Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Magazínová skupina Bauer Media zvedla zisk na 95 milionů

16:26, 31. 1. 2016

Vydavatelská skupina Bauer, která v Česku zahrnuje dvě firmy Bauer Media a Bauer Media Praha, za rok 2014 vygenerovala souhrnný zisk skoro 95 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 42 milionů.

Samotná Bauer Media (časopisy Rytmus života, Pestrý svět, Týdeník Televize, TV Max nebo Chvilka pro tebe) bez vlivu dcery dosáhla předloni zisku skoro 100 milionů (v roce 2013 to byl "očištěný" profit 51,5 milionů). Dceřinná společnost Bauer Media Praha, která vydává Harpers Bazaar, Cosmopolitan, Esquire nebo Speed, však za sledované období prodělala přes 5 milionů (o rok dříve zisk 1,5 milionu).

Celkové vydavatelské tržby skupiny, kterou řídí Alena Černá, předloni stouply o 45 milionů na 868 milionů korun. Bauer Media (BM) samotná utržila 719 milionů, meziročně o 27 milionů méně. Je to již šestý pokles v řadě od roky 2008. Tehdy tržby BM vystoupaly na 1,12 miliardy korun. Firma podle Media projektu v roce 2014 prodala 46 milionů výtisků časopisů, které si přečetly 2,6 milionu čtenářů. Celá časopisecká skupina patří německému koncernu Heinrich Bauer Verlag.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn6

Odběr newsletteru:

reklama
reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • E-commerce: podle oborové Asociace pro elektronickou komerci dosáhnou útraty Čechů v e-shopech v předvánočních dnech 38 miliard korun, o 15 procent více než loni. Během celého tohoto týdne by obraty měly přesáhnout 4 miliardy korun.

  • Brutal Assault: pořadatelé největšího metalového festivalu ve střední Evropě nakupovali pro ročník 2018. Příští rok v areálu Josefov vystoupí britští doom/gothic metalisté Paradise Lost, thrasheři Exhorder nebo death metalisté Nocturnus AD.

  • Live Nation: koncertní agentura v červnu 2018 přiveze do pražské O2 Arény koncert americko-kanadských alternativních rockerů Arcade Fire.

Hit dne

Konečně trailer k Jurasic World: Fallen Kingdom. V kinech v červnu 2018.

  • Na turné

    Priessnitz
    04. 12.17. 12.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Derek Thompson: Hitmakeři

Nevšední publikace s velmi ambiciózním záměrem. Americký autor Derek Thompson se v knize pokouší poodhalit, proč se z některých produktů zábavního/kulturního průmyslu (knihy, film, TV show, písně, PC hry atd.) stanou globální hity a proč obdobné konkurenční pokusy naopak skončí v zapomnění. Na pomoc si bere psychologii, ekonomii, sociologické výzkumy spotřebitelů, analýzy sociálních sítí a dalších distribučních kanálů, dokonce anatomii.

Byť poučení i nepoučení čtenáři tuší, že hledání zákonitostí a principů, vedoucích k byznysovému úspěchu v zábavním průmyslu, je vzhledem k chaotické povaze industrie tak trochu alchymií a hledáním svatého grálu, přesto lze knihu s podtitulem Tajemství popularity v éře rozptylování s klidným svědomím doporučit. A to jak běžnému čtenáři, tak i řadě fachmanů z oboru.

Jednak se Thompsonovi podařilo mluvit s řadou zajímavých hráčů, popisuje několik nepříliš známých aspektů showbyznysu (například testovací firmy HitPredictor, SoundOut, posuzující chytlavost skladeb), jednak se jedná o mimořádně bystrého a všímavého autora s nadprůměrnými analytickými schopnostmi a jednak kniha zkoumá řadu příkladů z doby nedávné (kupříkladu Padesát odstínů šedi, Savan Kotecha, Hvězdné války, Šílenci z Manhattanu nebo Hra o trůny - foto). S výjimkou povinné politicky korektní vsuvky kvalitní a inteligentní četba pro každého, kdo chce trochu nakouknout do zákulisí globálního zábavního průmyslu.