Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Přes Stillking Films protekly filmové a TV dotace v objemu téměř 400 milionů

13:01, 13. 1. 2016

Žádné překvapení: největším objemem peněz přispěli daňoví poplatníci na výrobu filmových a televizních projektů, které do Česka ze zahraničí přilákala produkční společnost Stillking Films (většinový majitel Matthew Stillman).

Od roku 2010 do září 2015 fond kinematografie těmto projektům poslal celkem 379 milionů korun. Byly mezi nimi filmy Child 44 (foto), Mission: Impossible - Ghost Protocol nebo televizní seriál Crossing Lines. Nejvíce Stillking přitom dostal (peníze ve skutečnosti putují zahraničním producentům) na tuzemskou výrobu thrilleru Child 44 - přes 103 milionů korun.

Tzv. filmové vratky jsou koncipovány jako 20 procent a 10 procent z určitého typu nákladů, již utracených při produkci audiovizuálního díla. Znamená to, že zahraniční projekty Stillkingu tu za uplynulých 5 let mohly utratit něco mezi 2,8 až 3 miliardami korun. Největší jednorázová vratka z eráru padla na TV seriál Borgias (výkonná produkce Etic Films) - 195 milionů.

Pořadí tuzemských výkonných produkcí podle vysosaných dotací 2010 - 9/2015 (číslo v milionech korun):

  1. Stillking Films     379
  2. Etic Films     195
  3. Czech Anglo Productions     168
  4. Sirena Film     156
  5. Wilma-Film     87
  6. MIA Film     73
  7. Okko Production     68
  8. Milk and Honey Pictures     52

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Warhorse Studios: všechny podíly v herním studiu (Zdeněk Bakala, Martin Klíma a Daniel Vávra) přešly na rakouskou publisherskou firmu Koch Media.

  • Ticket Art Production: produkční a ticketingová firma v roce 2017 utržila přes 51 milionů korun, v meziročním srovnání o 31 milionů více. Čistý zisk dosáhl 20 milionů oproti ztrátě 700 tisíc v roce 2016.

  • Savage.tv: produkční firma v roce 2017 utržila 214 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 44 milionů více. Čistý zisk dosáhl 4 milionů oproti mírné ztrátě v roce 2016. Ve sledovaném období firmu vlastnila Pavla Burgetová, na jaře 2018 ji získala společnost Stink CZ Daniela Bergmanna.

Hit dne

Trailer filmu Teroristka.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Alita: Bojový Anděl

Přes 16 let trvalo převést japonský cyberpunkový manga komiks spisovatele Yukito Kishira Alita: Bojový Anděl (mimochodem nedávno vyšel i v češtině) od prvotního nápadu na plátna kin. Velikán světové kinematografie James Cameron (Avatar, Titanic), který si vzal na bedra scénář a produkci, dlouhá léta dával vždy přednost jinému projektu.

Studio 20th Century Fox dala konečnou zelenou projektu až v průběhu roku 2016, poté co poněkud seškrtalo rozpočet a na režisérskou židli angažovalo Roberta Rodrigueze. Výsledek by se dal označit jako povedená, pokorná a citlivě provedená filmová adaptace, která zachovává ducha, atmosféru knižní předlohy a pokud se v něčem od originálu odchyluje, pak se jedná v drtivé většině o zdařilé obohacení původního příběhu.

Odklad podle všeho prospěl i vizuální stránce filmu. Inteligentní a kreativní užití pokročilých digitálních technologií a triků (Cameron je původně vyvíjel pro dokumentární film) při ztvárňování dystopického světa roku 2563 po blíže neupřesněné katastrofě patří k hlavním tahákům filmu. Tvůrčí dvojici Cameron - Rodriguez se podařilo zkombinovat panteon nejednoduchých a barvitých postav (jak hlavních hrdinů, tak i záporáků) budoucího světa se záplavou bravurně vymyšlených a nasnímaných akčních scén. A to včetně překvapivého konce (pro ty, kdo nečetli komiks) jedné z hlavních postav. Svižný, moderní a srdcařsky udělaný filmový přepis kultovní mangy, který neurazí znalce a potěší nové fandy.