Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Česká gramofirma Warner Music pohltí slovenskou dceru Parlophone

09:21, 21. 7. 2014

Vedení českého zastoupení obří gramofirmy Warner Music (na fotce ředitel Vladimír Kočandrle vpravo) pročistí a zpřehlední strukturu skupiny s cílem uspořit náklady a zjednodušit administrativu.

V rámci procesu mateřská Warner Music pohltí slovenskou dceru Parlophone Slovak Republic. Fúze by neměla mít dopad na podobu byznysu českého hudebního vydavatelství. Za posledních 15 let byly veškeré slovenské domácí tituly podepisovány nejdříve u EMI Czech Republic, následně pak u českého Parlophone a pak u WM Czech Republic. Slovenská pobočka fungovala hlavně jako obchodní zastoupení na území Slovenska.

Warner Music ze slovenských umělců vydává/distribuuje Slobodnou Európu, Zuzanu Smatanovou nebo Horkýže Slíže. Před několika týdny podepsala smlouvu na nové album s legendární kapelou Elán. K českým hvězdám WM patří skupina Kabát, Tři sestry, Robert Křesťan a Druhá tráva, dříve pak Kryštof či Daniel Landa

Během fiskálního roku 2012/2013 (končí v březnu, v daném období společnost nesla jméno Parlophone) firmě spadly provozní výnosy až na 77 milionů korun, což v meziročním srovnání představuje pokles o 15 procent. Zisk spadl ze 103 milionů (vysoké číslo je dáno prodejem cenných papírů a podílů v předešlém období) na 3,4 milionu korun. Velká část poklesu výkonu jde mimo kompetenci tuzemského managementu - kvůli změnám vlastníka společnosti v uplynulém roce došlo v české Warner Music k přesunu velkých bloků repertoáru.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Seznam.cz: dceřiná rádiová firma Voice of Prague (rádia Classic Praha a Expres FM) v roce 2019 utržila 26,5 milionu korun. V meziročním srovnání je to o 1,3 milionu více. Společnost skončila ve ztrátě 11 milionů, o rok dříve minus činil 12 milionů. Dceřinka nedávno fúzovala s mateřským Seznamem.

  • TV Nova: v nové řadě imitační show Tvoje tvář má známý hlas, která startuje 5. září, bude účinkovat herečka Erika Stárková a zpěvák a frontman skupiny Lake Malawi Albert Černý.

  • Asociace pro elektronickou komerci: podle odhadů asociace bude celoroční růst internetových obchodů v roce 2020 dosahovat přibližně 25 procent, což vyjádřeno v obratech znamená přibližně o 15 miliard korun více, než se původně předpokládalo. Letos v dubnu kvůli pandemii nárůst e-commerce segmentu přesahoval výjimečných 40 procent, postupně se ustálil až na 25 procent v červnu.

  • Český telekomunikační úřad: dnes zahájil veřejnou konzultaci k návrhu části plánu využití rádiového spektra pro kmitočtové pásmo 24,25–27,5 GHz. Jde o jedno ze tří pásem, která jsou v Evropě určena pro zavádění sítí 5G. Po pásmech 700 MHz a 3,4–3,8 GHz jde o první pásmo milimetrových vln pro tyto sítě. ČTÚ v návrhu v pásmu 26 GHz zpřístupňuje ucelený úsek o šířce 1GHz pro poskytování ultra-vysokorychlostních služeb.

  • Active Radio: mateřská radiová firma Daniela Křetínského (Evropa 2, Frekvence 1 atd.), která zajišťuje servisní služby, služby eventové divize No Limits nebo internetové aktivity, v roce 2019 utržila 160 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 6 milionů méně. Čistá ztráta se meziročně propadla ze 2 milionů na 55 milionů korun (úpravy hodnot a rezervy ve finanční oblasti - 24 milionů).

  • MySASY: start-up, který vyvíjí a provozuje diagnostický systém pro sportovce a do kterého investoval například Jiří Hlavenka (ex-Kiwi.com), má nového spolumajitele. Minoritní podíl získal provozní a obchodní manažer start-upu Pavel Mráz.

Recenze

Havel

Režisér, producent a scenárista Stanislav Horák se již u svého debutu Domácí péče (2015) uvedl na poměry české kinematografie jako nadprůměrně citlivý, inteligentní autor, s citem pro detail, drobnokresbu postav a hlubší roviny příběhu, a především jako talentovaný vypravěč. To samé platí pro novinku Havel, která mapuje životní osudy českého dramatika, disidenta a prezidenta Václava Havla mezi lety 1968 a 1989.

Tak v první řadě je třeba uvést, že tento celovečerní film není dokument ani historický snímek. Možná úsměvná poznámka, ale ne všichni to pochopili. A tak je filmovému Havlovi zmateně a hnidopišsky vyčítáno, že jakousi petici Dubčekovi k podpisu donesl někdo jiný, Havel se s Jirousem seznámili jinak či že Havlova milenka ztvárněná Bárou Seidlovou v této podobě neexistovala. Jenomže to zde není podstatné. Mnohem důležitější je, že se Horákovi z bohatého kvasu disidentova života podařilo vyloupnout srozumitelný, silný a přehledný příběh o důležitosti morálky a svědomí i navzdory většině (zvláště dnes v době nenávistných Fb a twitterových lynčů) a o přerodu bohémského autora ve výjimečnou politickou figuru.

Základní hrací hřiště Havlova skutečného života přitom nebylo opuštěno. Navíc Horák přihodil některé méně známé nebo nepopulární detaily z dramatikova života, viz Havlovo selhání během prvního věznění nebo posedle egoistický vztah k ženám, které reálného Havla sympaticky deikonizují a polidšťují. A pak je tu fantastický výkon Viktora Dvořáka v hlavní roli. Zde je jasný aspirant na Českého lva za rok 2020. Dvořák je až mrazivě přesný (a to i díky povedenému líčení, masce atd.), přitom nepřehrává, nekarikuje, nepitvoří se. To je hlavní divácký tahák na jeden z nejzajímavějších českých filmů letošního roku.