reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Nově skokově spadly prodeje GRPů o 44 procent

09:01, 25. 1. 2013

Obchodní oddělení CET 21 (na fotce obchodní ředitel Jan Vlček) a velcí zadavatelé rozehráli v těchto týdnech riskantní hru s nejistým výsledkem. Obě strany se zakopaly ve svých pozicích a čekají, že protějšek "vyměkne". Výsledkem je pak podstatný pokles obchodování na hlavní Nově, která je tahounem tržeb CET 21. Prodej GRPů (Gross Rating Point, cena za zásah jednoho procenta cílové skupiny) na hlavním kanálu Novy tak za dva první lednové týdny meziročně klesl o 44 procent. 

Obě strategie jsou zřejmé: Nova Group drží nové obchodní podmínky pro rok 2013, které představují určitý nárůst cen reklamy, inzerenti zase čekají, že hlavní komerční televize sleví. "Na trhu panuje značná nervozita z nových obchodních podmínek Novy. Navíc zásadní změny nebyly komunikovány včas a najednou. Část klientů proto z obav přesunula své lednové kampaně na konkurenční komerční stanice. Získali tak více času na další vyjednávání s Novou," uvedla Denisa Fuksová, senior manažerka oddělení Marketingové komunikace a nákupu médií T-Mobile.

Ten má v tomto období volnější ruce, než ostatní velcí inzertní hráči. "Nás první velká kampaň teprve čeká, takže naše posilvestrovská abstinence byla plánovaná," doplnila Fusová.

Bude zajímavé sledovat, kdo první z obou stran ustoupí. Na jednu stranu inzerenti potřebují umístit nové kampaně, na druhou stranu CET 21 zase potřebuje prodávat reklamní časy. Zadavatelům pomáhá i oslabená pozice Nova Group, jejíž loňský podíl na sledovanost v 15 + klesl pod 30 procent a zaostal tak za programy České televize. Navíc již za několik měsíců do mateřské CME vstoupí většinově Time Warner, který si v uplynulých měsících proklepával jako Novu, tak bermudskou matku.