reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Kinotrh za dva měsíce narostl o téměř 60 milionů

12:45, 2. 4. 2015
Film Aleš Borovan

První dva měsíce roku 2015 udělaly provozovatelům kin a některým filmovým distributorům radost. Celkové tržby za leden a únor dosáhly 325 milionů korun, v meziročním srovnání o 58 milionů více.

Češi utráceli za lístky do kina hlavně v únoru, během kterého vytáhli z peněženek přes 182 milionů korun. To je nejlepší výsledek od počátku roku 2013, kdy se změnila metodika Unie filmových distributorů ohledně registrace tržeb (započtení DPH, odvodu do fondu a OSA). Tahounem vyšších tržeb je především rostoucí návštěva: zatímco za leden a únor 2014 do kin dorazilo 2,046 milionu diváků, o rok později to bylo 2,437 milionu.

Do kinosálů v únoru lákala zejména erotická červená knihovna Padesát odstínů šedi (foto; distribuce Cinemart). Ta od premiéry 12. února za cca tři týdny promítání utržila skoro 70 milionů korun. Druhým trhákem se stal Spongebob ve filmu: Houba na suchu (rovněž Cinemart) s tržbami přes 25 milionů.