Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Nejvíce veřejných peněz proteklo přes filmovou produkci Stillking Films

12:51, 13. 11. 2014

Žádné velké překvapení: nejvíce veřejných peněz na takzvané filmové vratky (zpětné vyplacení části uznatelných nákladů natáčení) vysosala filmová a televizní produkce Stillking Films (na fotce majitel Matthew Stillman).

Přes ní proteklo ze státního rozpočtu směrem k velkým zahraničním producentům v období 2010 až 2014 celkem 320 milionů korun. Stillkingové tady v těchto letech zajišťovali výrobu takových filmů jako Mission Impossible 4, Child 44, Snow Piercer nebo televizních seriálů Crossing Lines a Missing. Zároveň projekt Ridleyho Scotta Child 44 získal nejvyšší vratku vůbec - přes 103 milionů korun.

Objem vratek se počítá jako 20 procent z uznatelné útraty za české služby a výrobky a 10 procent z určitého typu honorářů. Celkový objem vratek pro projekty Stillking Films znamená, že tato produkce do Česka v uplynulých čtyřech letech přilákala televizní a filmové investice v řádu několika miliard korun (přesné číslo nelze určit kvůli různým podílům 10ti a 20ti procentních vratek).

Celkové pořadí filmových a televizních produkcí podle získaných vratek, vyplacených filmovým fondem v letech 2010 až 2014 (v milionech korun, zdroj fond kinematografie):

  1. Stillking Films          320
  2. Etic Films 172,25
  3. Sirena Film 130
  4. Czech Anglo Production 80,75
  5. Okko Production 42,38
  6. Wilma-Film 39,43
  7. Mia Film 38,44
  8. Actor´s Runway Agency 37,77
  9. Partnership Pictures 30,88
  10. Nogup Agency 23,13
  11. Milk and Honey 18,45

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Havas PR Prague: PR agentura v roce 2018 utržila 7,2 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o 19 milionů korun. Ztráta z roku 2017 ve výši 700 tisíc se snížila na 500 tisíc korun.

  • Frekvence 1: novým moderátorem diskusního pořadu Press klub se stane bavič, publicista a scenárista Luděk Staněk. Jeho pořad na Mall.tv Události Luďka Staňka nově najede na denní periodicitu.

  • Alza.cz: největší český e-shop s Liftagem v Praze testují společný rozvoz zásilek a lidí. Za pomoci sdílených anonymizovaných přepravních dat analyzují pohyb dopravců a vozů taxi, které by v případě volných kapacit mohly sloužit také k převozu balíčků.

  • Severotisk: novým jednatelem velké tiskárny z německé skupiny Euro-Druckservice se stal Milan Černý. Doplnil tak Petra Litvana.

  • Mladá fronta: vydává druhý speciál Top české pivo 2019 jako přílohu týdeníku Euro. Speciál nabízí recenze 86 minipivovarů z Čech, Moravy a Slezska, rozhovory o pivní scéně a jejím vývoji a aktuální ekonomická data.

  • Soundtrack Poděbrady: festival organizovaný Michalem Dvořákem uvede Formanova Amadea za doprovodu živého symfonického orchestru (představení britské produkční společnosti Avex Classics International). Do programu přidává i českou koncertní premiéru We Will Rock You s hity kapely Queen.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Trailer k Spider-Man: Daleko od domova.

Recenze

Avengers: Endgame

Předchozí vysoce povedený film Avengers: Infinity War (2018) a zejména jeho mrazivý závěr ve fanoušcích vyvolal obrovská očekávání, která však aktuální pokračování Avengers: Endgame plní jen zčásti. Spíše minimálně. Bohužel. Jakoby by se režisérská dvojice Anthony Russo, Joe Russo lekla tak slibně rozjetého příběhu, jako by jim došla kreativita a její nedostatek i navzdory všem monumentálním trikům nahrazovala rutinou a předvídatelností.

Zklamání ze závěru aktuální fáze Marvel Cinematic Universe má několik důvodů. Nepříliš propracovaný a povedený scénář, který místy nepřehledný děj roztáhl na úmornou plochu tří hodin. Minimum hlášek a minimum nápaditosti při rozvíjení postav. Pokud scenáristé sáhnou k tak otřepanému triku sci-fi jako je stroj času, logicky se pak dostanou do neřešitelných paradoxů jako je pomotaná souslednost, faktické zacyklení dějů a zdvojování postav, které jsou však nonšalantně pominuty v zájmu zachování příběhu. A k tomu nezbytné výboje progresivního Hollywoodu ve formě feministických bojůvek či faktické předání  jedné z postav z rukou unaveného bílého muže do náruče energií kypícího černocha.

Tohle už nezachrání ani očekávaná velká závěrečná bitva, která je příliš krátká, bez napětí a překvapení, než aby uspokojila nároky namlsaných diváků z předchozího filmu. Mohli jsme dostat velkolepé a invenční zakončení velké ságy a zatím nám filmaři naservírovali jen řemeslně odvedený standard. Škoda, škoda, škoda.