Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Fúzují dva velké on-line obchody s hrami, Xzone.cz a Gameexpres.cz

12:37, 28. 7. 2015

Na českém internetu vzniká jeden z největších online prodejců počítačových a konzolových her s přesahem i do kamenných prodejen. Své síly spojují obchody Xzone.cz (provozovatel Xzone) a Gameexpress.cz (Expres Stores).

Vzniká tak subjekt, jehož obrat se na tuzemském trhu pohybuje okolo 100 milionů korun ročně (screen z momentálně nejprodávanější hry God of War III Remastered): Xzone loni dosáhl tržeb 64 milionů, ES pak 32 milionů korun. Pro srovnání: největší hráč na trhu JRC Czech v roce 2013 přesáhl v Česku 400 milionů korun.

Xzone a Expres Stores začínaly v roce 2001 jako ryze české rodinné firmy. Xzone má nyní pět kamenných prodejen (Praha, Brno, Ostrava, Hradec Králové a Louny), Expres Stores zase expandoval na Slovensko. Při fúzi Xzone pohltí firmu Expres Stores a výsledný podnik bude mít následující vlastnickou strukturu: Martin Schovanec 30 procent, Jiří Pospíšil 20 procent, Jan Hanuš 20 procent, Bohuslav Schovanec 15 procent a Ladislav Hadač 15 procent.

"Současný stav, kdy na relativně malém českém trhu působí cca 40 specializovaných prodejců, je dlouhodobě neudržitelný a výrazně to sráží kvalitu poskytovaných služeb. Dá se tedy očekávat, že podobná fúze, jako ta naše, nebude poslední," uvedl Martin Schovanec.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Nakladatelství Slovart: v roce 2017 utržilo 80 milionů korun, stejně jako o rok dříve. Čistý zisk mírně klesl z 1,6 milionu na 1,5 milionu korun.

  • Media Bohemia: velká mediální skupina pohltí několik svých dceřinek, které provozují menší rádia - Rádio Černá Hora II., Radio Dobrý den (Rock Radio), AZ Rádio (Hitrádio City) a František Vostál (Hitrádio Vysočina).

  • Svoboda Press: obří tiskárny ovládané německou skupinou Euro-Druckservice v roce 2017 utržily 1,595 miliardy korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 94 milionů korun. Čistý zisk se zvedl z 26 milionů na 29 milionů korun. Zisk před zdaněním, odpisy, úroky a amortizací (EBITDA) dosáhl na úroveň 156 milionů korun (o rok dříve to bylo 177 milionů).

Hit dne

Laibach: The Whistleblowers.

  • Na turné

    Mandrage
    05. 10.24. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Ant-Man a Wasp

V porovnání s nedávno uvedenými epickými Avengers: Infinity War působí aktuální přírůstek marvelovského světa Ant-Man a Wasp spíše jako chudý příbuzný. Je ovšem pravda, že první filmový Ant-Man (2015) vyzníval v porovnání s dalšími marvelovskými hrdiny ještě zakřiknutěji.

Bohužel režisér Peyton Reed ani napodruhé nedokázal vymyslet nějaký výraznější klíč, jak ze zmenšujícího se a zvětšujícího se chlapíka vykřesat zajímavé dobrodružství či vizuálně přitažlivé scény. Ústřední dvojice hrdinů (Paul Rudd a Evangeline Lilly) působí mdle, nevýrazně, v jakékoliv společné scéně je přehraje zkušený pardál Michael Douglas. Scott Lang/Ant-Man by si rozhodně zasloužil poněkud důkladnější pozornost nějakých nadanějších scenáristů.

Filmu chybí nějaký silnější příběh, ústřední motiv. Přece jenom po apokalypse z posledních Avengerů je drobná záchranná mise jednoho člověka poněkud málo. Hlavní záporák, obchodník se zbraněmi, je plochá, plakátovitá postavička bez šťávy a kontextu. Rovněž sekvence z kvantových polí, kde by člověk čekal nějaký výraznější výtvarný/designový počin, svou nekomplikovaností trochu připomínají 90. léta.

Jinými slovy: v porovnání s ostatními marvelovskými bijáky je Ant-Man a Wasp spíše průměr, byť možná z hlediska hlášek asi nadprůměr. A přesto, díky závěrečné scéně, je Ant-Man a Wasp další kostičkou z velké stavby Marvel Universe, kterou si hardcore fanoušci asi nenechají ujít.