Na printovém trhu za pár týdnů odstartuje bezplatný titul, který bude cílit na lokální reklamu v Praze. Ten bude podle všeho lézt do zelí pražské příloze MF Dnes nebo deníku Metro.
Za týdeníkem Naše Praha stojí vydavatelství Strategic Consulting, které vlastní Jan Čížek (foto). Týdeník (barva, 16 stran) odstartuje 1. května v celkovém nákladu 560 tisíc kusů a bude sázet na vlastní distribuci (celkem 750 distributorů). Náklad bude auditovat ABC ČR. Obsahem bude lokální zpravodajství - dopravní informace, sportovní akce, místní eventy - plus zprávy z "velké" Prahy. Na každou městskou část bude vyčleněn jeden redaktor. Šéfredaktorem Naší Prahy bude Přemysl Souček. V několikadenním předstihu v dubnu budou spuštěny příslušné stránky týdeníku na webu.
Naše Praha má být financována výhradně z reklamy od lokálních zadavatelů - obchodů, živnostníků, poskytovatelů služeb, kterým Čížek nabízí přesné zacílení v hlavním městě a nosič pro letákovou komunikaci. Měsíční rozpočet Naší Prahy se pohybuje okolo šesti milionů korun, základní ceník za celostranu bude 300 tisíc korun. Podobný obchodní koncept na trhu zkoušely i tituly Naše adresa (PPF), Sedmička (Mladá fronta) nebo 5plus2 (ministr financí Andrej Babiš), které svým vydavatelům přinesly jen prodělky. Naopak funguje titul Malostranské listy Ondřeje Höppnera.
Strategic Consulting stojí za značkou Český Domov. To v současné době vydává 50 tiskových titulů (Tučňák, Pětka, Letňanské listy, číslo včetně partnerských listů) v celkovém nákladu dva miliony kusů. Podobné tituly jako Naše Praha provozuje firma i ve Zlíně, Ostravě nebo ve Frýdku-Místku, tady se jedná o měsíčníky. Roční obrat firmy se pohybuje okolo 70 milionů korun, Naše Praha by ho měla zdvojnásobit.