Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Warner Music/Parlophone v Česku klesly běžné tržby o 15 procent

13:35, 1. 4. 2014

Jedna z největších hudebních firem v Česku Warner Music Czech Republic (dříve Parlophone, dříve EMI) zažila nejslabší rok od přelomu 90. let.

Během fiskálního roku 2012/2013 (končí v březnu, v daném období společnost nesla jméno Parlophone) jí spadly provozní výnosy až na 77 milionů korun, což v meziročním srovnání představuje pokles o 15 procent. Při zahrnutí všech výnosů by pokles byl o mnoho výraznější - firma o rok dříve z prodejů cenných papírů a podílů plus z výnosů z těchto podílů vyinkasovala celkem 109 milionů korun. Zisk ve fiskálním roce 2012/2013 spadl ze 103 milionů na 3,4 milionů korun.

Velká část poklesu výkonu jde mimo kompetenci managementu pod vedením Vladimíra Kočandrleho (na fotce vpravo). V uvedeném období došlo k několika obřím transakcím, během kterých globální Universal Music pohltil konkurenční EMI a na příkaz EU se musel zbavit části hudebního byznysu pohlcené firmy - jednalo se o labely Mute, Parlophone, Sanctuary atd. a vybrané evropské pobočky EMI. Některé z těchto jednotek v únoru 2013 koupila Warner Music, která následně v Česku obnovila provoz firmy pod svým brandem. V české dceřince tak ve sledovaných měsících došlo k přesunu velkých bloků repertoáru. Porovnatelná čísla tedy dá až fiskální rok 2013/2014.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Česká televize: v souvislosti s druhou vlnou pandemie prodlužuje vysílání programu ČT3, kterým již od března pomáhá seniorům. Stanice navíc od 12. prosince rozšíří vysílání. Nyní ji mohou diváci sledovat denně od devíti do 17:25 hodin, nově bude po 12. prosinci vysílat až do 22 hodin večer.

  • Carvago: automotive start-up ze skupiny EAG se otevřel i koncovým zákazníkům. Koncept prodeje ojetých automobilů online nabízí výběr z téměř 1 milionu vozů. Vybrat si mohou jak čeští, slovenští a němečtí zákazníci, tak postupně i zákazníci z dalších zemí, jako je Francie, Benelux, Švédsko, Španělsko, Itálie a Rakousko. Carvago se následně rozšíří až do 17 zemí po celé Evropě. Start-up bude zároveň nadále pokračovat i v marketplace programu pro B2B partnery, který provozuje od roku 2019.

  • Info.cz: provozní firma CMI News (dříve Info.cz Online Media), kterou ovládá Daniel Křetínský a která má pod sebou zpravodajský a publicistický server Info.cz, v roce 2019 utržila téměř 11 milionů korun (první ucelený rok hospodaření). Čistá ztráta přesáhla 20 milionů korun.

  • A11: vydavatelství lokálního a odborného tisku Aleše Zavorala (nejde o majitele Alzy) začalo vydávat dva nové časopisy. Lifestylový magazín Innspirace, který 5x ročně přinese na 80 stranách desítky sezonních tipů a nápadů pro zpestření všedních dní. Dále pak ekonomický měsíčník Innovation, který doposud vycházel jako čtvrtletník. Innovation přináší kombinaci lifestylových témat s odborným obsahem z oblastí investic, realit, řízení firem a lidských zdrojů.

  • TV Nova: sedmý díl imitační show Tvoje tvář má známý hlas v sobotu 17. října dosáhl 30,52 procenta share v cílovce v 15 - 54, v širší cílové skupině 4+ jej sledovalo 1,106 milionu diváků. Nejvíce diváků k televizním obrazovkám v 42. týdnu 2020 přilákaly Televizní noviny (38,41 procenta diváků v CS 15 - 54), seriály Ulice (31,33 procenta share v cílové skupině 15-54) a Ordinace v růžové zahradě 2 (18,17 procenta diváků v CS 15 - 54).

  • Škwor: rock metalová čtveřice vydává 6. listopadu na labelu Supraphon nové, v pořadí desáté album Tváře smutnejch hrdinů. Finální mix měl na starosti Amak Golden.

  • Hit dne

    Karel Gott & SOČR - Jdi za štěstím

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.