reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Zlaté dítě internetu Ivo Lukačovič zbohatlo o další stovky milionů

aktualizováno
08:43, 30. 4. 2014

Úspěšná jízda internetového miliardáře Iva Lukačoviče, většinového majitele Seznamu.cz, pokračovala i v loňském roce.

Díky stále vysokým výdělkům Seznam.cz si Lukačovič (podíl 70 procent) může za rok 2013 připsat na konto přibližně 370 milionů korun. Firma samotná skončila v čistém zisku 530 milionů korun (meziroční pokles o 246 milionů), čisté tržby nakonec po očištění o některé platby dosáhly 2,909 miliardy korun (nárůst o 2,6 procenta). Na celkovém českém reklamním trhu (všechny mediatypy) tak Lukačovičův stroj na peníze měl podíl cca 10 procent.

Nejvíce Seznam.cz vydělával na vyhledávání, tedy reklamním systému Sklik, který mu přinesl přes 30 procent tržeb. Po 25 procentech připadá na bannerovou display reklamu (služby jako Novinky.cz, Super.cz atd.) a na oborové inzertní servery (Sreality.cz, Sauto.cz, Zboží.cz atd.). Katalogový server Firmy.cz přinesl 20 procent tržeb.

Seznam.cz loni představil několik produktových vylepšení (Stream.cz) plus novinku v podobě behaviorálně cílené reklamy. Tu klienti využili ve více než tisíci kampaních v celkové hodnotě téměř 100 milionů korun. V rámci nového uspořádání vedení firmy (viz foto) se novým produktovým ředitelem stal Petr Král, který pod sebe dostal i řízení marketingu.

seznam cz vedení 2