Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Kellner navzdory minoritním akcionářům přesouvá desítky miliard z O2 mimo burzy

Žádné překvapení se nekonalo. I přes vytrvalý odpor velké části minoritních akcionářů schválila včerejší valná hromada klíčový projekt rozštěpení telekomunikačního obra O2 Czech Republic, ve kterém PPF miliardáře Petra Kellnera drží cca 85 procent akcií.

V souvislosti s rozdělením vznikne nová společnost Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN). Na ni bude přesunut miliardový majetek související s pevnou veřejnou komunikační sítí, fyzickou infrastrukturou mobilní komunikační sítě a datovými centry, rovněž související zaměstnanci, smlouvy a dokumentace. Znalec placený O2 tuto část majetku ohodnotil na 46,9 miliardy korun.

Ke každé akcii O2 bude akcionářům ke dni rozdělení přidělena jedna akcie CETIN o jmenovité hodnotě 10 korun. Největší kontroverzi mezi minoritními akcionáři vzbuzuje rozhodnutí nepustit akcie CETIN k obchodování na evropském regulovaném trhu. Akcionáři, kteří na valné hromadě hlasovali proti rozdělení, mají právo odprodat akcie CETIN za cenu, stanovenou na základě posudku.

Další tah související s rozdělením, kterému se minoritní akcionáři snažili stůj co stůj zabránit, je snížení základního kapitálu O2 z dosavadní výše 27,5 miliardy na 3,1 miliardy korun (rovněž schváleno VH). Ze získané částky 24,4 miliardy korun nebudou akcionářům vyplaceny žádné peníze, 23,9 miliardy z celkové sumy bude převedeno na účet ostatních kapitálových fondů.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Omnicom Media Group: změny statutárních orgánů firem ve skupině. Jednatelkou OMG přestala být Šárka Vránová, v OMD Czech Vránová odešla z představenstva. V PHD představenstvo opustil Martin Šebesta a v Attention!Media jednatelem přestal být Jan Bartoš.

  • Walt Disney: globální tržby v kinech blockbusteru Toy Story 4: Příběh hraček překročily 1 miliardu dolarů. Na severoamerický trh přitom připadlo 422 milionů. Premiéra Toy Story 4 ve Spojených státech proběhla 21. června.

  • Jan Punčochář: regionální televizní podnikatel (rtm plus Liberecko a Ústecko) získal od vysílací rady licenci k vysílání programu Hunter TV šířeného prostřednictvím zvláštních přenosových systémů na 12 let. Hunter TV má být program pro myslivce.

  • Lion Communications: novým jednatelem komunikační skupiny (Publicis Groupe) se stal Tomáš Lauko. Nahradil Alici McCreath.

  • FTV Prima: druhá komerční televize opět získala (podobně jako v loňském roce) termínovaný úvěr od Československé obchodní banky na "rozvoj své činnosti".

  • Active Radio: Křetínského mediální skupina připravuje na podzim v Praze první ročník Slamáku, festivalu venkova ve městě. Slamák nabídne kulinářské zážitky, tradiční řemesla a venkovské zvyky, besedy s osobnostmi i hudební vystoupení, při kterých umělci předvádí svou produkci formou tzv. buskingu.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Nový track z dlouho očekávané desky. Tool: Fear Inoculum.

Recenze

Lví král

V rámci remake programu Walta Disneyho (Aladin atd.) došlo po čtvrt století i na legendární snímek Lví král (1994). Ten svého času platil za animovanou pecku první kategorie s poněkud přeceňovanými (protože nevýraznými) skladbami Eltona Johna a Tima Riceho. Příběh tedy nebude žádným překvapením (archetypální záležitost inspirovaná Shakespearem či Biblí, okořeněná patetickým moralizováním a mudrováním), písničky skoro vůbec (objeví se jedna dvě nové), hlavním lákadlem nové verze je tedy hlavně dechberoucí animace.

Skutečně, být hercem, pořádně bych se po shlédnutí Lvího krále 2019 zamyslel nad perspektivou vlastního povolání. Režisér Jon Favreau si počítačovou animaci zvířat vyzkoušel již v Knize džunglí (2016). Skvělá práce si po právu odnesla Oscara za nejlepší vizuální efekty. V novém Lvím králi Favreaův tým posunul vizuální stránku ještě o level výše. Pokročilá vypravěčská technologie v sobě ohromujícím způsobem spojuje natáčecí techniku klasických hraných snímků s fotorealistickou, počítačově generovanou grafikou (jen tak na okraj, prostředí filmu byla navržena ve videoherním enginu).

Výsledek je takřka dokonalý. Ztvárnění zvířat, jejich srst, pohyby, včetně specifických tiků, mrkání, dýchání atd. Těžko hledat nějaké výraznější odchylky od reálu (možná, že by něco bylo poznat v IMAXu). Takže další na řadě je už jen fotorealistické ztvárnění herců a člověka vůbec. Herci a herečky se stávají méně potřebnými, na druhou stranu se můžeme těšit, že se v kinech objeví nové filmy třeba s Rudolfem Hrušínským, Henrym Fondou nebo Paulem Newmanem. Buď jak buď, děti se u nového Lvího krále budou výborně bavit.