reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Objem filmové a reklamní produkce v Česku stoupl o miliardu

17:24, 6. 7. 2014
Televize Film Aleš Borovan

Audiovizuální průmysl v České republice díky filmovým pobídkám zvyšuje výkon. Zatímco v roce 2012 se vyráběly české a zahraniční filmy a reklamy v objemu 4,075 miliardy korun, loni to již bylo téměř o miliardu více (číslo vyjadřuje objem výroby firem, sdružených v Asociaci producentů v audiovizi - APA). 

Stoupala hlavně výroba zahraničních zakázek - o 82 procent na 2,84 miliardy korun. Loni se v Česku natáčel především blockbuster v produkci Ridleyho Scotta (foto) Child 44, filmaři tu za natáčení nechali 650 milionů korun. Dalším významným projektem byla dánská koprodukce společnosti Sirena Film, historický 1864, natáčený jako osmidílný televizní seriál. Během natáčení v Česku zaměstnal 175 filmových profesionálů a do české ekonomiky přinesl téměř 300 milionů korun. Mezi zahraniční a české produkce se z fondu kinematografie loni rozdělovalo 500 milionů korun.

Produkce českých filmů stoupla o 56 milionů na 795 milionů korun. Podrobnější přehled v tabulce (zdroj APA):

produkce 2013 2