Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Fúzují dva velké on-line obchody s hrami, Xzone.cz a Gameexpres.cz

12:37, 28. 7. 2015

Na českém internetu vzniká jeden z největších online prodejců počítačových a konzolových her s přesahem i do kamenných prodejen. Své síly spojují obchody Xzone.cz (provozovatel Xzone) a Gameexpress.cz (Expres Stores).

Vzniká tak subjekt, jehož obrat se na tuzemském trhu pohybuje okolo 100 milionů korun ročně (screen z momentálně nejprodávanější hry God of War III Remastered): Xzone loni dosáhl tržeb 64 milionů, ES pak 32 milionů korun. Pro srovnání: největší hráč na trhu JRC Czech v roce 2013 přesáhl v Česku 400 milionů korun.

Xzone a Expres Stores začínaly v roce 2001 jako ryze české rodinné firmy. Xzone má nyní pět kamenných prodejen (Praha, Brno, Ostrava, Hradec Králové a Louny), Expres Stores zase expandoval na Slovensko. Při fúzi Xzone pohltí firmu Expres Stores a výsledný podnik bude mít následující vlastnickou strukturu: Martin Schovanec 30 procent, Jiří Pospíšil 20 procent, Jan Hanuš 20 procent, Bohuslav Schovanec 15 procent a Ladislav Hadač 15 procent.

"Současný stav, kdy na relativně malém českém trhu působí cca 40 specializovaných prodejců, je dlouhodobě neudržitelný a výrazně to sráží kvalitu poskytovaných služeb. Dá se tedy očekávat, že podobná fúze, jako ta naše, nebude poslední," uvedl Martin Schovanec.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Deník N: v tuto chvíli čistě online medium, které ovládá skupina multimilionářů v čele se Silke Horákovou a Jaroslavem Horákem, od 7. ledna odstartuje tištěné vydání.

  • NetMonitor: od nového roku by měl začít měřit i data o mobilních aplikacích. Do pilotního výzkumu jsou zapojeny mediální domy Economia, Mafra a Czech News Center. První čísla by měla být dle plánu již za leden 2019.

  • Seznam.cz: firma Iva Lukačoviče spustil nástroj pro měření brandových video kampaní v Česku Brand lift/Sbrandlift. Inzerenti tak mohou sledovat vliv kampaní na Seznam.cz na jednotlivé atributy značky a vyhodnotit si celou kampaň v reklamní síti.

Hit dne

Michal Hrůza: Nad světem (Nezapomínej)

  • Na turné

    Lucie
    13. 11.30. 11.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Aquaman

Po rozpačitém prvním větším představení Aquamana v rozpačité Lize spravedlnosti (2017) přichází pořádná nálož v podobě samostatného filmu "vodního může". Aquaman je další ukázkou trendu, který bude v kinech bohužel asi stále častější - gejzír přeplácaných a křečovitě okázalých digitálních efektů naprosto zadupává do země jakýkoliv příběh a stavbu filmu.

Stejně jako Smrtelné stroje, Valerian a město tisíce planet nebo Jupiter vychází je i Aquaman dobrou pozvánkou do kin pro ty, kteří se chtějí jen pokochat nezkrotnou vizuální fantazií tvůrců, explozí barev, tvarů, fantaskních tvorů, rostlin, staveb atd., halabala na sebe naházených bez smyslu, omezení a promakanějšího záměru.

První půl hodinu je takový koncept ještě zábavný, pak však začíná toporně vyprávěný a selankovitý příběh čím dál více a více vadit. Zvláště, pokud představitel Aquamana Jason Momoa není bůhvíjaký herec (ale to asi nikdo nečekal, že) a pokud scenáristé David Leslie Johnson-McGoldrick a Will Beall opravdu hodně šetřili vtipnými hláškami.

Je to vlastně docela nepříjemný regres. Pokud poslední Avengers anebo Logan: Wolverine ukázali, že i komiksová adaptace může být "dospělé" umění, pak je Aquaman opět návrat mezi neškodnou dětskou zábavu. S hodně barvičkami, blýskavými cingrlártky, ale bez jakéhokoliv přesahu, snahy o nadčasovost nebo ambice vyprávět velký příběh.