reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Inzerenti loni utratili v rádiích 1,458 miliardy korun

aktualizováno
10:42, 4. 2. 2015

Čisté reklamní investice do rádií (ceníkové ceny minus slevy a bartery, ale včetně provizí a bonusů agentur) v roce 2014 mírně vzrostly - zatímco o rok dříve útraty činily 1435 milionů, loni to bylo 1458 milionů korun. Růst tak podle rádiové sekce Sdružení komunikačních a mediálních organizací činil 1,7 procenta.

Podle zástupců velkých rádiových skupin došlo k prvnímu meziročnímu růstu od roku 2008. Největší útraty inzerenti soustředili do čtvrtého kvartálu 2014 (viz obrázek), celkem 33 procent. V peněžním vyjádření to představuje objem cca 480 milionů korun (meziroční nárůst o 1,2 procenta). Investice navýšili zadavatelé z maloobchodu, automobilového sektoru, finančních institucí, farmacie a rychloobrátkového zboží. Naopak šetřily počítačové firmy, počítačový sektor, nákupní centra nebo cestovní kanceláře.