Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Hot News: Festival Rock for People se rozkročí na dvě nohy

aktualizováno
11:35, 3. 12. 2014

Organizační tým letního festivalu Rock for People z Ameba Production (na fotce zleva Petr Fořt a Michal Thomes) si pro příští rok naloží na záda pořádný náklad. Festival proběhne ve dvou termínech a ve dvou městech.

První, klasický Rock for People, se uskuteční opět v Hradci Králové, akorát o měsíc dříve. Tedy na počátku června. Akce se tak časově přiblíží konkurenčnímu festivalu Votvírák. Druhý, zbrusu nový Rock for People Europe, se bude konat v původním termínu na počátku července v centru Plzně, v rámci akce Evropské hlavní město kultury 2015

Koncept line-upu první akce zůstane klasický: multižánrový festival s kapelami z celého světa. Pivo bude dodávat opět Staropramen, podpora Hradce Králové se pohybuje okolo milionu korun. Druhý RfP Europe se zaměří spíše na evropské umělce, typově Jaga Jazzist nebo Glen Hansard (žádná smlouva ještě není podepsána). Pivem akce jsou logicky produkty Plzeňského Prazdroje, podpora Plzně se má pohybovat v řádu milionů korun. Původní informace o 10 milionech se nepotvrdila.

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Kapela Kabát vyrazí na obří stadionové turné

Festival Rock for People jedná o novém koncertním areálu

Kabát na pražský Vypich přilákal skoro 70 tisíc platících diváků

Chinaski vyrazí na jaře 2015 na rozsáhlou koncertní šňůru

Obří turné Lucie má v kapse desítky milionů tržeb

Rock for People koupili pro další ročník jednu ze zastávek světového turné Green Day

Pořadatelé letních festivalů se sdružili do profesní asociace Festas, chtějí jednat o EET

Metalový festival Brutal Assault hlásí poprvé vyprodáno, na akci míří skoro 20 tisíc fanoušků

Byznys kolem projektu Kašpárek v rohlíku kvete, firma zvedla tržby o více než 10 milionů

Bernardovi pivovarníci ulovili pro open air Karla Gotta

Tržby metalového festivalu Brutal Assault se přiblížily 40 milionům

Pivovary Staropramen expandují na trhu letních hudebních festivalů

Pořadatel festivalu Hip Hop Kemp se konečně vymanil ze ztráty

Headlinerem letošního Brutal Assaultu budou američtí Mastodon

Festival Rock for People koupil vystoupení Massive Attack

Organizátor festivalu United Islands of Prague v zisku půl milionu korun

Pořadatel Rock for People koupil britskou kapelu Bullet for My Valentine

Obscure Promotion koupili pro Brutal Assault 2016 americké Ministry

Hudební promotér Michal Thomes má po kupě line-up pro letošní Nouvelle Prague

Na metalový Brutal Assault přijelo skoro 18 tisíc lidí

Festival Rock for People má nového hlavního partnera

Ameba Production koupila koncert britských Motörhead

Pořadatelé festivalu Brutal Assault koupili koncert amerických Mastodon

Ameba koupila pro Rock for People numetalisty Limp Bizkit

Hlavními hvězdami Rock for People jsou Faith No More

Kašpárek v rohlíku vstupuje na předvánoční trh

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Internet Info: internetové vydavatelství má nového produktového ředitele - od 1. srpna se jím stal Erik Dvořák. Ten donedávna působil na pozici šéfa Online divize vydavatelství Mladá fronta. Produktový tým se rozšiřuje i několik dalších bývalých zaměstnanců Mladé fronty.

  • Deník N: levicový internetový deník, který spoluvlastní skupina vlivných miliardářů a multimilionářů, od roku 2018 až doposud (1H 2020) prodělal 49 milionů korun. Vyplývá to z vyjádření ředitele vydavatelství Jána Simkaniče. "Naši provozní ztrátu přitom průběžně snižujeme a v druhém čtvrtletí roku 2020 už byla měsíčně nižší než jeden milion korun. Jde o velice pozitivní trend, a pokud by se vše vyvíjelo jako dosud, měli bychom šanci dosáhnout vyrovnaného hospodaření už v průběhu příštího roku, tedy o rok dříve, než jsme plánovali," tvrdí Simkanič.

  • Nakladatelství CREW: velká knižní firma, specializovaná na komiksy, rozjíždí novou ediční řadu Legendy. Ta představí ty největší komiksové ikony Marvelu a DC. Prvním titulem se stane Wolverine: Znovuzrození. Další chystané tituly: Návrat temného rytíře, Arkham: Pochmurný dům v pochmurném světě nebo Batman: Temné zrcadlo.

  • A11: do inzertního vydavatelství, zaměřeného na regionální a lokální tituly, nastoupila jako team leader Adéla Zajíčková (ex-Mladá fronta). Na starosti bude mít kromě stávajících lokálních a B2B titulů i obchod nových magazínů, které vydavatelství chystá na podzim.

  • Scholz & Friends: reklamní agentura v roce 2019 utržila přes 56 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 5 milionů. Čistý zisk klesl z 580 tisíc na 220 tisíc korun.

  • Samba.ai: český startup, který se věnuje personalizaci a automatizaci marketingu pomocí umělé inteligence (personalizace e-commerce), expanduje do zahraničí. Po prvotních spolupracích s klienty z Velké Británie nebo severní Evropy otevírá pobočku v USA, v Palo Altu v San Jose. Od expanze na největší marketingový trh si slibuje nejen růst obchodu a klientů, ale také nové příležitosti pro rozvoj produktu.

Recenze

Havel

Režisér, producent a scenárista Stanislav Horák se již u svého debutu Domácí péče (2015) uvedl na poměry české kinematografie jako nadprůměrně citlivý, inteligentní autor, s citem pro detail, drobnokresbu postav a hlubší roviny příběhu, a především jako talentovaný vypravěč. To samé platí pro novinku Havel, která mapuje životní osudy českého dramatika, disidenta a prezidenta Václava Havla mezi lety 1968 a 1989.

Tak v první řadě je třeba uvést, že tento celovečerní film není dokument ani historický snímek. Možná úsměvná poznámka, ale ne všichni to pochopili. A tak je filmovému Havlovi zmateně a hnidopišsky vyčítáno, že jakousi petici Dubčekovi k podpisu donesl někdo jiný, Havel se s Jirousem seznámili jinak či že Havlova milenka ztvárněná Bárou Seidlovou v této podobě neexistovala. Jenomže to zde není podstatné. Mnohem důležitější je, že se Horákovi z bohatého kvasu disidentova života podařilo vyloupnout srozumitelný, silný a přehledný příběh o důležitosti morálky a svědomí i navzdory většině (zvláště dnes v době nenávistných Fb a twitterových lynčů) a o přerodu bohémského autora ve výjimečnou politickou figuru.

Základní hrací hřiště Havlova skutečného života přitom nebylo opuštěno. Navíc Horák přihodil některé méně známé nebo nepopulární detaily z dramatikova života, viz Havlovo selhání během prvního věznění nebo posedle egoistický vztah k ženám, které reálného Havla sympaticky deikonizují a polidšťují. A pak je tu fantastický výkon Viktora Dvořáka v hlavní roli. Zde je jasný aspirant na Českého lva za rok 2020. Dvořák je až mrazivě přesný (a to i díky povedenému líčení, masce atd.), přitom nepřehrává, nekarikuje, nepitvoří se. To je hlavní divácký tahák na jeden z nejzajímavějších českých filmů letošního roku.