Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Bakalova „luxusní“ firma utržila přes 800 milionů

10:59, 8. 4. 2014

Jedna ze dvou hlavních showbyznysových firem miliardáře Zdeňka Bakaly, skupina  Luxury Brand Management (LBM), prošla v posledních měsících viditelnou proměnou. Vedení firmy rovněž plánuje letos nastoupit do nového segmentu.

Pod LBM v loňském roce přešla společnost Prospekta Moda CZ, která provozuje 14 kamenných obchodů s luxusní módou, z toho sedm v Pařížské ulici v Praze a zbývající na Starém Městě v Praze nebo na Letišti Václava Havla a na dalších místech. Doplnila tak dva pilíře skupiny - John Grove & Partners (šperky a hodinky) a M Marketing (soutěž Česká Miss).

Celá skupina loni utržila přes 800 milionů korun, z toho okolo 50 procent připadá na Prospekta Moda CZ. EBITDA dosáhla 35 milionů korun, v letošním roce by měla narůst na 45 až 50 milionů. Firma (na fotce ředitelka Martina Matoušková) se od letošního roku hodlá změřit i na segment "affordable luxury", tedy zboží o úroveň níže než dosavadní sortiment. V plánu je otevření nového obchodu s tímto zboží, v tuto chvíli se tipuje vhodná lokalita v Pařížské nebo na Příkopech.

LBM, která má aktiva i v Maďarsku, Polsku, Německu nebo na Slovensku, se do budoucna hodlá zaměřit hlavně na Českou republiku. Zastupuje luxusní značky Hublot, Audemars Piguet, Vertu, Boucheron, La PerlaSalvatore Ferragamo, Zegna, Versace, Valentino nebo Armani. Hlavními akcionáři jsou Zdeněk Bakala (66 procent) a Michaela Bakala (30 procent).

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Skylink: satelitní operátor spouští v říjnu 2020 novou placenou službu Anténa+. Ta je určena divákům, kteří přijímají televizní signál přes pozemní vysílání. Skylink prostřednictvím nové služby zpřístupní placené programy i těm, kteří si doposud neměli přístup k satelitním, kabelovým nebo IPTV televizím. Anténa+ rozšíří pozemní vysílání o 10 TV programů různých žánrů. Součástí Anténa+ budou i programy Nova a Prima v HD kvalitě. Služba bude zatím dostupná v Praze a jejím okolí.

  • Proximity Prague: spouští projekt Admergency, v rámci kterého chce pomáhat firmám postiženým pandemií. Agentura vybere každých 14 dnů jedno zadání od libovolné firmy a připraví pro ni koncepční řešení. A to bez nároku na honorář. Přednost budou mít společnosti, na něž pandemie dopadá tvrdě - například z oblasti hotelnictví, cestovního ruchu nebo kultury.

  • Datart: síť obchodů s elektrem má novou kreativní kampaň. Stojí za ní agentura WMC Grey, výrobu spotů měla na starosti společnost Punk Film. Režie Martin Duda, creative director David Suda.

  • FTV Prima: hlasování diváků rozhodlo, že druhá komerční televize bude od neděle 4. října v prime time vysílat čtvrtou řadu detektivního seriálu Polda. Ten porazil další nabízený seriál Einstein.

  • 2K/Hangar 13: dnes na trh uvedli herní titul Mafia: Definitive Edition, od základu kompletně vytvořený remake původní Mafie. Remake zahrnuje rozšířený scénář, další custceny a zcela nové herní sekvence a funkce.

  • Nadace Dobrý Anděl: o marketing a PR nadace se začala starat Zuzana Vítková (ex-PR.Konektor, ex-Toulcův dvůr). Po téměř šestiletém působení v nadaci tak střídá Markétu Křížovou.

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.