Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Karlínské divadlo a producent Lichtenberg zkusí oživit výnosný muzikál Dracula

12:20, 20. 10. 2014

Jeden z nejvýnosnějších muzikálových byznysů v Česku zkusí vydělat další miliony korun. Produkční tým, který zahrnuje Hudební divadlo Karlín a LL Production Oldřicha Lichtenberga (na fotce vpravo), uvede na scénu legendární muzikál Dracula z pera Karla Svobody a Zdeňka Borovce.

U příležitosti 20 let od premiéry vyprodukuje 28 představení. Hlavních rolí se zhostí Daniel Hůlka, Josef Vojtek, Jiří Korn nebo Richard Genzer. Režírovat bude Filip Renč (vlevo). Premiéra je naplánována na přelom února a března 2015. Muzikál poprvé doprovodí živý orchestr.

Muzikál Dracula, jehož startovní náklady činily tehdejších 25 milionů korun, vidělo v Paláci kultury (dnes Kongresové centrum) v letech 1995 až 1998 rekordních 1,2 milionu diváků. Poté byl uveden na Slovensku, v Jižní Koreji, v Polsku, Německu, Rusku nebo v Belgii. Do Prahy se pak vrátil v letech 2003 (Kongresové centrum) a v letech 2009 až 2011 (Hybernia). Jeho zisky se počítají na desítky milionů korun.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Dark Side: digitální a komunikační agentura v roce 2017 utržila přes 42 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 2 miliony. Čistý zisk 1,1 milionu se předloni snížil na 800 tisíc korun.

  • R2B2: digitální reklamní síť Kamila Foltina a Martina Čelikovského v roce 2017 utržila 59 milionů korun, v meziročním srovnání o 23 milionů více. Čistý zisk klesl z 2,8 milionu na 900 tisíc. Firma nedávno zfúzovala se sesterskou společností Webgarden.

  • Bedna Films: filmová a reklamní produkce Jakuba Červenky a Petra Kratochvíla v roce 2017 utržila 12,6 milionu korun, v meziročním srovnání o 7,4 milionu více. Ztráta z roku 2016 ve výši 1,7 milionu se překlopila do kladné nuly.

Hit dne

Spider-Man: Daleko od domova trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Muse: Simulation Theory

Konečně. Po třech vyloženě slabých a místy až naivních deskách vydalo anglické rockové trio Muse nahrávku, která připomíná někdejší sílu a muzikantskou výjimečnost Matta Bellamyho a spol. a která navazuje na poslední vydařené album Black Holes & Revelations (2006).

Kapela z producenta Richa Costeyho (dalšími koproducenty jsou Mike Elizondo, Shellback nebo Timbaland) po dlouhé době vymáčkla to, co s nimi dokázal na předchozích nahrávkách Absolution (2003) a Black Holes... Tohle jsou Muse, které známe a které máme rádi: silné a energické rockové kompozice doplněné syntezátorovými linkami, výrazné a netuctové melodické motivy, aranžérské hračičkaření a plná náruč promakaných hitů, které časem neokorají.

To by to ovšem nebyli Muse, aby nepřidali něco navíc. Design a hudební složka se inspirovaly v retro science fiction a pop kultuře 80. let., nahrávka povedeně kombinuje bombastický stadiónový rock s líbivým elektronickým popem do nezaměnitelného a relativně originálního rukopisu Muse. To vše na inteligentní úrovni a s minimálními náběhy do nasládlé šmíry. Ve výsledku je Simulation Theory (hard core fandové si jistě pořídí deluxe edici s vydařenými remixy) povedenou a barevnou deskou, která do zlatého fondu kapely pošle řadu hitových skladeb jako Algorithm, The Void nebo Blockades. Návštěvníci pražského koncertu v roce 2019 se mají na co těšit.