reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Outdoorová reklama vkročila do horších časů, BigBoard Praha se propadl do ztráty

12:36, 3. 9. 2014
Reklama/PR Aleš Borovan

Český trh s outdoorovou reklamou čekají horší časy. Od počátku roku se ocitl pod tlakem inteligentnější obchodní politiky televize Nova, která outdoorovým firmám přetahuje část rozpočtů zadavatelů do televizního segmentu.

Vidět je to na letošním vývoji hospodaření největšího hráče na trhu s venkovní reklamou. Obrat společnosti BigBoard Praha (na fotce papírový spolumajitel Richard Flimel) za první pololetí 2014 klesl o 8,7 procenta na 412 milionů korun. Vzhledem ke snižování nákladů se však provozní výsledek propadl jen o 21 milionů na 49 milionů korun. Celkem se firma za prvních šest měsíců ponořila do ztráty skoro čtyři miliony korun (v prvním pololetí 2013 to byl zisk 40 milionů).

Výhled je pak opět negativní. Outdoorovou reklamu v následujících letech postihnou dvě výrazné regulace: od 1. září 2012 vstoupila v platnost novela zákona o pozemních komunikacích, která výrazně omezuje "zřizování a provozování venkovních reklamních zařízení v silničním ochranném pásmu dálnic a silnic I. třídy". To bude mít za následek odstranění velké části reklamních ploch do září 2017. Kupříkladu BigBoard předpokládá odstranění až 1260 billboardů, bigboardů a dalších ploch.

Za druhé, v polovině července rada hlavního města Prahy přijala novelu Pražských stavebních předpisů, která výrazně omezuje umisťování reklamních staveb a zařízení nad 6m² na území metropole. To povede k dalšímu úniku výnosů. Navíc, loňská příznivá čísla trhu (BigBoard Praha dosáhl tržeb ve výši 932 milionů korun) byla z části daná mimořádnými parlamentními volbami. Letošní podzimní volby do místních zastupitelstev staví na podstatně omezených investicích do venkovní reklamy.