reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Nedávní konkurenti Lagardére a Media Bohemia propojí prodej rádií

14:42, 8. 10. 2014

Logická reakce a obchodní tah, který se po vzniku mocenské aliance Andrej Babiš a Ivan Zach na rádiovém trhu dal čekat - dosavadní konkurenti Lagardére Active (Frekvence 1, Evropa 2 atd.) a Media Bohemia (síť rádií Fajn, Hirádio, Blaník) uzavřeli strategického partnerství.

To má za cíl "podporu rádia v media mixu, spolupráci na rozvoji rádiových reklamních služeb, jakož i jejich efektivní propojení s dalšími mediálními službami". Podle několika insiderů z rádiového trhu by mělo dojít k propojenému prodeji rádií obou skupin, které vlastní mediazastupitelství Media Marketing Services (MB) a Regie Radio Music (RRM; Lagardére). Všechna zastupovaná rádia drží dohromady přes 50 procent rádiového trhu. Je otázka jak se ke strategickému partnerství postaví antimonopolní úřad - záleží na vymezení mediálního/reklamního trhu. Na základě některých předchozích šetření, ve kterých byl mediální trh pojat velmi široce, by toto nemusel být problém.

Třesk na rádiovém trhu spustili Andrej Babiš a spolumajitel Primy Ivan Zach před několika týdny, když dohodli odchod rádia Impuls (Babiš) a skupiny rádií Radio United (Zach) z RRM k 31. prosinci 2014. Tato rádia bude od 1. ledna 2015 zastupovat mediazastupitelství Radio United Services (Zach). Bude tak držet podíl na trhu ve výši cca 24 procent. Třetí velkou skupinou je Český rozhlas, který má 22 procent trhu.