Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Havrlantova Rockaway rozšíří investice do technologických start-upů

Byznysový vehikl Rockaway internetového podnikatele Jakuba Havrlanta, poháněný částečně financemi miliardářů Daniela Křetínského nebo Petra Kellnera, razantně rozšiřuje zaměření na český a středoevropský start-upový trh.

V těchto týdnech v rámci firmy vznikla nová divize Rockaway Ventures (RV), kterou vede Viktor Fischer (foto). RV bude na trhu vyhledávat nadějné technologické start-upy a pomoci jim naplňovat globální cíle. Fischer bude navazovat na činnost investment partnera Dušana Zábrodského, který se v rámci Rockaway hodně věnoval podpoře start-upů.

Fischer dříve působil v McKinsey & Company, v roce 2004 spoluzakládal společnost Innovatrics, která se zaměřuje na softwarová řešení pro biometrická rozpoznávání.

Rockaway s určitým časovým odstupem následuje další hráče, kteří podporu start-upů vyčlenili do samostatné struktury. Jako například operátor O2 Czech Republic, který na podzim 2015 rozjel startupový akcelerátor Bolt, Miton Investment nebo Seznam.cz (Seznam.cz investiční).

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn74

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Content agregátor start-up Tapito (O2) loni prodělal přes 10 milionů korun

Internetový investor Havrlant se zbavil minoritního podílu v brazilské firmě Creditas

Vedení Havrlantovy skupiny Rockaway rozšířila Andrea Lauren

Ministr průmyslu a obchodu Mládek chce nesmyslně rozfofrovat miliardu korun

Havrlantova Rockaway Ventures získala minoritu v personální platformě Techloop

Platforma pro spolujízdu BlaBlaCar svezla v tuzemsku přes půl milionu lidí, chystá zpoplatnění

Do brněnského startupu Smartsupp nalili peníze Webnode a zakladatel Mall.cz Ondřej Fryc

Antimonopolní úřad schválil internetovému magnátovi Havrlantovi převzetí Mall.cz

Internetový investor Havrlant může spolknout cenový srovnávač Heureka.cz

E-shop Parfums.cz hlásí kvartální růst o 35 procent

Robert Chmelař novým investment partnerem v Havrlantově Rockaway

Antimonopolní úřad povolil Havrlantovi spolknutí Invie.cz

Havrlantova Rockaway vstoupila do albánského portálu Gjirafa.com

Potvrzeno: Euromedia Group pohltila internetové knihkupectví levneucebnice.cz

V Česku startuje nový fond rizikového kapitálu, start-upům nabídne až desítky milionů

Havrlantův e-shop navýšil tržby o půl miliardy korun

Havrlant dává dohromady obří e-commerce skupinu Mall Group

Internetový žralok Havrlant posílá důležitou část Rockaway do zástavy

Internetový žralok Havrlant sondoval spojenectví na mediálním trhu

Internetový šaman Havrlant si po vzoru svého financiéra Kellnera zkusil squeeze-out

Hladový investor Havrlant si ukousl další sousto z internetového impéria

Mlsný investor Havrlant ovládl slibný projekt, číhá na obří kšeft

Havrlant s podporou Křetínského a Kellnera má v kapse ztrátový e-shop Mall.cz a Heureku.cz

Miliardáři Křetínský s Tkáčem vstoupili do sítě e-shopů Rockaway

reklama
reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Rock for People: pro další ročník letního festivalu organizátoři z Ameba Production koupili vystoupení britských The Prodigy. Ti doplní dříve ohlášené Skillet či In This Moment.

  • E-commerce: podle oborové Asociace pro elektronickou komerci dosáhnou útraty Čechů v e-shopech v předvánočních dnech 38 miliard korun, o 15 procent více než loni. Během celého tohoto týdne by obraty měly přesáhnout 4 miliardy korun.

  • Brutal Assault: pořadatelé největšího metalového festivalu ve střední Evropě nakupovali pro ročník 2018. Příští rok v areálu Josefov vystoupí britští doom/gothic metalisté Paradise Lost, thrasheři Exhorder nebo death metalisté Nocturnus AD.

Hit dne

Konečně trailer k Jurasic World: Fallen Kingdom. V kinech v červnu 2018.

  • Na turné

    Priessnitz
    04. 12.17. 12.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Derek Thompson: Hitmakeři

Nevšední publikace s velmi ambiciózním záměrem. Americký autor Derek Thompson se v knize pokouší poodhalit, proč se z některých produktů zábavního/kulturního průmyslu (knihy, film, TV show, písně, PC hry atd.) stanou globální hity a proč obdobné konkurenční pokusy naopak skončí v zapomnění. Na pomoc si bere psychologii, ekonomii, sociologické výzkumy spotřebitelů, analýzy sociálních sítí a dalších distribučních kanálů, dokonce anatomii.

Byť poučení i nepoučení čtenáři tuší, že hledání zákonitostí a principů, vedoucích k byznysovému úspěchu v zábavním průmyslu, je vzhledem k chaotické povaze industrie tak trochu alchymií a hledáním svatého grálu, přesto lze knihu s podtitulem Tajemství popularity v éře rozptylování s klidným svědomím doporučit. A to jak běžnému čtenáři, tak i řadě fachmanů z oboru.

Jednak se Thompsonovi podařilo mluvit s řadou zajímavých hráčů, popisuje několik nepříliš známých aspektů showbyznysu (například testovací firmy HitPredictor, SoundOut, posuzující chytlavost skladeb), jednak se jedná o mimořádně bystrého a všímavého autora s nadprůměrnými analytickými schopnostmi a jednak kniha zkoumá řadu příkladů z doby nedávné (kupříkladu Padesát odstínů šedi, Savan Kotecha, Hvězdné války, Šílenci z Manhattanu nebo Hra o trůny - foto). S výjimkou povinné politicky korektní vsuvky kvalitní a inteligentní četba pro každého, kdo chce trochu nakouknout do zákulisí globálního zábavního průmyslu.