Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Komunikační skupina Ogilvy & Mather zvýšila tržby o 50 milionů

14:01, 28. 12. 2015

Skupina PR, komunikačních a kreativních agentur pod deštníkem Ogilvy & Mather (součást globálního koncernu WPP) v loňském roce zvedla tržby o 51 milionů na 658 milionů korun.

Celkový zisk seskupení naopak klesl z 51 milionů na 37 milionů v roce 2014. Skupina (na fotce šéf Ogilvy Group Ondřej Obluk) zahrnuje něco pod desítku firem včetně Ogilvy Public Relations, Geometry Global, Ogilvy & Mather nebo Ogilvy One. Jejich počet se v uplynulých letech měnil - kupříkladu v roce 2014 tři společnosti Mather Public Relations, Redworks a Mather Communications zfúzovaly do zastřešující Ogilvy & Mather.

Největší výkon připadl na právě na Ogilvy & Mather, která i díky fúzi zvedla tržby na 271 milionů, zisk činil 13 milionů. Dále následovaly digitální agentura Ogilvy One (tržby 130 milionů, zisk 7 milionů), Ogilvy & Mather Morava (tržby 81 milionů, zisk 5,7 milionu) a aktivační marketingová agentura Geometry Global (tržby 75 milionů, zisk 3,6 milionu).

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn18

Odběr newsletteru:

reklama
reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • E-commerce: podle oborové Asociace pro elektronickou komerci dosáhnou útraty Čechů v e-shopech v předvánočních dnech 38 miliard korun, o 15 procent více než loni. Během celého tohoto týdne by obraty měly přesáhnout 4 miliardy korun.

  • Brutal Assault: pořadatelé největšího metalového festivalu ve střední Evropě nakupovali pro ročník 2018. Příští rok v areálu Josefov vystoupí britští doom/gothic metalisté Paradise Lost, thrasheři Exhorder nebo death metalisté Nocturnus AD.

  • Live Nation: koncertní agentura v červnu 2018 přiveze do pražské O2 Arény koncert americko-kanadských alternativních rockerů Arcade Fire.

Hit dne

Konečně trailer k Jurasic World: Fallen Kingdom. V kinech v červnu 2018.

  • Na turné

    Priessnitz
    04. 12.17. 12.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Derek Thompson: Hitmakeři

Nevšední publikace s velmi ambiciózním záměrem. Americký autor Derek Thompson se v knize pokouší poodhalit, proč se z některých produktů zábavního/kulturního průmyslu (knihy, film, TV show, písně, PC hry atd.) stanou globální hity a proč obdobné konkurenční pokusy naopak skončí v zapomnění. Na pomoc si bere psychologii, ekonomii, sociologické výzkumy spotřebitelů, analýzy sociálních sítí a dalších distribučních kanálů, dokonce anatomii.

Byť poučení i nepoučení čtenáři tuší, že hledání zákonitostí a principů, vedoucích k byznysovému úspěchu v zábavním průmyslu, je vzhledem k chaotické povaze industrie tak trochu alchymií a hledáním svatého grálu, přesto lze knihu s podtitulem Tajemství popularity v éře rozptylování s klidným svědomím doporučit. A to jak běžnému čtenáři, tak i řadě fachmanů z oboru.

Jednak se Thompsonovi podařilo mluvit s řadou zajímavých hráčů, popisuje několik nepříliš známých aspektů showbyznysu (například testovací firmy HitPredictor, SoundOut, posuzující chytlavost skladeb), jednak se jedná o mimořádně bystrého a všímavého autora s nadprůměrnými analytickými schopnostmi a jednak kniha zkoumá řadu příkladů z doby nedávné (kupříkladu Padesát odstínů šedi, Savan Kotecha, Hvězdné války, Šílenci z Manhattanu nebo Hra o trůny - foto). S výjimkou povinné politicky korektní vsuvky kvalitní a inteligentní četba pro každého, kdo chce trochu nakouknout do zákulisí globálního zábavního průmyslu.