reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Malíř s Řehákem spouštějí content agregátor Tapito, nabídne novou konzumaci textů

Rozšíření starší informace z placené sekce Borovan.cz: Za několik týdnů se na českém trhu mobilních aplikací objeví novinka, která nabídne nový způsob konzumace stávajících webových médií a zpravodajství.

Androidí aplikace Tapito, de facto content agregátor, bude čerpat z již existujících zpravodajských, zájmových či lifestylových stránek. Jejich vybrané články nově "zabalí" a nabídne v podobě nadpisu a odkazu na původní text na jednom místě v mobilu. Ochutnávku textů s vlastní související fotkou Tapito (obrázky budou provozovatelé získat díky kontraktu s Profimedia) nabídne uživatelům již na lock screen jejich mobilního přístroje. Tapito startuje 1. července.

Stream článků bude možné personalizovat - čtenář Tapita si bude moci vybrat pět z celkového počtu 14 okruhů: zprávy, showbyznys, bydlení, auto-moto, cestování, kultura atd. Články bude vybírat vlastní redakce Tapita (v současné době dva redaktoři), každý den bude nabídka obsahovat 70 až 100 článků. Důraz bude kladen na lokální, tedy český obsah. Jednání s příslušnými vydavateli běží v těchto dnech.

Byznys model Tapita, který se bude stahovat z obchodů jako Google Play zdarma, stojí na prodeji reklamních pozic v proudu odkazů na články (je možné umístění i na lock screen mobilu). Cílovou skupinou aplikace jsou lidé ve věku 18 až 45 let, z větších měst.

Za Tapito stojí mladá firma TapMedia, kterou vlastní Tomáš Malíř (37,5 procenta), Jan Řehák (25 procent) a Daniel Koliba (37,5 procenta). Malíř v minulosti pracoval v mediálce Starcom MediaVest Group, v internetovém mediazastupitelství Impression Media nebo jako ředitel agentury Face Up Media, která se specializuje na indoorovou reklamu. Řehák až do konce letošního ledna vedl velkou mediální agenturu OMD Czech, dříve pracoval rovněž jako obchodní ředitel televize Nova. V delším horizontu by TapMedia chtěla s Tapitem expandovat za hranice.