Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Česká gramofirma Warner Music pohltí slovenskou dceru Parlophone

09:21, 21. 7. 2014

Vedení českého zastoupení obří gramofirmy Warner Music (na fotce ředitel Vladimír Kočandrle vpravo) pročistí a zpřehlední strukturu skupiny s cílem uspořit náklady a zjednodušit administrativu.

V rámci procesu mateřská Warner Music pohltí slovenskou dceru Parlophone Slovak Republic. Fúze by neměla mít dopad na podobu byznysu českého hudebního vydavatelství. Za posledních 15 let byly veškeré slovenské domácí tituly podepisovány nejdříve u EMI Czech Republic, následně pak u českého Parlophone a pak u WM Czech Republic. Slovenská pobočka fungovala hlavně jako obchodní zastoupení na území Slovenska.

Warner Music ze slovenských umělců vydává/distribuuje Slobodnou Európu, Zuzanu Smatanovou nebo Horkýže Slíže. Před několika týdny podepsala smlouvu na nové album s legendární kapelou Elán. K českým hvězdám WM patří skupina Kabát, Tři sestry, Robert Křesťan a Druhá tráva, dříve pak Kryštof či Daniel Landa

Během fiskálního roku 2012/2013 (končí v březnu, v daném období společnost nesla jméno Parlophone) firmě spadly provozní výnosy až na 77 milionů korun, což v meziročním srovnání představuje pokles o 15 procent. Zisk spadl ze 103 milionů (vysoké číslo je dáno prodejem cenných papírů a podílů v předešlém období) na 3,4 milionu korun. Velká část poklesu výkonu jde mimo kompetenci tuzemského managementu - kvůli změnám vlastníka společnosti v uplynulém roce došlo v české Warner Music k přesunu velkých bloků repertoáru.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Biano: online marketplace nábytku ze skupiny Miton jako první na českém trhu spouští obrazové
    vyhledávání pro nábytek a dekorace. S rozpoznáváním produktů pomáhá umělá inteligence. Vůbec poprvé v daném segmentu Biano umožní srovnávání cen podle obrázku.

  • TV Nova: od pondělí 20. července se v pořadu Snídaně s Novou objeví nová moderátorská dvojice – Gabriela Partyšová a Aleš Lehký. V uvádění tohoto ranního pořadu se budou střídat s dvěma dalšími páry - Kristinou Kloubkovou a Pavlem Svobodou nebo Nikolou Čechovou (zvanou Shopaholic Nicol) a Milanem Peroutkou.

  • Asociace komunikačních agentur: podle profesní asociace během prvního pololetí letošního roku veřejný sektor zadal v oblasti komunikace zakázky v hodnotě necelých 800 milionů korun. Loni se jednalo za stejné období o částku přes 1,1 miliard korun. Meziročně tedy poklesly o 27 procent.

  • The Hive: agentura ze skupiny Konektor Place získala nového klienta, potravinářskou společnost Emco. Zajistí ji spolupráci s vybranými influencery.

  • Media Club: primácké mediazastupitelství, které zastupuje nejen kanály Primy, ale i televize Óčko a TV Barrandov, dosáhlo v červnu celodenní share 34,28 procenta v CS 15+, 33,79 procenta ve strategické cílové skupině 15 a 69 let a v prime time share 35,27 procenta v CS 15+.

  • Stratex Communication: reklamní a marketingová agentura v roce 2019 utržila 56 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 3 miliony méně. Čistý zisk klesl z 2,4 milionu na 2 miliony korun.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.