Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Přes Stillking Films protekly filmové a TV dotace v objemu téměř 400 milionů

13:01, 13. 1. 2016

Žádné překvapení: největším objemem peněz přispěli daňoví poplatníci na výrobu filmových a televizních projektů, které do Česka ze zahraničí přilákala produkční společnost Stillking Films (většinový majitel Matthew Stillman).

Od roku 2010 do září 2015 fond kinematografie těmto projektům poslal celkem 379 milionů korun. Byly mezi nimi filmy Child 44 (foto), Mission: Impossible - Ghost Protocol nebo televizní seriál Crossing Lines. Nejvíce Stillking přitom dostal (peníze ve skutečnosti putují zahraničním producentům) na tuzemskou výrobu thrilleru Child 44 - přes 103 milionů korun.

Tzv. filmové vratky jsou koncipovány jako 20 procent a 10 procent z určitého typu nákladů, již utracených při produkci audiovizuálního díla. Znamená to, že zahraniční projekty Stillkingu tu za uplynulých 5 let mohly utratit něco mezi 2,8 až 3 miliardami korun. Největší jednorázová vratka z eráru padla na TV seriál Borgias (výkonná produkce Etic Films) - 195 milionů.

Pořadí tuzemských výkonných produkcí podle vysosaných dotací 2010 - 9/2015 (číslo v milionech korun):

  1. Stillking Films     379
  2. Etic Films     195
  3. Czech Anglo Productions 168
  4. Sirena Film 156
  5. Wilma-Film 87
  6. MIA Film 73
  7. Okko Production 68
  8. Milk and Honey Pictures 52

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Český telekomunikační úřad: dnes zahájil novou veřejnou konzultaci k upravenému návrhu podmínek připravovaného výběrového řízení na kmitočty v pásmech 700 MHz a 3,5 GHz. Připomínky k návrhu bude možné v rámci veřejné konzultace uplatnit do jednoho měsíce od zahájení. "ČTÚ nově v pásmu 700 MHz vyhrazuje blok o velikosti 10 MHz pro nové zájemce o vstup na trh. Tím podporuje možnost vzniku nového celoplošného infrastrukturního hráče." Zahájení tendru úřad předpokládá ještě v průběhu letních měsíců 2020.

  • Benson Oak: investiční fond Gabriela Eichlera spolu s dalšími investory prodali 100procentní podíl ve společnosti Klikpojisteni.cz (online srovnávací portál Klik.cz a Klik.sk). Novým majitelem je firma Netrisk. Ta je většinově vlastněná společností TA Associates, předním globálním hráčem na poli růstového kapitálu. Menšinový podíl v Netrisku má technologický investiční fond MCI EuroVentures.

  • FTV Prima: třetí ročník festivalu Blue Style Prima Fest, který se měl letos konat v termínu 17. a 18. července v největším zábavním areálu Šikland na Vysočině, se kvůli čínskému koronaviru neuskuteční.

  • Dell Technologies: Miroslav Jarolímek, doposud senior field services manager pro Česko, Polsko a Slovensko, se posouvá na pozici business transformation lead pro region EMEA. Nyní bude mít na starosti zajištění optimalizace regionálních a globálních procesů v oblasti postprodejní péče.

  • Telly: opět startuje přenosy z velkých fotbalových soutěží. Za přísných hygienických opatření byla znovu rozehrána německá Bundesliga. Na červnový restart se nyní chystají hráči ve Španělsku, Anglii a v Itálii. Živé přenosy ze všech čtyř fotbalových lig nabízí Digi Sport a Premier Sport, které jsou součástí nabídky internetové a satelitní platformy.

  • V síti: celovečerní dokument Barbory Chalupové a Víta Klusáka v kinech během uplynulého týdne utržil více než 1,5 milionu korun. Celkem již snímek má na kontě hrubé tržby ve výši přes 54 milionů korun.

Recenze

Volání divočiny

Další film, který připomíná nepříjemný a do určité míry zhoubný trend v posledních letech v audiovizuálním průmyslu: totiž nutnost posuzovat dílo ve dvou rovinách. Nejen uměleckou, kreativní stránku (tak jak tomu bylo donedávna), ale i jak moc/málo zcestná ideologie politické korektnosti zasáhla do výsledné podoby.

Zatímco další filmová adaptace klasického díla Jacka Londona nabízí především zdařilé orgie digitálních zvířat (nejen tažné psy, ale i vlky, medvědy atd.), které pobaví i dojmou, další slušný výkon s grácií stárnoucího Harrisona Forda a překrásné záběry aljašské divočiny (kamera Spielbergův Janusz Kamiński - například Indiana Jones a Království křišťálové lebky nebo Most špionů), ideologie filmu zle zaškodila.

Nejde o to, že z indiána je indiánka a z pošťáka Perraulta černoch, to jsou v podstatě jen úsměvné drobnosti. Pokud ale máte nutkání filmovým divákům zatajit, že v Londonově knize zálesáka Johna Thorntona (pána hlavního psího hrdiny Bucka) zabijí indiáni a ústředními zlouny se stane trojice zelenáčů, kteří ale v knižní předloze utonou, rozpadne se vám řada logických návazností, posloupností a velká část příběhové kostry.

Znalci knihy trpí, na druhou stranu nepoučení diváci, zejména kluci a holky, se parádně baví u nesmrtelného dobrodružství Bucka, který se z rozmazleného domácího psíka stane v prostředí zlaté horečky hrdé a svobodné zvíře a vůdcem smečky divokých vlků. Jako rodinný film jednoznačně doporučeno, zapomeňte ale na knihu.