Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Další prodělečný mediální projekt: Tablet Media s minusem 14 milionů

12:18, 18. 7. 2014

První tabletový týdeník Dotyk (vydavatelství Tablet Media) se podle všeho vydal ekonomickou cestou serveru Česká pozice Štefana Léka, který každoročně generoval mnohamilionové ztráty (doposud minus 43 milionů) a který přežil jen díky podpoře miliardáře Andreje Babiše.

Tablet Media (TM) loni, v prvním roce fungování (Dotyk odstartoval v květnu 2013), prodělala 14,5 milionu korun. Tržby dosáhly 2,1 milionu korun. Velká část ztráty jde na vrub mezd, které včetně sociálního zdravotního pojištění spolkly 9,7 milionu korun. To dělá skoro 58 procent na celkových nákladech. Přepočtený počet zaměstnanců firmy v roce 2013 byl 13,62 osoby. Velký prodělek však nemusí vydavatelství trápit, podle informací Borovan.cz za ním stojí silní hráči, pro které je podobná částka plivnutím do rybníku. Ostatně uváděný vlastní kapitál TM na konci roku 2013 byl 32 milionů korun.

Firma, která oficiálně patří Michalovi Klímovi (foto), se zaměřuje na vydávání periodik určených pro tablety - iPady a přístroje s Androidem - a pro smartphony. Obchodní model je postaven na prodeji inzertního prostoru přímým zadavatelům a prostřednictvím mediálních agentur. Podle vlastních údajů TM od května 2013 do dubna 2014 počet stažení čtečky Dotyku dosáhl skoro 52 tisíc. Čtenost týdeníku, který vede Eva Hanáková, měla v dubnu 2014 dosáhnout 52 tisíc.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Václav Marhoul: za film Nabarvené ptáče získal na letošním Mezinárodním filmovém festivalu v indické Kalkatě cenu Golden Royal Bengal Tiger pro nejlepšího režiséra. Na polském Mezinárodním filmovém festivalu Camerimage Marhoul získal cenu mezinárodní kritiky a kameraman Vladimír Smutný ocenění za kameru Bronze Frog.

  • FTV Prima: druhá komerční televize změnila sídlo z klasické Palmovky na novou adresu na Vinohradské ulici v pražských Strašnicích. To samé se týká mediazastupitelství Media Club.

  • Geometry Prague: aktivační agentura ze skupiny Ogilvy v roce 2018 utržila 153 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 23 milionů. Čistý zisk klesl ze 23 milionů na 12 milionů korun.

  • Aerofilms: menší filmový distributor v roce 2018 utržil téměř 32 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 7,7 milionu méně. Čistý zisk 6 milionů z roku 2017 se přetočil v loňskou ztrátu 750 tisíc korun.

  • RedHead Music: změny ve vlastnickém portfoliu menšího hudebního labelu. Podíl Antonína Milaty klesl ze 49 procent na 30 procent, podíl Tomáše Staňka vzrostl z 30 procent na 40 procent a podíl Michala Nováka z 21 procent na 30 procent.

  • Ogilvy One: marketingová agentura ze skupiny WPP (čtvrtinu drží Vladimír Šolc) v roce 2018 utržila přes 135 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 26 milionů méně. Čistý zisk se zvýšil z 8,7 milionu na 9,2 milionu korun.

  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne


    Trailer k seriálu The Witcher.

Recenze

Le Mans ´66

Každý tvůrce "automobilového" filmu bude mít tu smůlu (a z diváckého hlediska štěstí), že jeho snažení bude vždy srovnáváno a poměřováno s žánrovým etalonem, snímkem Rona Howarda Rivalové. Tento vynikající historický film o zápolení jezdů F1 Niki Laudy a Jamese Hunta takřka smrdí benzinem a řidičským šílenstvím a nastavuje vysokou laťku pro všechny následovníky.

Le Mans ´66, který vychází z legendárního soupeření vozů Ford a Ferrari na neméně legendárním závodu Le Mans, i přes všechno snažení zúčastněných, od zkušeného režiséra Jamese Mangolda (Logan: Wolverine, Walk The Line atd.) až po ústřední herce Matta Damona a Christiana Balea, při vší úctě benzínem nesmrdí. A to i přesto, že především Bale v roli svérázného závodníka Kena Milese exceluje. Skvělá kamera Phedona Papamichaela (Památkáři, Den zrady, 3:10 Vlak do Yumy), nadprůměrný scénář Mangoldův a hudba Marca Beltramiho.

To vše dává dohromady "jen" nadprůměrný film, solidní filmařinu, nikoliv klíč od brány k filmové extázi. Ať již je to tím, že soutěžení dvou automobilek není až tak strhují téma, nebo se Mangoldovi ze životopisů Milese a konstruktéra aut Carrolla Shelbyho nepodařilo vyextrahovat nadprůměrně silný příběh, Le Mans ´66 bude Rivalům vždy dýchat na záda z uctivé vzdálenosti. Byť prohrát s geniálními Rivaly není žádná ostuda a Mangoldův snímek se ve finále jeví býti zdatným a důstojným soupeřem.