reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Media Master letos přijde o miliony korun

12:21, 24. 1. 2013

Mediazastupitelství Media Master (MM, na fotce ředitel Vít Mikyska), které prodává reklamní prostor České televize, Českého rozhlasu nebo TV Barrandov, může letos očekávat podstatné snížení příjmu od tradičních partnerů. O miliony korun se sníží fee především od Českého rozhlasu. Ten letos plánuje, že na provizích za reklamu a sponzoring zaplatí 1,25 milionu korun, o 6,5 milionu méně než v roce 2012 (pokles o 84 procent).

Do snížení provizí a obchodů přes prostředníka tak podle všeho vyústila dlouhodobá nespokojenost ČRo se službami Media Master. Mediazastupitelství, jehož majitel je ukryt za novozélandskou off shore společností (spekuluje se o Tomáši Chrenkovi nebo Jaromíru Soukupovi), několikrát rozhlasu nedodala nasmlouvaný objem reklamy a výpadek financí musela hradit ze svého.

Kupříkladu v roce 2011 se výnosy ČRo z rozhlasu a sponzoringu meziročně propadly o 15 milionů korun oproti plánu, MM tak muselo zaplatit smluvní pokutu ve výši 12,8 milionu korun (v roce 2010 smluvní pokuta činila 3,9 milionu korun). Rozhlas tak do budoucna čím dál více hodlá sázet na přímý prodej reklamy.

Růžově to nevypadá ani s dalším kontraktem. Česká televize na počátku roku zrušila tendr na dvouletý prodej reklamy vzhledem k tomu, že se do něj přihlásilo jen MM. Firma tak má v ruce jen krátkodobou smlouvu na první kvartál 2013, jehož předběžnou hodnotu ČT ocenila na 990 tisíc korun bez DPH. V porovnání s roky, kdy ještě zákonodárci neomezili reklamu na veřejnoprávní televizi a kdy MM prodávala v rámci pětiletého kontraktu, to jsou pouze drobné.

Bude tak zajímavé sledovat, zda Soukup, který již vlastní TV Barrandov, po získání TV Pětka a TV Metropol přičlení obě stanice pod Media Master. Pětku a TV Metropol v tomto okamžiku prodává společnost Atmedia.

Vaší pozornosti doporučujeme:

Media Master se stěhuje na Barrandov