Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Febiofest přišel o peníze Poštovní spořitelny

12:53, 18. 12. 2012

Jeden z největších filmových festivalů, Febiofest, ztratil hlavního sponzora. S filmovou přehlídkou, za kterým stojí stejnojmenná společnost, ukončila spolupráci Poštovní spořitelna a její značka Era. Ta byla partnerem festivalu v letech 2011 a 2012. Předtím akci režiséra Františka Feniče (na fotce vlevo) podporovala osm let ČSOB.

"Po důkladném zvážení nové nabídky a vzhledem k další strategii značky již nebudeme partnerem nadcházejícího ročníku festivalu. V oblasti umění nicméně bude značka Era i nadále aktivní," uvedla mluvčí Poštovní spořitelny (PS) Zuzana Kalátová. Fenič nechtěl dění okolo festivalu komentovat.

Pro Febiofest je rozhodnutí PS citelná ztráta, její účast se mohla pohybovat ve statisících až milionech. Rozpočet festivalu se odhaduje na přibližně 20 milionů korun. Podle vnitrofiremních listin společnost Febiofest v loňském roce získala od hlavního města Praha 5,5 milionů korun, od ministerstva kultury 1,8 milionu korun o od filmového fondu 2,5 milionu korun.

Podle posudku České znalecké firma Febiofest "vykazuje výrazné zadlužení až účetní předlužení od roku 2010 s nejvyšší hodnotou v roce 2012". Hlavní organizátor a zakladatel akce Fenič již v uplynulých měsících zahájil kroky vedoucí k získání významného investora. Vlastnictví firmy Febiofest bylo převedeno na nově založenou akciovou společnost Mezinárodní filmový festival Praha. Samotný Fenič pak na podzim přestal být jednatelem Febiofestu, tím se stali bývalý dětský herec Michael Dymek a Jarmila Záhorová.

 

 

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Walt Disney: globální tržby v kinech blockbusteru Toy Story 4: Příběh hraček překročily 1 miliardu dolarů. Na severoamerický trh přitom připadlo 422 milionů. Premiéra Toy Story 4 ve Spojených státech proběhla 21. června.

  • Jan Punčochář: regionální televizní podnikatel (rtm plus Liberecko a Ústecko) získal od vysílací rady licenci k vysílání programu Hunter TV šířeného prostřednictvím zvláštních přenosových systémů na 12 let. Hunter TV má být program pro myslivce.

  • Lion Communications: novým jednatelem komunikační skupiny (Publicis Groupe) se stal Tomáš Lauko. Nahradil Alici McCreath.

  • FTV Prima: druhá komerční televize opět získala (podobně jako v loňském roce) termínovaný úvěr od Československé obchodní banky na "rozvoj své činnosti".

  • Active Radio: Křetínského mediální skupina připravuje na podzim v Praze první ročník Slamáku, festivalu venkova ve městě. Slamák nabídne kulinářské zážitky, tradiční řemesla a venkovské zvyky, besedy s osobnostmi i hudební vystoupení, při kterých umělci předvádí svou produkci formou tzv. buskingu.

  • Pemic Books: opatrovníkem velké knižní distribuce se po nedávném náhlém úmrtí majitele Petra Michálka (květen 2019) stává advokát Pavel Pěnkava. Tato funkce skončí uplynutím dvou měsíců od pravomocného skončení dědického řízení po zemřelém.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Nový track z dlouho očekávané desky. Tool: Fear Inoculum.

Recenze

Lví král

V rámci remake programu Walta Disneyho (Aladin atd.) došlo po čtvrt století i na legendární snímek Lví král (1994). Ten svého času platil za animovanou pecku první kategorie s poněkud přeceňovanými (protože nevýraznými) skladbami Eltona Johna a Tima Riceho. Příběh tedy nebude žádným překvapením (archetypální záležitost inspirovaná Shakespearem či Biblí, okořeněná patetickým moralizováním a mudrováním), písničky skoro vůbec (objeví se jedna dvě nové), hlavním lákadlem nové verze je tedy hlavně dechberoucí animace.

Skutečně, být hercem, pořádně bych se po shlédnutí Lvího krále 2019 zamyslel nad perspektivou vlastního povolání. Režisér Jon Favreau si počítačovou animaci zvířat vyzkoušel již v Knize džunglí (2016). Skvělá práce si po právu odnesla Oscara za nejlepší vizuální efekty. V novém Lvím králi Favreaův tým posunul vizuální stránku ještě o level výše. Pokročilá vypravěčská technologie v sobě ohromujícím způsobem spojuje natáčecí techniku klasických hraných snímků s fotorealistickou, počítačově generovanou grafikou (jen tak na okraj, prostředí filmu byla navržena ve videoherním enginu).

Výsledek je takřka dokonalý. Ztvárnění zvířat, jejich srst, pohyby, včetně specifických tiků, mrkání, dýchání atd. Těžko hledat nějaké výraznější odchylky od reálu (možná, že by něco bylo poznat v IMAXu). Takže další na řadě je už jen fotorealistické ztvárnění herců a člověka vůbec. Herci a herečky se stávají méně potřebnými, na druhou stranu se můžeme těšit, že se v kinech objeví nové filmy třeba s Rudolfem Hrušínským, Henrym Fondou nebo Paulem Newmanem. Buď jak buď, děti se u nového Lvího krále budou výborně bavit.