Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Přes Stillking Films protekly filmové a TV dotace v objemu téměř 400 milionů

13:01, 13. 1. 2016

Žádné překvapení: největším objemem peněz přispěli daňoví poplatníci na výrobu filmových a televizních projektů, které do Česka ze zahraničí přilákala produkční společnost Stillking Films (většinový majitel Matthew Stillman).

Od roku 2010 do září 2015 fond kinematografie těmto projektům poslal celkem 379 milionů korun. Byly mezi nimi filmy Child 44 (foto), Mission: Impossible - Ghost Protocol nebo televizní seriál Crossing Lines. Nejvíce Stillking přitom dostal (peníze ve skutečnosti putují zahraničním producentům) na tuzemskou výrobu thrilleru Child 44 - přes 103 milionů korun.

Tzv. filmové vratky jsou koncipovány jako 20 procent a 10 procent z určitého typu nákladů, již utracených při produkci audiovizuálního díla. Znamená to, že zahraniční projekty Stillkingu tu za uplynulých 5 let mohly utratit něco mezi 2,8 až 3 miliardami korun. Největší jednorázová vratka z eráru padla na TV seriál Borgias (výkonná produkce Etic Films) - 195 milionů.

Pořadí tuzemských výkonných produkcí podle vysosaných dotací 2010 - 9/2015 (číslo v milionech korun):

  1. Stillking Films     379
  2. Etic Films     195
  3. Czech Anglo Productions 168
  4. Sirena Film 156
  5. Wilma-Film 87
  6. MIA Film 73
  7. Okko Production 68
  8. Milk and Honey Pictures 52

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Severotisk: novým jednatelem velké tiskárny z německé skupiny Euro-Druckservice se stal Milan Černý. Doplnil tak Petra Litvana.

  • Mladá fronta: vydává druhý speciál Top české pivo 2019 jako přílohu týdeníku Euro. Speciál nabízí recenze 86 minipivovarů z Čech, Moravy a Slezska, rozhovory o pivní scéně a jejím vývoji a aktuální ekonomická data.

  • Soundtrack Poděbrady: festival organizovaný Michalem Dvořákem uvede Formanova Amadea za doprovodu živého symfonického orchestru (představení britské produkční společnosti Avex Classics International). Do programu přidává i českou koncertní premiéru We Will Rock You s hity kapely Queen.

  • Zlínský kraj/Zlín Film Office: díky podpoře audiovizuálního průmyslu získaly ocenění Film Friendly 2018. Zlín Film Office v uplynulém roce spolupracovala na filmech TvMiniUni: Zloděj otázek a Hodinářův učeň, seriálech Kriminálka 5.C a Strážmistr Topinka či na dokumentárních filmech Zlínský klenot a Dej ševče gól.

  • Bezrealitky.cz: portál zajišťující prodej a pronájem nemovitostí svépomocí, ve kterém má podíl mimo jiné Rockaway Capital nebo Media Bohemia, spouští po měsících příprav službu také na Slovensku (adresa Bezrealitky.sk).

  • Hypermarket Film: produkční společnost Filipa Remundy a Víta Klusáka v roce 2017 utržila 14,6 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o milion. Čistý zisk ve sledovaném období klesl z 260 tisíc na 180 tisíc korun.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Trailer k Spider-Man: Daleko od domova.

Recenze

Avengers: Endgame

Předchozí vysoce povedený film Avengers: Infinity War (2018) a zejména jeho mrazivý závěr ve fanoušcích vyvolal obrovská očekávání, která však aktuální pokračování Avengers: Endgame plní jen zčásti. Spíše minimálně. Bohužel. Jakoby by se režisérská dvojice Anthony Russo, Joe Russo lekla tak slibně rozjetého příběhu, jako by jim došla kreativita a její nedostatek i navzdory všem monumentálním trikům nahrazovala rutinou a předvídatelností.

Zklamání ze závěru aktuální fáze Marvel Cinematic Universe má několik důvodů. Nepříliš propracovaný a povedený scénář, který místy nepřehledný děj roztáhl na úmornou plochu tří hodin. Minimum hlášek a minimum nápaditosti při rozvíjení postav. Pokud scenáristé sáhnou k tak otřepanému triku sci-fi jako je stroj času, logicky se pak dostanou do neřešitelných paradoxů jako je pomotaná souslednost, faktické zacyklení dějů a zdvojování postav, které jsou však nonšalantně pominuty v zájmu zachování příběhu. A k tomu nezbytné výboje progresivního Hollywoodu ve formě feministických bojůvek či faktické předání  jedné z postav z rukou unaveného bílého muže do náruče energií kypícího černocha.

Tohle už nezachrání ani očekávaná velká závěrečná bitva, která je příliš krátká, bez napětí a překvapení, než aby uspokojila nároky namlsaných diváků z předchozího filmu. Mohli jsme dostat velkolepé a invenční zakončení velké ságy a zatím nám filmaři naservírovali jen řemeslně odvedený standard. Škoda, škoda, škoda.