reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Zadavatelé a mediálky loni do rádií nalili přes 1,46 miliardy korun

10:51, 3. 2. 2016

Celkové investice mediálek a reklamních zadavatelů do tuzemských rádií v roce 2015 nepatrně narostly o šest milionů na 1,464 miliardy korun. Jedná se o čisté investice vypočítané jako ceníkové ceny osekané o slevy a bartery.

Rostoucím sektorem v rádiové reklamě se loni stal maloobchod, rychloobrátkové zboží, móda nebo stavebnictví. Naopak klesaly automobily, mobilní operátoři, léčiva či finanční sektor. Na národním trhu podle zástupců stanic mírně rostly investice přímých zadavatelů, oslabily investice klientů mediálních agentur. V roce 2013 objem investic činil 1,435 miliardy.

Porovnání reklamních investic do rádií za 4.Q 2015 a 2014: zatímco loni zadavatelé nakoupili prostor za 478 milionů korun, o rok dříve to bylo 479 milionů. V roce 2013 objem zadané rádiové inzerce v čtvrtém kvartálu činil 474 milionů korun.