reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Mediální firmy ministra financí Babiše loni prošustrovaly skoro miliardu

aktualizováno
08:54, 26. 5. 2014

Lídr hnutí ANO a ministr financí Andrej Babiš platí krvavou daň za mediálních krytí vlastních zájmů a vlastnictví printových nástrojů politického boje.

V loňském roce dva jeho vydavatelské domy, AGF Media a Mafra (plus jím sponzorovaná firma Léko Media Group), prodělaly dohromady 969 milionů korun. Z toho na vydavatele MF Dnes a Lidových novin připadá prodělek 887 milionů korun - velká část obří ztráty zde vznikla kvůli odpisu dvou z osmi tiskárenských linek (Mafra vlastní tiskárny v Praze a Olomouci) a změně metodiky posouzení hodnoty aktiv. Za poslední dva roky tak Mafra vygenerovala kumulovanou ztrátu 1,056 miliardy korun (Babiš vydavatelský dům koupil v polovině roku 2013).

Celkové tržby AGF Media a Mafra za rok 2013 dosáhly 2,705 miliardy korun, v meziročním srovnání o 46 milionů méně. Rostly tržby vydavatele regionálního týdeníku 5plus2, za loňský rok o 60 milionů na 224 milionů korun. V těchto měsících ministr financí přikročil ke slučování svých menších mediálních firem AGF Media, Webdio, Léko Media Group a Retail Info pod hlavičku Mafra.