reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

CET 21 vystoupí z televizní asociace

18:10, 21. 12. 2012
Televize Aleš Borovan

Štěpení televizního a reklamního trhu pokračuje rychlým tempem. CET 21 (na fotce ředitel Jan Andruško) podle očekávání dnes oznámila, že na konci roku vystoupí z Asociace televizních organizací (ATO). Díky dohodě s ostatními členy ATO (Prima, Česká televize, Asociace komunikačních agentur) si však zajistila dodávku dat o televizní sledovanosti z asociace až do února 2014. Tehdy by již měla mít k dispozici data z vlastního měření sledovanosti.

Příslušný tendr vyhrála česká pobočka ACNielsen, která začne data dodávat od listopadu 2013.
Dohoda rovněž umožní přidruženému členovi ATO, společnosti Atmedia, aby se stala plnohodnotným členem. 

Štěpení trhu započalo v roce 2011, kdy Nova vystoupila proti výsledku tehdejšího výběrového řízení ATO na výběr realizátora měření. Tím se stala společnost Mediaresearch. Vedení CET 21 mělo kromě jiného obavy z vazeb některých majitelů Mediaresearch na finanční skupinu PPF.

Silným podílníkem Mediaresearch je totiž podnikatel Vladimír Komár, který podnikal spolu s miliardářem Jiřím Šmejcem nebo současným ředitelem České televize Petrem Dvořákem. CET 21 proto založila konkurenční Sdružení pro měření sledovanosti, jehož členem je mediálka Médea, Mountfield a CK Fischer.