Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Kabát na pražský Vypich přilákal skoro 70 tisíc platících diváků

22:20, 13. 9. 2014

Česko má za sebou jednu z hlavních byznysových událostí roku v hudebním průmyslu. Promotérská agentura Pink Panther na pražském Vypichu uspořádala další obří koncert Kabátu (první se uskutečnil v roce 2009), který podle odhadu přilákal skoro 70 tisíc platících diváků, dalších cca 10 až 15 tisíc lidí akci sledovalo za oplocením koncertního areálu.

Teplická pětka tak potvrdila své zařazení na špici české extratřídy nejlépe vydělávajících hudebníků a interpretů. Koncert mohl podle odhadu vygenerovat cca 35 až 45 milionů korun na maloobchodních tržbách (vstupné, merchandising, občerstvení, nápoje). Z této částky se musí odečíst peníze na stavbu tribun a pódia, pronájem areálu, bezpečnostní agentury, zdravotnické služby atd. Podobně velký koncert by v tuzemských podmínkách mohl dovolit uskutečnit jen málokdo - Daniel Landa, obnovená Lucie, Jaromír Nohavica, možná Kryštof, Chinaski ne, bratři Nedvědi kdysi.

32

Solidně fungující posílená pražská doprava začala přivážet první tisíce fanoušků na místo již v průběhu sobotního odpoledne. Samotné vystoupení Kabátu začalo přesně na čas v osm hodin večer (v 22.00 se muselo končit kvůli okolní zástavbě). Kapela při oslavě 25 let trvání sáhla hodně hluboko do minulosti, když přehrála letité hity typu Opilci v dějinách, Porcelánový prasata, Centryfuga, Colorado nebo Šaman. Potěšila slušná světelná a ohňová show a zejména kytarová hra Tomáše Krulicha. Naopak zamrzelo časté kolísání zvuku a práce zvukaře vůbec.

Suma sumárum: je dost neuvěřitelné, že při současné nabídce typů zábavy, vystoupení velkých zahraničních hvězd plus přehršle živých záznamů na CD nebo YouTube ještě dokáže nějaká tuzemská kapela na jeden koncert přilákat více než 50 tisíc lidí. Klobouk dolů před organizátory, kteří dokáží přesouvat takovou masu lidí na dopravně spíše hůře dostupný Vypich a zpět, aniž by došlo k nějakým neštěstím nebo velkým zádrhelům.

42

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Bezrealitky.cz: provozní firma Pricetown v roce 2017 navýšila tržby z 11,6 milionu na 21 milionů korun. Čistý zisk se meziročně zvedl z 200 tisíc na 4,6 milionu korun. Inzertní portál Bezrealitky.cz spoluvlastní Media Bohemia a Rockaway.

  • CineXpress: reklamní agentura, která se specializuje na prodej kinoreklamy v provozech CineStar a Golden Apple Cinema Zlín, v roce 2017 utržila téměř 54 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 4 miliony více. Čistý zisk vyskočil ze 6,4 milionu na 7,1 milionu korun.

  • Slevomat.cz: zážitkový portál rozjel novou cestovní kancelář CK Zanzo (stejnojmenná provozní firma), která bude nabízet zájezdy do exotických destinací.

Hit dne

Born of Osiris: The Accursed

  • Na turné

    Lucie
    13. 11.30. 11.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny

Lepší, to znamená akčnější a nápaditější, než předchozí film Fantastická zvířata a kde je najít (2016). I když vezmeme v potaz, že "jednička" byla z velké části nutnou expozicí, uvedením do děje, film se nesnesitelně táhl, občas zamrzl a v porovnání třeba s předchozí sérií o Harrym Potterovi postrádal atmosféru. Grindelwaldovy zločiny jsou naštěstí jiné kafe, opět se prokázalo, že není nad to, když do akce vstoupí pořádný záporák.

Byť u dvojky je v podstatě stejný tým hlavních tvůrců (režie David Yates, scénář J. K. Rowling, kamera Philippe Rousselot), děj znatelně zrychluje. Rozehrává se zde gejzír napínavých honiček, kouzelnických soubojů a kreativních nápadů, lechtající fantazii diváka. Teprve nyní svět Mloka Scamandera/J. K. Rowling pořádně ukazuje svou vzrušující a fantaskní tvář. Zásluhu na tom má i vstup těžkých hereckých vah - pořádně vyparáděného Johnnyho Deppa coby mocichtivého kouzelníka Grindelwalda a Jude Lawa jako mladého Brumbála.

I přes zařazení vyššího rychlostního stupně se filmaři neubránili některým bolestně hluchým scénám. Zejména lze vypíchnout první fázi scény ze hřbitova, ve které dojde na lopotné vysvětlování a nezbytnou retrospektivu. Část diváků zde usne a část vytáhne papír a tužku a začne si kreslit vztahového pavouka, aby se vůbec vyznala v ději (druhá fáze s Grindelwaldovým projevem a čarováním je naprosto jiná liga). Filmu by určitě slušely trochu přísnější střihačovy nůžky. Přesto Grindelwaldovy zločiny začínají konečně fungovat jako moderní a dobře udělaná pohádka pro celou rodinu. A hlavně se dost těšíte na třetí díl.