reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Barrandovské ateliéry znatelně navýšily tržby z televizních zakázek

12:06, 18. 8. 2014
Televize Film Aleš Borovan

České a zahraniční televize se stávají čím dále důležitějším zákazníkem pro barrandovské ateliéry ovládané skupinou investorů v čele s Tomášem Chrenkem. Zatímco v roce 2012 za natáčení televizních pořadů Barrandov utržil 155 milionů, loni to bylo o 43 milionů více.

Ateliéry Barrandov Studio (BS) kromě jiného vydělávaly na výrobě show Česko Slovenská SuperStar a Pan Máma (MediaPro Pictures/CET 21), StarDance (Česká televize) a VyVolení (FTV Prima). Televize se tak na celkových příjmech společnosti podílely 47 procenty (předloni to bylo 33,5 procenta). Celkové tržby za prodej zboží, vlastních výrobků a služeb za rok 2013 dosáhl 419 milionů korun, v meziročním srovnání o 44 milionů korun méně. Zisk činil 7,6 milionu korun (v roce 2012 to bylo 10 milionů).

Za poklesem stojí zejména nižší příjmy z filmových zakázek,což bylo dáno především natáčením v lokacích a nižším využíváním studiového zázemí. ZA filmy BS loni utržila 72 milionů, zatímco v roce 2012 to bylo 151 milionů korun. Největší filmovou zakázkou Barrandova v roce 2013 se stala práce na natáčení velkofilmu Child 44 producenta Ridley Scotta (foto), za kterou firma utržila 44 milionů korun. V barrandovských ateliérech se točily nebo jejich služeb využily i zahraniční projekty Crossing Lines II (tržby 17 milionů korun), Borgia III (16 milionů), Poutnice a The Musketeers (22 milionů).