reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Prodeje hudebních nosičů a digitální muziky loni stouply na 295 milionů

19:14, 24. 3. 2016
Hudba Internet Aleš Borovan

Český hudební trh, zahrnující prodej nosičů a digitální hudby, v roce 2015 narostl o 4 procenta na 295 milionů korun. Vyplývá to ze statistik Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI).

Jen prodeje fyzických nosičů jako CD, LP nebo DVD klesly loni o 1,6 procenta na 177 milionů korun (cifry se týkají členských firem IFPI plus distribuční dealy). Jedná se o výrazné zpomalení poklesu - v roce 2014 činil pokles tohoto segmentu 7 procent. Na prodej digitální hudby připadlo 40 procent z celkových čísel, o rok dříve to bylo 36 procent. Z absolutního čísla za digitální segment se 70 procent týká streamingu a 26 procent stahování.

Nejsilnější pozici na trhu má vydavatelství Universal Music s 37,8 procenta, za ním následuje Warner Music, 
jejíž podíl na trhu je 21,7 procenta, na třetí příčce se umístil Supraphon s podílem 14,6 procenta. Další pozice: Sony Music (12,6 procenta), Česká muzika (6,3 procenta) a Brainzone (1,1 procenta). Zde tabulka prodejů, která zahrnuje i odhady čísel za nečlenské firmy IFPI:

screen: ifpi