reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Rostoucí Albatros Media koupil brněnské B4U Publishing

09:00, 7. 10. 2014
Knihy Aleš Borovan

Jeden z největších knižních hráčů Albatros Media (majitelé Silke a Jaroslav Horákovi) pokračuje v široce rozmáchlém akvizičním programu. V těchto dnech koupil brněnské nakladatelství B4U Publishing. Cílem akvizice, která posiluje pozici AM v segmentu dětských knih, je "přinést knižní tituly B4U na český a slovenský trh a zároveň posílit zahraniční obchod obou společností."

Společnosti B4U Publishing se zaměřuje na literaturu pro děti a mládež, především pak na původní autorské projekty ve spolupráci s českými i zahraničními ilustrátory. Společnost především prodává tituly do zahraničí. Mezi partnery, kteří vydávají knihy B4U Publishing, je například Penguin Random House, La Martiniere Groupe (Francie), Hachette (Francie), Sterling Publishing (USA) nebo National Geographic. Za sedm let existence firmy byly knihy B4U přeloženy do 25 jazyků.

Kupovaná firma v roce 2012 dosáhla tržeb ve výši 21 milionů korun (meziroční plus 9 milionů), zisk činil 105 tisíc korun (o rok dříve ztráta 200 tisíc). Značka B4U Publishing bude v portfoliu skupiny Albatros Media zachována převážně pro aktivity na zahraničních trzích. Na český trh budou nové tituly B4U uváděny pod značkami skupiny Albatros Media, zejména pod brandem Albatros.

Albatros Media (na fotce ředitel Václav Kadlec) v posledních letech nakoupil řadu menších konkurentů – Nakladatelství XYZ, většinový podíl v eReading.cz nebo v Computer Press. Naposledy v červenci pohltil odborné vydavatelství Management Press.