Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Fúzují dva velké on-line obchody s hrami, Xzone.cz a Gameexpres.cz

12:37, 28. 7. 2015

Na českém internetu vzniká jeden z největších online prodejců počítačových a konzolových her s přesahem i do kamenných prodejen. Své síly spojují obchody Xzone.cz (provozovatel Xzone) a Gameexpress.cz (Expres Stores).

Vzniká tak subjekt, jehož obrat se na tuzemském trhu pohybuje okolo 100 milionů korun ročně (screen z momentálně nejprodávanější hry God of War III Remastered): Xzone loni dosáhl tržeb 64 milionů, ES pak 32 milionů korun. Pro srovnání: největší hráč na trhu JRC Czech v roce 2013 přesáhl v Česku 400 milionů korun.

Xzone a Expres Stores začínaly v roce 2001 jako ryze české rodinné firmy. Xzone má nyní pět kamenných prodejen (Praha, Brno, Ostrava, Hradec Králové a Louny), Expres Stores zase expandoval na Slovensko. Při fúzi Xzone pohltí firmu Expres Stores a výsledný podnik bude mít následující vlastnickou strukturu: Martin Schovanec 30 procent, Jiří Pospíšil 20 procent, Jan Hanuš 20 procent, Bohuslav Schovanec 15 procent a Ladislav Hadač 15 procent.

"Současný stav, kdy na relativně malém českém trhu působí cca 40 specializovaných prodejců, je dlouhodobě neudržitelný a výrazně to sráží kvalitu poskytovaných služeb. Dá se tedy očekávat, že podobná fúze, jako ta naše, nebude poslední," uvedl Martin Schovanec.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Nakladatelství Prostor: firma, vydávající knižní tituly ze segmentu beletrie, historie a kulturní dějiny, za rok 2018 utržila 21,4 milionu korun, v meziročním srovnání o 9 milionů více. Čistý zisk stoupl z 220 tisíc na 730 tisíc korun.

  • Walt Disney: dokončil převzetí zábavního a mediálního obra 21st Century Fox (filmové studio 20th Century Fox, majorita v National Geographic, Fox television network atd.) za 71 miliard dolarů. Firma Fox Rupperta Murdocha se dále soustředí jen na zpravodajské a sportovní kanály.

  • TV Nova: několik čísel podílů na sledovanosti z uplynulých dní - seriál Kameňák v pátek večer zaujal 29,26 procenta diváků v cílovce 15 až 54, soutěžní show The Voice Česko Slovensko získala 29,62 procenta diváků u obrazovek v 15 až 54 a kriminální série Specialisté 22,13 procenta opět v 15 až 54.

Hit dne

Avengers: Endgame, další trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Jak vycvičit draka 3

Již od prvního filmu z roku 2010 je série Jak vycvičit draka zárukou kvalitní, milé, chytré a nápadité zábavy pro celou rodinu. Dobrá zpráva: ani aktuální trojka z této nepříliš hustě obsazené škatulky naštěstí nevybočuje.

Celá vikingská parta - Škyťák s drakem Bezzubkou, Astrid a plno dalších - má pro diváky přichystáno další napínavé dobrodružství se spoustou bláznivých zvratů. Tentokráte nejde o nic jiného, než o nebezpečí, hrozící všem blpským drakům. Jedinou šancí je najít mýty opředený Skrytý svět, daleko od lidí, v němž by se všichni draci mohli před hrozbou ukrýt a přežít.

Samozřejmě, i v takto postavené vyprávěcí kostře se nezbytně objevují prvky současného progresivního a korektního Hollywoodu typu migrace Vikingů, multikulti soužití různých kultur atd. Ovšem scenáristická a režijní účast Deana DeBlois (na kontě má všechny dračí firmy) je zárukou, že vše je zakomponováno do příběhu inteligentně a se vkusem. DeBlois umí vyprávět zajímavě, vtipně, s nadhledem a hlavně se dokáže zkušené vyhnout očekávání diváků, takže ani u trojky se nedá předem odhadnout, jak celé dobrodružství skončí (kromě toho, že skončí dobře).

K tomu si připočteme úchvatné vizuální zpracování, možná nejlepší ze všech tří filmů, které občas nezapře inspiraci slavným Avatarem. Jak vycvičit draka 3 - to je jistota dobře prožitého času v kině. Ale už bych tu sérii neprotahoval, ani kvůli očekávanému ranci peněz.