Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Kabát na pražský Vypich přilákal skoro 70 tisíc platících diváků

22:20, 13. 9. 2014

Česko má za sebou jednu z hlavních byznysových událostí roku v hudebním průmyslu. Promotérská agentura Pink Panther na pražském Vypichu uspořádala další obří koncert Kabátu (první se uskutečnil v roce 2009), který podle odhadu přilákal skoro 70 tisíc platících diváků, dalších cca 10 až 15 tisíc lidí akci sledovalo za oplocením koncertního areálu.

Teplická pětka tak potvrdila své zařazení na špici české extratřídy nejlépe vydělávajících hudebníků a interpretů. Koncert mohl podle odhadu vygenerovat cca 35 až 45 milionů korun na maloobchodních tržbách (vstupné, merchandising, občerstvení, nápoje). Z této částky se musí odečíst peníze na stavbu tribun a pódia, pronájem areálu, bezpečnostní agentury, zdravotnické služby atd. Podobně velký koncert by v tuzemských podmínkách mohl dovolit uskutečnit jen málokdo - Daniel Landa, obnovená Lucie, Jaromír Nohavica, možná Kryštof, Chinaski ne, bratři Nedvědi kdysi.

32

Solidně fungující posílená pražská doprava začala přivážet první tisíce fanoušků na místo již v průběhu sobotního odpoledne. Samotné vystoupení Kabátu začalo přesně na čas v osm hodin večer (v 22.00 se muselo končit kvůli okolní zástavbě). Kapela při oslavě 25 let trvání sáhla hodně hluboko do minulosti, když přehrála letité hity typu Opilci v dějinách, Porcelánový prasata, Centryfuga, Colorado nebo Šaman. Potěšila slušná světelná a ohňová show a zejména kytarová hra Tomáše Krulicha. Naopak zamrzelo časté kolísání zvuku a práce zvukaře vůbec.

Suma sumárum: je dost neuvěřitelné, že při současné nabídce typů zábavy, vystoupení velkých zahraničních hvězd plus přehršle živých záznamů na CD nebo YouTube ještě dokáže nějaká tuzemská kapela na jeden koncert přilákat více než 50 tisíc lidí. Klobouk dolů před organizátory, kteří dokáží přesouvat takovou masu lidí na dopravně spíše hůře dostupný Vypich a zpět, aniž by došlo k nějakým neštěstím nebo velkým zádrhelům.

42

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Dark Side: digitální a komunikační agentura v roce 2017 utržila přes 42 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 2 miliony. Čistý zisk 1,1 milionu se předloni snížil na 800 tisíc korun.

  • R2B2: digitální reklamní síť Kamila Foltina a Martina Čelikovského v roce 2017 utržila 59 milionů korun, v meziročním srovnání o 23 milionů více. Čistý zisk klesl z 2,8 milionu na 900 tisíc. Firma nedávno zfúzovala se sesterskou společností Webgarden.

  • Bedna Films: filmová a reklamní produkce Jakuba Červenky a Petra Kratochvíla v roce 2017 utržila 12,6 milionu korun, v meziročním srovnání o 7,4 milionu více. Ztráta z roku 2016 ve výši 1,7 milionu se překlopila do kladné nuly.

Hit dne

Spider-Man: Daleko od domova trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Muse: Simulation Theory

Konečně. Po třech vyloženě slabých a místy až naivních deskách vydalo anglické rockové trio Muse nahrávku, která připomíná někdejší sílu a muzikantskou výjimečnost Matta Bellamyho a spol. a která navazuje na poslední vydařené album Black Holes & Revelations (2006).

Kapela z producenta Richa Costeyho (dalšími koproducenty jsou Mike Elizondo, Shellback nebo Timbaland) po dlouhé době vymáčkla to, co s nimi dokázal na předchozích nahrávkách Absolution (2003) a Black Holes... Tohle jsou Muse, které známe a které máme rádi: silné a energické rockové kompozice doplněné syntezátorovými linkami, výrazné a netuctové melodické motivy, aranžérské hračičkaření a plná náruč promakaných hitů, které časem neokorají.

To by to ovšem nebyli Muse, aby nepřidali něco navíc. Design a hudební složka se inspirovaly v retro science fiction a pop kultuře 80. let., nahrávka povedeně kombinuje bombastický stadiónový rock s líbivým elektronickým popem do nezaměnitelného a relativně originálního rukopisu Muse. To vše na inteligentní úrovni a s minimálními náběhy do nasládlé šmíry. Ve výsledku je Simulation Theory (hard core fandové si jistě pořídí deluxe edici s vydařenými remixy) povedenou a barevnou deskou, která do zlatého fondu kapely pošle řadu hitových skladeb jako Algorithm, The Void nebo Blockades. Návštěvníci pražského koncertu v roce 2019 se mají na co těšit.