reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Kinotrh oproti loňsku nabral o desítku milionů rychlejší tempo

17:13, 28. 3. 2014
Film Aleš Borovan

Po výrazném pádu v roce 2013 svítá českému kinotrhu po několika letošních týdnech mírná naděje na zlepšení.

Zatímco za první dva měsíce 2013 diváci za lístky do kina utratili přes 258 milionů korun, letos za stejné období to bylo o devět milionů více. Oficiální čísla Unie filmových distributorů přitom zahrnují 90 procent celého trhu. V meziměsíčním srovnání došlo k poklesu o 16 milionů na 125 milionů v únoru 2014. Srovnání divácké návštěvnosti za první dva měsíce roku: 2,046 milionu (2014) ku 1,968 milionu (2013).

Distributorům a majitelům hrálo do karet několik faktorů: kromě otevření nového multikina Premiere Cinemas loni na podzim v Olomouci zejména příval českých komedií do kin na počátku roku. Kromě Babovřesek 2 (na přelomu února a března měly cca 20 milionů tržeb) návštěvníci kin utráceli za Dědictví aneb Kurvaseneříká (15 milionů), Vejšku (18 milionů) a Něžné vlny (30 milionů korun). Ze zahraničních taháků nejvíce bodoval Vlk z Wall Street (foto; skoro 40 milionů) a Lego příběh (20 milionů).