Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Kabát na pražský Vypich přilákal skoro 70 tisíc platících diváků

22:20, 13. 9. 2014

Česko má za sebou jednu z hlavních byznysových událostí roku v hudebním průmyslu. Promotérská agentura Pink Panther na pražském Vypichu uspořádala další obří koncert Kabátu (první se uskutečnil v roce 2009), který podle odhadu přilákal skoro 70 tisíc platících diváků, dalších cca 10 až 15 tisíc lidí akci sledovalo za oplocením koncertního areálu.

Teplická pětka tak potvrdila své zařazení na špici české extratřídy nejlépe vydělávajících hudebníků a interpretů. Koncert mohl podle odhadu vygenerovat cca 35 až 45 milionů korun na maloobchodních tržbách (vstupné, merchandising, občerstvení, nápoje). Z této částky se musí odečíst peníze na stavbu tribun a pódia, pronájem areálu, bezpečnostní agentury, zdravotnické služby atd. Podobně velký koncert by v tuzemských podmínkách mohl dovolit uskutečnit jen málokdo - Daniel Landa, obnovená Lucie, Jaromír Nohavica, možná Kryštof, Chinaski ne, bratři Nedvědi kdysi.

32

Solidně fungující posílená pražská doprava začala přivážet první tisíce fanoušků na místo již v průběhu sobotního odpoledne. Samotné vystoupení Kabátu začalo přesně na čas v osm hodin večer (v 22.00 se muselo končit kvůli okolní zástavbě). Kapela při oslavě 25 let trvání sáhla hodně hluboko do minulosti, když přehrála letité hity typu Opilci v dějinách, Porcelánový prasata, Centryfuga, Colorado nebo Šaman. Potěšila slušná světelná a ohňová show a zejména kytarová hra Tomáše Krulicha. Naopak zamrzelo časté kolísání zvuku a práce zvukaře vůbec.

Suma sumárum: je dost neuvěřitelné, že při současné nabídce typů zábavy, vystoupení velkých zahraničních hvězd plus přehršle živých záznamů na CD nebo YouTube ještě dokáže nějaká tuzemská kapela na jeden koncert přilákat více než 50 tisíc lidí. Klobouk dolů před organizátory, kteří dokáží přesouvat takovou masu lidí na dopravně spíše hůře dostupný Vypich a zpět, aniž by došlo k nějakým neštěstím nebo velkým zádrhelům.

42

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Nakladatelství Prostor: firma, vydávající knižní tituly ze segmentu beletrie, historie a kulturní dějiny, za rok 2018 utržila 21,4 milionu korun, v meziročním srovnání o 9 milionů více. Čistý zisk stoupl z 220 tisíc na 730 tisíc korun.

  • Walt Disney: dokončil převzetí zábavního a mediálního obra 21st Century Fox (filmové studio 20th Century Fox, majorita v National Geographic, Fox television network atd.) za 71 miliard dolarů. Firma Fox Rupperta Murdocha se dále soustředí jen na zpravodajské a sportovní kanály.

  • TV Nova: několik čísel podílů na sledovanosti z uplynulých dní - seriál Kameňák v pátek večer zaujal 29,26 procenta diváků v cílovce 15 až 54, soutěžní show The Voice Česko Slovensko získala 29,62 procenta diváků u obrazovek v 15 až 54 a kriminální série Specialisté 22,13 procenta opět v 15 až 54.

Hit dne

Avengers: Endgame, další trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Jak vycvičit draka 3

Již od prvního filmu z roku 2010 je série Jak vycvičit draka zárukou kvalitní, milé, chytré a nápadité zábavy pro celou rodinu. Dobrá zpráva: ani aktuální trojka z této nepříliš hustě obsazené škatulky naštěstí nevybočuje.

Celá vikingská parta - Škyťák s drakem Bezzubkou, Astrid a plno dalších - má pro diváky přichystáno další napínavé dobrodružství se spoustou bláznivých zvratů. Tentokráte nejde o nic jiného, než o nebezpečí, hrozící všem blpským drakům. Jedinou šancí je najít mýty opředený Skrytý svět, daleko od lidí, v němž by se všichni draci mohli před hrozbou ukrýt a přežít.

Samozřejmě, i v takto postavené vyprávěcí kostře se nezbytně objevují prvky současného progresivního a korektního Hollywoodu typu migrace Vikingů, multikulti soužití různých kultur atd. Ovšem scenáristická a režijní účast Deana DeBlois (na kontě má všechny dračí firmy) je zárukou, že vše je zakomponováno do příběhu inteligentně a se vkusem. DeBlois umí vyprávět zajímavě, vtipně, s nadhledem a hlavně se dokáže zkušené vyhnout očekávání diváků, takže ani u trojky se nedá předem odhadnout, jak celé dobrodružství skončí (kromě toho, že skončí dobře).

K tomu si připočteme úchvatné vizuální zpracování, možná nejlepší ze všech tří filmů, které občas nezapře inspiraci slavným Avatarem. Jak vycvičit draka 3 - to je jistota dobře prožitého času v kině. Ale už bych tu sérii neprotahoval, ani kvůli očekávanému ranci peněz.