reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Česká televize mírně navýšila prodej reklamy, směřuje ji na ČT2

11:06, 10. 4. 2014
Televize Aleš Borovan

První rok obchodování České televize na vlastní triko bez zprostředkovatelské agentury (v uplynulých letech to byla společnost Media Master Jaromíra Soukupa) se nesl ve znamení mírného nárůstu čísel.

Zatímco na počátku loňského roku ČT (na fotce ředitel Petr Dvořák) plánovala, že prodá inzertní čas v objemu 60 milionů korun, skutečný výkon byl nakonec vyšší o 29 milionů. Na růstu se podepsal zejména vyšší objem vysílání reklamy na ČT2 daný vyšší poptávkou zadavatelů. V porovnání s rokem 2012 se jedná o mírný skok - předloni Kavčí hory prodaly inzerci za 81 milionů korun.

Veřejnoprávním obchodníkům se dařilo oproti plánu 2013 navýšit i prodeje sponzoringu - o 100 milionů na více než 200 milionů. Celkové ostatní výnosy, které zahrnují vysílání sponzorovaných pořadů, minipořadů, finanční vklady poskytnuté pro výrobu pořadů ČT nebo prodej práv, dosáhly 628 milionů korun, o 138 milionů více oproti rozpočtu. V roce 2011 ostatní výnosy přinesly do kasy ČT skoro 713 milionů korun.

Celkový skutečný rozpočet Kavčích hor za rok 2013 se pohyboval na vyrovnané hladině 6,787 miliardy korun (v roce 2011 to bylo 6,665 miliardy). Oproti předpokladům management ČT vynaložil méně peněz na externí náklady na výrobu (výrobní úkol) - o 109 milionů na 2,256 miliardy korun (v roce 2011 - 2,095 miliardy korun).