Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Nejtvrdší letošní oříšek pro právníky velkých televizí: TV4you

Šéf nováckých právníků Štěpán Peichl a jeho kolegové na Primě či v České televize budou muset pořádně napnout síly, aby vyřešili velkou letošní výzvu: službu TV4you, která chce přenášet televizní signál do mobilních zařízení (tablet, PC, smartphone, smart watch) všude tam, kde je internet. Tento typ služeb televize obecně považují za protiprávní a tvrdě proti nim bojují. O novince jsme předplatitele informovali již v polovině srpna.

Bývalý ředitel ČT Jiří Balvín, ideový otec projektu Martin Hruška (foto) a investor Miroslav Řiháček, kteří za službou TV4you stojí, však vytvořili zajímavý konstrukt, který nepůjde jen tak snadno právnicky rozstřelit. Především ji zaštítili stejnojmenným zapsaným spolkem, který v souladu s občanským zákoníkem nemá za cíl vytvářet zisk a který veškeré peníze bude vkládat "do vlastního rozvoje".

TV4you je spolkem "osobností, které si kladou za cíl zajistit obyvatelům přístup k informacím, především pomocí mobilních technologií", ba co víc "usnadnit handicapovaným obyvatelům přístup k informacím, vzdělávání a napomoci tak jejich zařazení do plnohodnotného života". Lišácký manévr. Ve spolku má Balvín podíl 20 procent, Hruška 40 procent a Řiháček rovněž 40 procent.

Základem služby je takzvaný personální streaming. Každému, kdo je koncesionář nebo se dívá na Novu, Primu nebo Óčko, TV4You umožní ten samý signál přenést do jeho tabletu či smartphonu. Do služby bude zahrnut i time shift, který umožní sledovat pořady 24 hodin nazpět. Obchodním modelem služby (která sama bude zdarma) je prodej reklamy na hlavním panelu TV4You, který bude zajišťovat atmedia. Ostrý start TV4you, která nabídne vysílání cca 13 programů včetně TV Barrandov nebo Óčka (stav k počátku října), je naplánován na leden 2015.

Podle televizních stanic se však bude jednat o redistribuci signálu, za které by příslušná provozní firma měla platit a který by neměla provozovat bez smlouvy s TV stanicemi. Do věci se vloží i vlastníci práv (velká filmová studia atd.), kteří za podobné služby vždy tvrdě požadují extra peníze. Kromě televizí leze TV4you do zelí i Kellnerově O2 Czech Republic, která v květnu spustila podobnou službu O2 TV Go.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • DigitalAd: začala nabízet klientům inzertní možnost sponzoringu free WiFi hotspotů na vlakových nádražích. Na projektu agentura spolupracuje s ČD – Telematika, která dodává internetový signál. DigitalAd na hotspotech exkluzivně nabízí reklamní prostor. V roce 2020 by se projekt měl rozšířit do velkých nákupních center a do sítí čerpacích stanic.

  • Info.cz: většinu vydavatelské firmy Info.cz Online Media bude vlastnit šéfredaktor Michal Půr, zbytek pak další členové redakce.

  • FTV Prima: druhá komerční televize dokončila stěhování z pražské Palmovky do budovy ve Strašnicích na Vinohradské ulici.

  • Ceny Anděl: 29. ročník cen České hudební akademie se bude konat 31. března 2020 v nové pražské hale O2 universum. Titulárním partnerem cen se stala Coca-Cola.

  • Zenith: mediální agentura ze skupiny Publicis Groupe odhaduje, že v roce 2020 reklamní investice v Česku porostou zhruba o 5 procent. Dominantní zůstane online a TV. "Růst bude tažený zatím stále se zvyšujícími investicemi z kategorie retailu včetně e-commerce. Růst podpoří i výroční sportovní události jako jsou olympijské hry v Tokiu nebo fotbalové Euro," uvedl David Krňák, chief media officer Publicis Groupe.

  • Zásilkovna: přepravila v pondělí 9. prosince 307 tisíc zásilek, nejvíce ve své téměř desetileté historii. Loňský rekord byl 202 tisíc zásilek za den. Zásilkovna očekává, že do začátku letošních Vánoc překoná hranici 350 tisíc přepravených zásilek za den.

  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne

    Trailer k novému filmu Petra Zelenky Modelář.

Recenze

Petr Čornej: Jan Žižka

Jeden z pomyslných vrcholů letošní knižní sezóny v Česku. Přední český historik Petr Čornej po letech práce vydává objemnou (téměř 900 stran) biografii proslulého Jana Žižky v roce, kdy se připomíná 600. výročí výbuchu husitské revoluce. Po monumentální práci Josefa Pekaře, vydané v letech 1927 až 1933, je Čornejova kniha druhé nejrozsáhlejší dílo, které doposud bylo o Žižkovi napsáno.

Neporažený válečník Žižka v biografii vystupuje jako "odvážný, statečný, impulsivní a hluboce věřící polní velitel", jehož rozporuplné skutky motivovala upřímná oddanost husitskému pojetí božího zákona i touha odčinit osobní poklesky. Autor vnímá "husitskou dobu v širokém mezinárodním kontextu jako pozoruhodný, velký i tragický pokus nalézt cestu z labyrintu krize pozdně středověké Evropy."

Knihu Čornej vybavil podtitulem "Život a doba husitského válečníka". Přičemž ona "doba" je důležitější, než se na první pohled zdá. Šíře Čornejova záběru při vyčerpávajícím popisu Žižkova života a skutků a jejich kontextu je ohromující. Jen poznámkový aparát čítá 100 stran (!) plus dalších 40 stran seznamu pramenů. Čornej výborně kombinuje vysokou odbornost a erudovanost s přístupností pro alespoň trochu znalého čtenáře. Napínavě a moderně napsaná publikace tedy zavalí a inspiruje čtenáře množstvím faktů a souvislostí, není však úmorná a ubíjející.

Co je sympatické, že i přes množství nastudovaných pramenů autor k látce přistupuje s pokorou a s vědomím, že některé věci s odstupem stovek let není možné s určitostí popsat. Tedy jen "možná", "snad", "asi" nebo "s velkou pravděpodobností". Znamení Čornejovy vnitřní vědecké poctivosti. A další plus - sympatické odideologizování Jana Žižky. Tedy žádný téměř komunistický voják nebo kacířský lapka a rabiát. Nadčasová a autoritativní záležitost, která by neměla chybět v knihovně žádného milovníka české historie.