reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

CME může odepsat investici 220 milionů do Bontonfilmu

11:08, 28. 1. 2013
Film Aleš Borovan

Prezident CME Adrian Sarbu (na fotce) má na krku další nepovedené investiční rozhodnutí. Bermudská mediální společnost koupila v roce 2011 filmového distributora Bontonfilm. Velká část z investice cca 12 milionů dolarů (přes 220 milionů korun) nyní přichází vniveč. Základ tržeb Bontonfilmu - kontrakty s velkými americkými studii - se rozpadá. Již teď je jisté, že distribuci hollywoodských trháků studia 20th Century Fox převzal konkurenční Cinemart.

CME tak přijde o peníze za českou a slovenskou distribuci takových očekávaných pecek jako je Smrtonosná past: Opět v akci s Brucem Willisem, Království lesních strážců, Percy Jackson: Moře nestvůr, The Wolverine nebo 3D Star Wars: Epizoda III - Pomsta Sithů.

Podle údajů Unie filmových distributorů Bontonfilmu stále oficiálně zůstává smlouva na distribuci filmů Universal Pictures a Paramount, ale i v této oblasti se dá v nejbližších týdnech očekávat posun. Podle informací Borovan.cz CME na tento případ nasadila tým právníků, kteří se přesun distribučních smluv snaží zvrátit.

Z hlediska zaplacené ceny, za kterou CME získala Bontonfilm (prodávala řada vlastníků v čele s největším akcionářem Bancroft Private Equity), je ztráta distribučních smluv fatální. Částka byla podle všeho konstruována jako násobek předpokládaných OIBDA. Ten v případě Bontonfilmu v roce 2010 činil 2,6 milionu dolarů. Po ztrátě komerčních titulů to však bude mnohem méně. Filmový distributor v Česku bere přibližně 15 až 20 procent z částky, které diváci zaplatili za lístky. V roce 2012 filmy Bontonfilmu utržily celkem 520 milionů korun. O tom si nyní CME může nechat zdát. 

Případ Bontonfilm bude bezpochyby zajímat manažerské vlčáky z Time Warner, kteří prověřují CME a CET 21 před většinovým vstupem letos na jaře. Podle informací Borovan.ct se intenzivně zajímají o řadu Sarbuových manažerských průšvihů:

  1. Mediafax. CET 21 tuto tiskovou agenturu koupila od Sarbua za jedno euro, získala však podnik, který ročně generoval ztrátu několik desítek milionů korun
  2. Neprůhledný propletenec kolem výroby a distribuce obsahu v Media Pro Entertainment.
  3. Skokový nárůst peněz pro manažery servisní firmy CME.