Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Outdoorový obr BigBoard Praha v pololetí stále přes 400 milionů

12:27, 9. 9. 2015

Největší hráč na trhu venkovní reklamy BigBoard Praha (BB) dosáhl za první pololetí 2015 výnosů ve výši 413 milionů korun, v meziročním srovnání došlo k nepatrnému snížení o 2 miliony.

Z celkové částky výnosů připadá na pronájem billboardů 392 milionů (meziroční nárůst o 3 procenta). Firma skončila za 1H vzhledem k růstu nákladů na prodej a velkému objemu finančních nákladů (obsluha dluhu) v minusu 28 milionů (o rok dříve ztráta činila 4 miliony).

K největším dceřinkám BB patří reklamní společnosti Czech Outdoor (8000 reklamních ploch) a outdoor akzent (6400 reklamních ploch) plus obchodní zastoupení BigMedia. Majoritním vlastníkem BigBoard Praha je se 60 procenty JOJ Media House, 20 procent drží Richard Fuxa a 20 procent Touzimsky Media (podle některých spekulací má být za touto společnosti miliardář Martin Roman).

Podle údajů BB trh venkovní reklamy za první kvartál 2015 vykázal meziroční pokles v ceníkových cenách o 3,2 procenta Naopak v druhém kvartálu mělo dojít k meziročnímu nárůstu 5,8 procenta. Za celé pololetí 2015 trh s OOH rostl meziročně o 1,4 procenta.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Internet Info: internetové vydavatelství má nového produktového ředitele - od 1. srpna se jím stal Erik Dvořák. Ten donedávna působil na pozici šéfa Online divize vydavatelství Mladá fronta. Produktový tým se rozšiřuje i několik dalších bývalých zaměstnanců Mladé fronty.

  • Deník N: levicový internetový deník, který spoluvlastní skupina vlivných miliardářů a multimilionářů, od roku 2018 až doposud (1H 2020) prodělal 49 milionů korun. Vyplývá to z vyjádření ředitele vydavatelství Jána Simkaniče. "Naši provozní ztrátu přitom průběžně snižujeme a v druhém čtvrtletí roku 2020 už byla měsíčně nižší než jeden milion korun. Jde o velice pozitivní trend, a pokud by se vše vyvíjelo jako dosud, měli bychom šanci dosáhnout vyrovnaného hospodaření už v průběhu příštího roku, tedy o rok dříve, než jsme plánovali," tvrdí Simkanič.

  • Nakladatelství CREW: velká knižní firma, specializovaná na komiksy, rozjíždí novou ediční řadu Legendy. Ta představí ty největší komiksové ikony Marvelu a DC. Prvním titulem se stane Wolverine: Znovuzrození. Další chystané tituly: Návrat temného rytíře, Arkham: Pochmurný dům v pochmurném světě nebo Batman: Temné zrcadlo.

  • A11: do inzertního vydavatelství, zaměřeného na regionální a lokální tituly, nastoupila jako team leader Adéla Zajíčková (ex-Mladá fronta). Na starosti bude mít kromě stávajících lokálních a B2B titulů i obchod nových magazínů, které vydavatelství chystá na podzim.

  • Scholz & Friends: reklamní agentura v roce 2019 utržila přes 56 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 5 milionů. Čistý zisk klesl z 580 tisíc na 220 tisíc korun.

  • Samba.ai: český startup, který se věnuje personalizaci a automatizaci marketingu pomocí umělé inteligence (personalizace e-commerce), expanduje do zahraničí. Po prvotních spolupracích s klienty z Velké Británie nebo severní Evropy otevírá pobočku v USA, v Palo Altu v San Jose. Od expanze na největší marketingový trh si slibuje nejen růst obchodu a klientů, ale také nové příležitosti pro rozvoj produktu.

Recenze

Havel

Režisér, producent a scenárista Stanislav Horák se již u svého debutu Domácí péče (2015) uvedl na poměry české kinematografie jako nadprůměrně citlivý, inteligentní autor, s citem pro detail, drobnokresbu postav a hlubší roviny příběhu, a především jako talentovaný vypravěč. To samé platí pro novinku Havel, která mapuje životní osudy českého dramatika, disidenta a prezidenta Václava Havla mezi lety 1968 a 1989.

Tak v první řadě je třeba uvést, že tento celovečerní film není dokument ani historický snímek. Možná úsměvná poznámka, ale ne všichni to pochopili. A tak je filmovému Havlovi zmateně a hnidopišsky vyčítáno, že jakousi petici Dubčekovi k podpisu donesl někdo jiný, Havel se s Jirousem seznámili jinak či že Havlova milenka ztvárněná Bárou Seidlovou v této podobě neexistovala. Jenomže to zde není podstatné. Mnohem důležitější je, že se Horákovi z bohatého kvasu disidentova života podařilo vyloupnout srozumitelný, silný a přehledný příběh o důležitosti morálky a svědomí i navzdory většině (zvláště dnes v době nenávistných Fb a twitterových lynčů) a o přerodu bohémského autora ve výjimečnou politickou figuru.

Základní hrací hřiště Havlova skutečného života přitom nebylo opuštěno. Navíc Horák přihodil některé méně známé nebo nepopulární detaily z dramatikova života, viz Havlovo selhání během prvního věznění nebo posedle egoistický vztah k ženám, které reálného Havla sympaticky deikonizují a polidšťují. A pak je tu fantastický výkon Viktora Dvořáka v hlavní roli. Zde je jasný aspirant na Českého lva za rok 2020. Dvořák je až mrazivě přesný (a to i díky povedenému líčení, masce atd.), přitom nepřehrává, nekarikuje, nepitvoří se. To je hlavní divácký tahák na jeden z nejzajímavějších českých filmů letošního roku.