Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
      
     
      
        

Karlínské divadlo a producent Lichtenberg zkusí oživit výnosný muzikál Dracula

12:20, 20. 10. 2014
Muzikály/divadlo Aleš Borovan

Jeden z nejvýnosnějších muzikálových byznysů v Česku zkusí vydělat další miliony korun. Produkční tým, který zahrnuje Hudební divadlo Karlín a LL Production Oldřicha Lichtenberga (na fotce vpravo), uvede na scénu legendární muzikál Dracula z pera Karla Svobody a Zdeňka Borovce.

U příležitosti 20 let od premiéry vyprodukuje 28 představení. Hlavních rolí se zhostí Daniel Hůlka, Josef Vojtek, Jiří Korn nebo Richard Genzer. Režírovat bude Filip Renč (vlevo). Premiéra je naplánována na přelom února a března 2015. Muzikál poprvé doprovodí živý orchestr.

Muzikál Dracula, jehož startovní náklady činily tehdejších 25 milionů korun, vidělo v Paláci kultury (dnes Kongresové centrum) v letech 1995 až 1998 rekordních 1,2 milionu diváků. Poté byl uveden na Slovensku, v Jižní Koreji, v Polsku, Německu, Rusku nebo v Belgii. Do Prahy se pak vrátil v letech 2003 (Kongresové centrum) a v letech 2009 až 2011 (Hybernia). Jeho zisky se počítají na desítky milionů korun.

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Muzikálové subjekty kolem pražského divadla Kalich navýšily tržby o 28 milionů

Muzikálové Divadlo Broadway zvedlo čistý zisk na 4 miliony

Firmy muzikálového podnikatele Lichtenberga navýšily čistý zisk o miliony

Pražské Divadlo Hybernia připravuje nový muzikál Doktor Ox

Byznysový vehikl Bolka Polívky navýšil tržby o 13 milionů korun

Filip Renč dotočil chystanou filmovou řachandu Zoufalé ženy dělají zoufalé věci

Firmy muzikálového podnikatele Lichtenberga skončily v milionových plusech

Bavič a showbyznysový podnikatel Boleslav Polívka již nemá v zástavě divadlo kvůli dluhům

Producent Sidovský jede s muzikálovou show Noc na Karlštejně na další zámky v Česku

Muzikál Mefisto v pražské Hybernii odehrál 50. reprízu

Operní diva Dagmar Pecková získala kontrakt na chystaný kabaret Wanted

Zdeněk Zelenka převezme po Renčovi režii chystaného muzikálu Mefisto

Soukromé Divadlo Na Fidlovačce skončilo v zisku skoro 4 miliony korun

Sagvan Tofi dává dohromady muzikál Čas růží s Gottovými písněmi

Muzikálové Divadlo Hybernia investuje do nového původního titulu Mefisto

Producent Sidovský zahraje muzikál Noc na Karlštejně přímo na hradě

Hudební divadlo Karlín investuje do nového muzikálu Bonnie&Clyde

Desetimilionový muzikál Romeo a Julie jde do poslední fáze příprav

Lední show Jen počkej zajíci! přidá deset představení

Studio Dva se snaží oživit muzikálový fenomén Evita

Roman Holý z Monkey Business složil funky muzikál Popeláři

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • BrainZone: manažerská, kreativní, PR & marketingová agentura, která se specializuje na hudební průmysl, v roce 2020 dosáhla obratu 6,2 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o 25 milionů. Firma skončila v prodělku 9,6 milionu, o rok dříve vygenerovala zisk 6,4 milionu korun.

  • POS Media Czech Republic: indoor mediální agentura v roce 2020 utržila 126 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 58 milionů. Čistý zisk meziročně vzrostl z 8,5 milionu na 12 milionů korun. Firma patří do konsolidačního celku nizozemské POS Media, ve které by měl držet rozhodující podíl zakladatel a generální ředitel společnosti Richard van het Bolscher.

  • Firma na zážitky: zážitková společnost ze skupiny Media Bohemia v roce 2020 utržila přes 47 milionů korun. O rok dříve to bylo 68 milionů. Ztráta ve výši 6 milionů v roce 2019 se loni překlopila v účetní zisk ve výši 5 milionů korun.

  • Norah Jones: americká zpěvačka a písničkářka, kombinující jazz a pop, dnes vydává album s vánočními motivy, které nese název I Dream Of Christmas. Deska, na které spolupracoval producent Leon Michels, obsahuje písně jako White Christmas, Blue Christmas, Winter Wonderland, Christmas Time Is Here nebo také předělávku písně Christmas Don’t Be Late známé od filmových Chipmunků.

  • Publicis Groupe: PR agentura MSL získala nového klienta - platformu pro rozvoz jídla Dáme jídlo. Zajišťovat pro něj bude podporu v oblasti spotřebitelské i korporátní komunikace. Spolupráce byla zahájena na začátku října 2021. MSL nahrazuje předchozí agenturu Dáme jídlo PR Partners.

  • KKCG: fond Springtide Ventures ze skupiny Karla Komárka ml. investoval do izraelské společnosti Cognni, zaměřené na využívání umělé inteligence ve středních a velkých  firmách. Fond do firmy investoval 3 miliony dolarů formou SAFE (Simple Agreement for Future Equity). V roce 2022 by fond měl držet zhruba pětiprocentní podíl v Cognni. "Tuto investici považujeme za velmi perspektivní. Produkty, jež Cognni vyvíjí, jsou zaměřené na řízení a ochranu firemních dokumentů. To je něco, bez čeho se firmy v budoucnu neobejdou," uvedl Karel Tušek, technologický ředitel Springtide.

  • Hit dne


    Teaser pro nový seriál House of Dragon.

Recenze

Myši patří do nebe

Film Aleš Borovan

Dlouhé roky připravovaný projekt podle stejnojmenné knihy Ivy Procházkové vyústil v povedený a nevšední animák, kterého bychom si měli vážit a opečovávat jako vzácnou květinku. V první řadě se jedná o výrazný a nadprůměrný projekt i v rámci té lepší části české animované tvorby (Jiří Trnka, Jiří Barta, Aurel Klimt, Břetislav Pojar atd.). Tradice v podobě tuzemské animace jako výkladní skříně české kinematografie, ať již to bereme z hlediska úrovně řemesla (nesmíme zapomenout i na podmanivou hudbu tohoto filmu) nebo sdělovaných myšlenek, tedy zaplaťpánbu nekončí.

Za druhé, Myši patří do nebe je skutečně chytře a promyšleně vystavěný rodinný snímek, na který dospělí mohou bez obav zajít se svými dětmi tak cca do dvanácti třinácti let. Tvůrci v čele s režisérskou dvojicí Jan Bubeníček - Denisa Grimmová v příběhu myšky Šupito a lišáka Bělobřicha citlivě a vyváženě namixovali směs dětské rozpustilé zábavy, fantazie a dospěláckých vážných témat, byť možná více gagů a hlášek by neškodilo a byť zejména v závěru si člověk řekne, zda některé vrstvy vyprávění malé děti vůbec pochopí.

A za třetí se jedná o krásný, ušlechtilý, lidský a emocionálně naléhavý snímek, žánrově asi nejblíž zábavnému dobrodružství, který v lidech probouzí to dobré a který by mohl zabodovat i za hranicemi České republiky (přesněji vzato jsou "Myši" česko-francouzsko-polsko-slovenský projekt). Témata, jak moc je důležité přátelství, být s tím, koho máme rádi (přátelé, maminka, tatínek), jak je důležité překonat vlastní strachy a umět se obětovat za své blízké, jsou nadčasová a všeobecně platná. Myši patří do nebe takto jako jeden z mála tuzemských filmů dokáží oslovit i rozmanité mezinárodní publikum.

Tři hlavní klady, kvůli kterým byste film neměli minout a vydat se s celou rodinou do kina.