Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Česká televize vložila do letošních filmových premiér 130 milionů

17:30, 12. 2. 2015

Největší koproducent tuzemských filmů Česká televize pro letošní rok o něco navýšil objem vkladů do hraných, animovaných a dokumentárních filmů. Zatímco do snímků, které měly premiéru v roce 2014, vložil 115 milionů, letošní premiérové filmy od Kavčích hor získaly 130 milionů korun (dosavadní stav).

Rekord v novodobé historii ČT zatím drží rok 2008, kdy se objem filmových koprodukcí/produkce pohyboval okolo 156 milionů korun. Celkem veřejnoprávní stanice investovala do výroby hraných, animovaných a dokumentárních filmů za posledních deset let (včetně roku 2015) přibližně 1,07 miliardy korun.

V letošním roce vstoupí do kin celkem 12 hraných a animovaných filmů (dosavadní stav) s účastí ČT, mezi nimi Kobry a Užovky (produkce Offside Men), Rodinný film (endorfilm), Domácí péče (Tvorba films), Nejhorší zločin ve Wilsonově (FilmBrigade), GangsterKa 1 a 2 (foto; Movie), Ztraceni v Mnichově (Lucky Man Films), Laputa (Cineart TV Prague), Malý pán (Bednafilms) nebo Kaktusák (Total HelpArt). K tomu se přidá 16 dokumentárních filmů včetně titulu Takovej barevnej vocas letící komety o hudebníkovi Filipovi Topolovi.

Filmové centrum ČT kromě toho již nyní má schválenu řadu dalších projektů, které budou mít premiéru v dalších letech, například Den štěstí Ivana Fíly, Masaryka Julia Ševčíka nebo trilogii Zahradnictví Jana Hřebejka. Aktivně dramaturgicky působí v případě vývoje projektů Křižáček Václava KadrnkyČertí brko Marka Najbrta.

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Laxnost Novy otevřela Primě dveře k expanzi do slibného byznysu

Nový Mádlův film bude produkovat Karla Stojáková

Česká televize letos výrazně posílí pokladní hotovost

Česká televize přihrála seriálovou zakázku režisérům Taušovi a Prušinovskému

Česká televize už má tři seriálové tahouny pro podzimní schéma 2015

Česká televize navyšuje investici do kriminalistického okénka

Šest Českých lvů pro film Jana Prušinovského Kobry a Užovky

Herečka Mihulová oceněna ve Spojených státech za Domácí péči

Film Domácí péče získal mezinárodního sales agenta

Filmový producent Adam Dvořák prodal druhou Gangster Ku do JAR

Česká televize vsadila na brutální PR/TK bombing

Česká televize vydělala podnikáním 296 milionů korun

Mladý Vítězslav Jandák točí hraný dokument o Emanuelovi Moravcovi

Šéfredaktor Reflexu Radek Bajgar natočí filmový debut

Česká televize dle očekávání spolkla práva na evropské fotbalové mistrovství

Pracovitý režisér Hřebejk dotočil další seriál, stěhuje se do střižny

Volební výbor bude grilovat radní ČT kvůli milionům pro ředitele televize Dvořáka

Jaroslav Dědič opět v řadách Rady České televize

Nejhloupější televizní pořad ČT Dvořákovy éry

Režisér Jan Pachl dokončil natáčení Gangster Ky

Vydrží zpravodajství ČT nápor často spojovaný s ruskými vlivy?

Dobrá zpráva pro Mainusche, TV Nova boduje se seriálem Policie Modrava

Česká televize začne vyrábět druhou řadu Případů 1. oddělení

Katolický režisér Strach má další zakázku od České televize

Česká televize nasadí další trhák jarní sezóny

Česká televize spustí dokumentární sérii Kmeny

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • O2 Czech Republic: díky spojení několika frekvenčních pásem jako první pokryl celé město, konkrétně Kolín, mobilním internetem s rychlostí očekávanou od sítí 5G.

  • Daniel Křetínský a Patrik Tkáč: EP Global Commerce (EPGC) předložila akcionářům německé společnosti Metro (rozsáhlá síť obchodů Cash&Carry) veřejnou nabídku na převzetí všech kmenových a prioritních akcií. Nabídka EPGC je podmíněna mimo jiné tím, že EPGC dosáhne na dostatečný počet akcií nutných k převzetí kontroly nad Metrem. Nabídková cena za kmenové akcie činí 16 eur a za prioritní akcie 13,80 eura. To firmu nacenilo na téměř 6 miliard eur. EPGC již vlastní 7,3 procenta kmenových akcií Metra.

  • Asociace pro elektronickou komerci: v roce 2018 dosáhl obrat e-commerce ve sledovaných státech EU 547 miliard eur, v roce 2017 to bylo 489 miliard eur. Na celkovém objemu se z 66 procent podílí západní Evropa. V Česku e-retail v roce 2018 dosáhl 135 miliard korun, v meziročním srovnání o 17 procent více.

  • Confidence Digital: digitální agentura změnila složení vlastníků. Pětiprocentní podíl Petra Svobody přešel na Tomáše Studeníka, který nyní vlastní 49 procent. Zbylých 51 procent drží Kateřina Studeníková Cimoradská.

  • Česká televize: dnes spouští v HbbTV novou verzi aplikace iVysílání. Kromě změny designu přibylo množství nových funkcí včetně možnosti sledování obsahu přímo z webu ČT, či tematické členění pořadů dle vybraných žánrů.

  • FTV Prima: úvodní díl nové minisérie Linka v pondělí 17. června vidělo 1,103 milionu diváků (share 32,57 procenta) v cílovce 15+. Podíl sledujících u ekonomicky aktivních obyvatel 15 - 69 let byl téměř shodný, 32,50 procenta (805 tisíc diváků).

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Teaser k chystanému filmu Václava Marhoula Nabarvené ptáče.

Recenze

X-Men: Dark Phoenix

Pozice X-Men: První třída a Logan: Wolverine jako doposud nejpovedenějších filmů x-mení série se solidně otřásá. Režisér, producent a scenárista Simon Kinberg (mimochodem napsal scénář i k X-Men: Apokalypsa, Budoucí minulost a Poslední vzdor) přichází s Dark Phoenixem, dech beroucí jízdou, kterou si divák užije od začátku do konce.

Základem Dark Phoenixu je především skvěle a inteligentně napsaný scénář, se silným, přehledným příběhem a obsahující vyváženou kombinaci povedených akčních scén, dějových zvratů a uvěřitelného vývoje postav (plus jako bonus minimum politicky korektních momentů - to je osvěžující faktor). Tentokráte X-Meni zápasí s jednou z vlastních řad, s Jean Grey, ze které neznámá kosmická sílí postupně vytváří jednoho z nejmocnějších mutantů vůbec. To každého z X-Menů vystaví těžké zkoušce.

Možná, že nejednoznačná a nepředvídatelná proměna či transformace hlavních postav je vůbec to nejlepší, co Dark Phoenix nabízí. Stejně jako například autoři ve Wolverinovi i zde Kinberg šťastně vsadil na polidštění výjimečných bytostí se superschopnostmi. Děj tak vychází nejen z jejich síly, ale i z jejich nedostatků, slabostí a omezení. Původně sci-fi/fantasy se tak posouvám až někam k sociálnímu dramatu. To spolu s vysoce vydařenou akcí řadí film vysoko nad X-Men: Apokalypsu a Budoucí minulost.