reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Nový hráč mediálního monitoringu vyzve hegemona trhu Newton Media

Na trhu mediálních analýz a monitoringu médií se přiostřuje konkurence: po měsících testování a vývoje vstupuje nyní do ostrého provozu nová digitální platforma pro monitoring a vyhodnocování mediální publicity Monitora.

Stojí za ní společnosti Monitora Media (MM)/Imper CZ, které vlastní podnikatel Tomáš Berger (foto). V MM má 30 procent rovněž programátor Michal Danilák.

Monitoringu médií v Česku doposud kraluje společnost Newton Media, kterou ovládá Petr Herian. V roce 2014 utržila 176 milionů korun, v meziročním srovnání o 2 dva miliony více. Dceřiná firma Anopress IT dosáhla loni tržeb ve výši 33 milionů korun (meziroční pokles o jeden milion). Na trhu rovněž působí společnost Media Tenor.

Nová Monitora, která se testuje od roku 2014 a komerčně prodává od května 2015, obsahuje kromě real-time monitoringu tisku, onlinu, rozhlasu i televize také vyhodnocování sdílení jednotlivých mediálních výstupů na sociálních sítích, konkrétně na Facebooku, Twitteru a Google+. Kromě fulltextového vyhledávání v archivu se 7,5 miliony článků (od roku 2008) zákazníkům nabízí v měsíčním paušálu také automatickou výstřižkovou službu. Přístup do celého archivu je v rámci předplatného neomezený, zpoplatňuje se export dat podle objemu.

Podle Bergera stál vývoj Monitory jednotky milionů korun. Pracuje na ní tým cca 30 lidí. V současné době pokrývá přes tisíc tištěných titulů, denně zpracovává okolo 9 tisíc online článků nebo tisíce minut TV a rozhlasových záznamů. V budoucnu se Monitora zaměří i na zahraniční tituly nebo blogosféru.