Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Outdoorová reklama vkročila do horších časů, BigBoard Praha se propadl do ztráty

12:36, 3. 9. 2014

Český trh s outdoorovou reklamou čekají horší časy. Od počátku roku se ocitl pod tlakem inteligentnější obchodní politiky televize Nova, která outdoorovým firmám přetahuje část rozpočtů zadavatelů do televizního segmentu.

Vidět je to na letošním vývoji hospodaření největšího hráče na trhu s venkovní reklamou. Obrat společnosti BigBoard Praha (na fotce papírový spolumajitel Richard Flimel) za první pololetí 2014 klesl o 8,7 procenta na 412 milionů korun. Vzhledem ke snižování nákladů se však provozní výsledek propadl jen o 21 milionů na 49 milionů korun. Celkem se firma za prvních šest měsíců ponořila do ztráty skoro čtyři miliony korun (v prvním pololetí 2013 to byl zisk 40 milionů).

Výhled je pak opět negativní. Outdoorovou reklamu v následujících letech postihnou dvě výrazné regulace: od 1. září 2012 vstoupila v platnost novela zákona o pozemních komunikacích, která výrazně omezuje "zřizování a provozování venkovních reklamních zařízení v silničním ochranném pásmu dálnic a silnic I. třídy". To bude mít za následek odstranění velké části reklamních ploch do září 2017. Kupříkladu BigBoard předpokládá odstranění až 1260 billboardů, bigboardů a dalších ploch.

Za druhé, v polovině července rada hlavního města Prahy přijala novelu Pražských stavebních předpisů, která výrazně omezuje umisťování reklamních staveb a zařízení nad 6m² na území metropole. To povede k dalšímu úniku výnosů. Navíc, loňská příznivá čísla trhu (BigBoard Praha dosáhl tržeb ve výši 932 milionů korun) byla z části daná mimořádnými parlamentními volbami. Letošní podzimní volby do místních zastupitelstev staví na podstatně omezených investicích do venkovní reklamy.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Mighty Sounds: 16. ročník letního festivalu (punk, rock‘n’roll, reggae, hc, ska a rockabilly), přesunutý z roku 2020, proběhne 9. až 11. července 2021 na letišti Aeroklubu Tábor. Drtivá většina kapel z line-upu pro rok 2020 již potvrdila svou účast i v roce 2021, oznámily bez další podrobnosti pořadatelé.

  • Rixo.cz: do online pojišťovací služby z podnikatelského impéria Jiřího Šmejce se doposud registrovalo na 18 tisíc klientů. Na počátku roku to bylo 10 tisíc klientů. Zatímco v lednu zákazníci nahrávali v průměru 10 pojišťovacích smluv denně, nyní je to až 300 smluv za den. Služba chce mít do 3 let 5 procent pojišťovacího trhu v Česku.

  • Whalebone: brněnská technologická společnost, která podniká v oblasti internetové bezpečnosti, expanduje do Latinské Ameriky. S expanzí pomůže Adriana Dergam, která do května vedla korporátní komunikaci a udržitelné podnikání českého Vodafonu.

  • A11: vydavatelství lokálního a odborného tisku expanduje s titulem Náš Region na Moravu. Náš Region Brno je první moravskou mutací a celkově o již 33. novinami této značky. Firma potvrzuje svůj záměr výrazně vstoupit na Moravu a doplnit tak své portfolio lokálních novin a časopisů, které vydává v Praze, ve Středočeském kraji, Karlovarském kraji, Ústeckém kraji a v Libereckém kraji.

  • Premiere Cinemas Czech: menší řetězec multiplexů (Praha, Teplice, Olomouc) v roce 2018 utržil 124 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 14 milionů více. Čistý zisk se meziročně zvýšil ze 14 milionů na 21 milionů korun.

  • Asociace provozovatelů mobilních sítí: novým prezidentem oborové asociace se stává zkušený píárista Pavel Vlček. Bude odpovídat grémiu generálních ředitelů členů asociace a jejímu představenstvu. Vlček během své profesní historie řídil komunikaci a vnější vztahy ministerstva průmyslu a obchodu či Citibank, Rosatom a naposledy mBank. V uplynulých dnech byl opětovně zvolen předsedou výkonného výboru profesní organizace PR Klub.

  • Na turné

    Mirai
    21. 10.22. 11.
  • Hit dne


    První záběry z nového filmu Slávka Horáka. Premiéra v kinech 23. července.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.