Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Přes Stillking Films protekly filmové a TV dotace v objemu téměř 400 milionů

13:01, 13. 1. 2016

Žádné překvapení: největším objemem peněz přispěli daňoví poplatníci na výrobu filmových a televizních projektů, které do Česka ze zahraničí přilákala produkční společnost Stillking Films (většinový majitel Matthew Stillman).

Od roku 2010 do září 2015 fond kinematografie těmto projektům poslal celkem 379 milionů korun. Byly mezi nimi filmy Child 44 (foto), Mission: Impossible - Ghost Protocol nebo televizní seriál Crossing Lines. Nejvíce Stillking přitom dostal (peníze ve skutečnosti putují zahraničním producentům) na tuzemskou výrobu thrilleru Child 44 - přes 103 milionů korun.

Tzv. filmové vratky jsou koncipovány jako 20 procent a 10 procent z určitého typu nákladů, již utracených při produkci audiovizuálního díla. Znamená to, že zahraniční projekty Stillkingu tu za uplynulých 5 let mohly utratit něco mezi 2,8 až 3 miliardami korun. Největší jednorázová vratka z eráru padla na TV seriál Borgias (výkonná produkce Etic Films) - 195 milionů.

Pořadí tuzemských výkonných produkcí podle vysosaných dotací 2010 - 9/2015 (číslo v milionech korun):

  1. Stillking Films     379
  2. Etic Films     195
  3. Czech Anglo Productions     168
  4. Sirena Film     156
  5. Wilma-Film     87
  6. MIA Film     73
  7. Okko Production     68
  8. Milk and Honey Pictures     52

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Lion Nurun: agentura nyní již vlastněná Publicisem v roce 2017 utržila 11 milionů korun. V meziročním srovnání o 9,5 milionů více. Čistý zisk vyskočil z jednoho milionu na 1,7 milionu korun.

  • FAVI.cz: vyhledávač nábytku, ve které většinu drží investiční skupina Pale Fire Capital, čerstvě expanduje do Maďarska. Je to další zahraniční trh po Slovensku, Rumunsku a Polsku, kam FAVI vstoupil v roce 2017.

  • TV Nova: nová řada pořadu Mise nový domov (přestavby domovů s příběhem) s moderátorkou Terezou Pergnerovou odstartuje ve středu 31. října.

Hit dne

Ochutnávka z nové desky. VNV Nation: When is the Future?

  • Na turné

    Chinaski
    05. 10.07. 12.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

První člověk

Konečně po dlouhé době biják, který je "velký" a přitom současně chytrý, "hluboký". Třetí celovečerní film mladého Damiena Chazelleho (povedené snímky Whiplash, La La Land) První člověk o americkém kosmonautovi Neilovi Armstrongovi opět osvědčuje nesmírný talent, inteligenci a kreativitu hlavního tvůrce. Zvláště, když má po ruce úžasný scénář Joshe Singera (WikiLeaks, Spotlight).

Pečlivost, důraz na autenticitu, dar osobitého vyprávění, skvělé vedení herců - to je to, co diváka napadne při sledování příběhu prvního člověka na Měsíci. Již úvodní scéna letu Armstronga v experimentálním raketovém letadle X-15 vás katapultuje přímo do kabiny rozklepaného pekelného stroje, který se každou chvíli může buď rozbít o Zemi nebo odplout do neznámého vesmíru. Je to tak strhující a ohromně natočená pasáž, že se slabším povahám může udělat nevolno.

Technicky a řemeslně se jedná o film extratřídu. Spíše než mezník v dějinách a s ním spojený patos Chazelleho zajímá, kdo byli první průkopnici vesmírného létání. Ryan Gosling v hlavní roli opět (je to již druhá spolupráce s režisérem) předvádí ze sebe to nejlepší. Jeho Armostrong je ledově klidný v kritických chvílích, výkonný, ale současně lidský, když pohřbívá dvouletou dceru. Další Goslingův mistrovský výkon.

I samotný let prvního Apolla je pojat bez zbytečné heroické epiky (chybí scéna s vlajkou), zato velmi sugestivně a s prvotřídním synchronizováním obrazu a hudební složky. Skvělý, nádherný a podmanivý hold mužům, kteří létali do vesmíru a na Měsíc v technice, se kterou byste dnes nejeli ani do Krkonoš.