Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Expandující GZ Media zavádí do výroby další lisy na vinylové desky

12:41, 5. 6. 2015

Skvělý okamžik pro tuzemský zábavní průmysl a současně výmluvný doklad současných trendů v globálním hudebním byznysu. Dobře promazaný stroj na peníze Zdeňka Pelce, GZ Media s miliardovými obraty, v těchto dnech zavádí do výroby pět nových lisů (viz foto dole v textu) na vinylové desky. Vyvinul je vlastními silami.

Lisy rozmnoží stávající park několika desítek strojů. Je to poprvé po 25 letech (!), co podnik v Loděnicích u Prahy takovým způsobem rozšiřuje výrobu. Jedná se o investici v řádu desítek milionů korun. Největší problém přitom podle managementu GZ Media paradoxně není složitý technologický vývoj vinylových lisů, ale získání dostatečného počtu pracovníků pro obsluhu.

GZ Media v souvislosti s novými mašinami shání cca 20 až 30 nových zaměstnanců. Blízkost metropole s řadou pracovních příležitostí však z takové poptávky dělá problém. Firma v  současné době jede na tři směny denně, 360 dní v roce (jednou z mála výjimek jsou Vánoce a Silvestr). Vzhledem k celosvětové poptávce hudebních vydavatelů a kapel po formátu LP se u GZ Media dokonce bookují kapacity. Noví zákazníci tak mohou počítat s čekací lhůtou až čtyři měsíce.
foto: gz media

V loňském roce firma vyrobila 14 milionů desek (používá na to vlastní vinylovou hmotu, jedno z tajemství GZ), což z ní činí jednoho z největších producentů vinylových desek na světě. V letošním roce plán počítá s produkcí 20 milionů LP. A to nejen díky novým lisům v loděnické hale, ale i díky rozjednaným projektům na stavbu továren na LP v Kanadě a Číně.

GZ Media v loňském roce utržila 2,3 miliardy korun, EBITDA vyskočila ze 300 na 370 milionů korun. Polovina obratu připadá na entertainment segment (CD, DVD, vinyly, to vše včetně obalů), zbytek tvoří non media byznys (obaly pro lihoviny, produkty SymantecIKEA, Samsung, R.Jelínek, Canon). Úctyhodných 95 procent produkce jde na export. Rostoucí poptávka po deskách je hnaná zejména silnými prodeji gramofonů ve Spojených státech a v západní Evropě.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Programmatic Media: novým jednatelem firmy, která se zabývá programmatickým prodejem reklamy, se stal Pavel Lupjan, dlouholetý manažer Media Bohemia (Media Marketing Services).

  • Zásilkovna: logisticko-technologická firm na svém depu v Praze Ruzyni spouští výdejní místo Zásilkovna Drive pro vyzvednutí a podání zásilky bezpečně z auta či motocyklu. "Zásilky je zde možné vydávat a podávat, aniž by řidič musel vystoupit z vozidla".

  • Cenega Czech: na konci května budou na herní konzoli Nintendo Switch v prodeji tituly od společnosti 2K - například BioShock: The Collection, XCOM 2 Collection a Borderlands Legendary Collection.

  • Branické divadlo v Praze: stane se domovskou scénou novocirkusového souboru Losers Cirque Company. Nově ponese název Divadlo Bravo!. Přes prázdniny začne rozsáhlá rekonstrukce, která chátrající divadlo promění v moderní divadelní prostor s kabaretním sezením.

  • Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu: podle průzkumu většina call center v těchto dnech navyšuje kapacitu až o 100 procent. Zhruba 90 procent operátorů přitom funguje z domova v rámci home office. Až 500 procentní nárůst registrují rozvážkové služby.

  • Afrikou na Pionýru: česká premiéra vizuálně úchvatného filmu Marka Slobodníku se přesouvá ze zavřených kin na internet. Film bude k dispozici on-line v rámci VOD služeb, od 26. března jej nabídne videotéka O2TV, Aerovod a Starmax.

  • Česká eventová asociace: odhaduje, že eventový byznys během následujících tří měsíců zaznamená ztráty ve výši 750 milionů korun. Nařízená opatření v souvislosti s pandemií se v eventovém segmentu přímo dotknou téměř 10 tisíc osob, 57 subjektů pozastavilo nebo úplně zastavilo podnikatelskou činnost.

  • FTV Prima: primácký seriál Slunečná zaznamenal v úterý 24. března rekordní číslo sledovanosti - 1,435 milionu diváků v 15+. Konkurenční Ordinaci v růžové zahradě 2 (TV Nova) vidělo 909 tisíc diváků ve stejné skupině.

  • Trima News: provozovatel regionálních zpravodajských webů Drbna.cz v roce 2018 utržil 16,5 milionu korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 4 miliony. Firma v daném období skončila v čistém prodělku přes 6 milionů korun.

Recenze

Volání divočiny

Další film, který připomíná nepříjemný a do určité míry zhoubný trend v posledních letech v audiovizuálním průmyslu: totiž nutnost posuzovat dílo ve dvou rovinách. Nejen uměleckou, kreativní stránku (tak jak tomu bylo donedávna), ale i jak moc/málo zcestná ideologie politické korektnosti zasáhla do výsledné podoby.

Zatímco další filmová adaptace klasického díla Jacka Londona nabízí především zdařilé orgie digitálních zvířat (nejen tažné psy, ale i vlky, medvědy atd.), které pobaví i dojmou, další slušný výkon s grácií stárnoucího Harrisona Forda a překrásné záběry aljašské divočiny (kamera Spielbergův Janusz Kamiński - například Indiana Jones a Království křišťálové lebky nebo Most špionů), ideologie filmu zle zaškodila.

Nejde o to, že z indiána je indiánka a z pošťáka Perraulta černoch, to jsou v podstatě jen úsměvné drobnosti. Pokud ale máte nutkání filmovým divákům zatajit, že v Londonově knize zálesáka Johna Thorntona (pána hlavního psího hrdiny Bucka) zabijí indiáni a ústředními zlouny se stane trojice zelenáčů, kteří ale v knižní předloze utonou, rozpadne se vám řada logických návazností, posloupností a velká část příběhové kostry.

Znalci knihy trpí, na druhou stranu nepoučení diváci, zejména kluci a holky, se parádně baví u nesmrtelného dobrodružství Bucka, který se z rozmazleného domácího psíka stane v prostředí zlaté horečky hrdé a svobodné zvíře a vůdcem smečky divokých vlků. Jako rodinný film jednoznačně doporučeno, zapomeňte ale na knihu.