Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Nejsilnější showbyzový mogul: ministr financí Andrej Babiš

Sdružení Czech Top 100 zveřejnilo žebříček 100 firem s největšími tržbami v České republice za rok 2014 (jedná se pořadí těch firem, které dobrovolně zaslaly své údaje, řada velkých subjektů proto chybí).

Ze stovky společností jsme vybrali subjekty propojené se zábavním a mediálním průmyslem - ať již v podobě silného majitele nebo předmětem činnosti (porovnání roku 2014 a 2013, údaje v miliardách). Dle očekávání vede zadlužený holding Agrofert ministra financí Andreje Babiše (foto), jehož součástí je i vydavatelský dům Mafra:

  • Agrofert     166,8     151,7
  • Foxconn CZ 119,6     97,3
  • Energetický a průmyslový holding 100,9     82,9
  • Moravia Steel 59,5     60
  • O2 Czech Republic 44,7     47,9
  • Třinecké železárny 38,4     36,7
  • Panasonic AVC Networks Czech 22,2     24,8
  • T-Mobile 21     20,8
  • Škoda Transportation 16,4     14,6
  • Vodafone Czech Republic 12,9     15,2
  • Alza.cz 11,5     9,2
  • Česká televize*     6,9     6,8
  • HP Tronic Zlín 6,6     5,9

* doplněno Borovan.cz, ČT v žebříčku Czech TOP 100 nebyla

Pořadí tentokráte podle zisku (opět srovnání roku 2014 a 2013, čísla v miliardách):

  • Agrofert     7,8     6,9
  • T-Mobile     6,7     7,2
  • O2 Czech Republic     5,2     7,3
  • Třinecké železárny     3,8     1,4
  • Škoda Transportation     2,7     1,9
  • Foxconn CZ     1,5     1,1
  • Moravia Steel     1,4     2,3
  • Panasonic AVC Networks Czech     1,2     0,3
  • Vodafone     0,3     1,3

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Havas PR Prague: PR agentura v roce 2018 utržila 7,2 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o 19 milionů korun. Ztráta z roku 2017 ve výši 700 tisíc se snížila na 500 tisíc korun.

  • Frekvence 1: novým moderátorem diskusního pořadu Press klub se stane bavič, publicista a scenárista Luděk Staněk. Jeho pořad na Mall.tv Události Luďka Staňka nově najede na denní periodicitu.

  • Alza.cz: největší český e-shop s Liftagem v Praze testují společný rozvoz zásilek a lidí. Za pomoci sdílených anonymizovaných přepravních dat analyzují pohyb dopravců a vozů taxi, které by v případě volných kapacit mohly sloužit také k převozu balíčků.

  • Severotisk: novým jednatelem velké tiskárny z německé skupiny Euro-Druckservice se stal Milan Černý. Doplnil tak Petra Litvana.

  • Mladá fronta: vydává druhý speciál Top české pivo 2019 jako přílohu týdeníku Euro. Speciál nabízí recenze 86 minipivovarů z Čech, Moravy a Slezska, rozhovory o pivní scéně a jejím vývoji a aktuální ekonomická data.

  • Soundtrack Poděbrady: festival organizovaný Michalem Dvořákem uvede Formanova Amadea za doprovodu živého symfonického orchestru (představení britské produkční společnosti Avex Classics International). Do programu přidává i českou koncertní premiéru We Will Rock You s hity kapely Queen.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Trailer k Spider-Man: Daleko od domova.

Recenze

Avengers: Endgame

Předchozí vysoce povedený film Avengers: Infinity War (2018) a zejména jeho mrazivý závěr ve fanoušcích vyvolal obrovská očekávání, která však aktuální pokračování Avengers: Endgame plní jen zčásti. Spíše minimálně. Bohužel. Jakoby by se režisérská dvojice Anthony Russo, Joe Russo lekla tak slibně rozjetého příběhu, jako by jim došla kreativita a její nedostatek i navzdory všem monumentálním trikům nahrazovala rutinou a předvídatelností.

Zklamání ze závěru aktuální fáze Marvel Cinematic Universe má několik důvodů. Nepříliš propracovaný a povedený scénář, který místy nepřehledný děj roztáhl na úmornou plochu tří hodin. Minimum hlášek a minimum nápaditosti při rozvíjení postav. Pokud scenáristé sáhnou k tak otřepanému triku sci-fi jako je stroj času, logicky se pak dostanou do neřešitelných paradoxů jako je pomotaná souslednost, faktické zacyklení dějů a zdvojování postav, které jsou však nonšalantně pominuty v zájmu zachování příběhu. A k tomu nezbytné výboje progresivního Hollywoodu ve formě feministických bojůvek či faktické předání  jedné z postav z rukou unaveného bílého muže do náruče energií kypícího černocha.

Tohle už nezachrání ani očekávaná velká závěrečná bitva, která je příliš krátká, bez napětí a překvapení, než aby uspokojila nároky namlsaných diváků z předchozího filmu. Mohli jsme dostat velkolepé a invenční zakončení velké ságy a zatím nám filmaři naservírovali jen řemeslně odvedený standard. Škoda, škoda, škoda.