Realizátor měření televizní sledovanosti, společnost Mediaresearch, získal nového majoritního vlastníka, nadnárodní holding Nielsen.
Ten koupil 51 procent firmy, prodávali Iain Nils Hessey Rügheimer, Vladimír Komár, Tereza Šimečková (foto) a Michal Jordan. V Česku tak budou vedle sebe působit dvě sesterské společnosti holdingu - stávající ACNielsen Czech Republic, zabývající se zejména retailovým monitoringem, a Mediaresearch, měřící média. Ten bude bude v druhé polovině letošního roku přejmenován na Nielsen Admosphere.
Do pětičlenného představenstva společnosti byli jmenováni Tereza Šimečková a Michal Jordan, kteří budou současně působit i jako výkonní ředitelé, dále Kyriakos Kyriakou, ředitel společnosti Nielsen pro východní Evropu a zároveň jednatel společnosti ACNielsen CR, Alain Couttolenc a Vittorio Sala. Členy holdingu Nielsen se stávají rovněž všechny firmy ve skupině Mediaresearch - Admosphere, Adwind Software, Prime Time, Mediaresearch Slovakia a Mediaresearch Bulgaria.