Reportáž z cesty zpěváka a entertainera Daniela Landy do Afghánistánu se stala jedním z prvních článků na webu, na kterém vydavatelství Economia (tituly Hospodářské noviny, Ekonom, Marketing & Media atd.) miliardáře Zdeňka Bakaly v těchto dnech spustilo takzvaný tvrdý paywall.
Až doposud byl paywall na webech Economie založen na takzvaném měřeném systému: po přečtení deseti autorských článků v daném kalendářním měsíci byl čtenář u jedenáctého, již zakrytého, vyzván k platbě některé z variant digitálního předplatného. Ceny se pohybují mezi 299 až 489 korunami (tato varianta zahrnuje i tištěné noviny a magazíny) za měsíc. Systém šel snadno obejít - buď otevřením jiného prohlížeče, mazaním cookies nebo vyhledáním v některé z monitorovacích služeb.
Nyní se za novým "tvrdým" paywallem nacházejí články, které nelze přečíst bez placení. V současné době tento paywall odkáže k nabídce 199 korun za měsíc (kompletní HN na ihned.cz plus archiv HN od roku 1995). Díky nejrůznějším nasazeným monitorovacím systémům by v budoucnu měla být nabídka tohoto paywallu více personalizovanější a variabilnější. Počet takových článků na webu je zatím nízký, v budoucnu by měl podstatně vzrůst.
Měřený paywall Bakalův mediální dům odstartoval na podzim 2014. Až doposud čistě digitální předplatné generovalo spíše nízký příjem. Cifry z listopadu 2015: za digitální obsah Hospodářských novin platilo nějakou formou 15 664 lidí. Celkem Bakalovo vydavatelství v říjnu prodalo v průměru denně 28 787 kusů HN. Osm procent lidí si předplácelo čistě web. Měsíční příjem za digitál se pohyboval něco přes 1,5 milionu korun měsíčně.