Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Hlavním zdrojem peněz hudebního průmyslu se poprvé v historii stala digitální muzika

23:35, 16. 4. 2016

Klíčový okamžik pro globální hudební industrii. Podle dat Mezinárodní federace fonografického průmyslu v roce 2015 digitální příjmy poprvé předstihly tržby z prodeje fyzických nosičů.

Loni na digitál připadlo 45 procent z celkových tržeb, na CD, LP nebo DVD pak 39 procent. Celkem posluchači za digitální muziku utratili 6,7 miliardy dolarů, v meziročním srovnání o 10 procent více.

Boom digitálních prodejů byl hnaný zejména streamováním, které v roce 2015 narostlo o 45 procent na 2,9 miliardy dolarů. Celkové příjmy hudebního průmyslu loni vzrostly o 3,2 procenta na 15 miliard dolarů - první růst po dlouhých letech propadů (na fotce zpěvačka Adele, jejíž album 25 se stalo nejlépe se prodávající nahrávkou v roce 2015).

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Rohlik.cz: antimonopolní úřad povolil francouzskému fondu Partech Partners vstup a společnou kontrolu spolu s Tomášem Čupru provozní společnosti Velká Pecka, která stojí za e-commerce skupinou Rohlik.cz.

  • Nay: slovenská skupina, která ovládá českou síť obchodů s elektronikou Electro World, kupuje obdobné prodejny K+B Expert. Obchod nyní posuzuje antimonopolní úřad.

  • Empresa Media: vydavatelství Jaromíra Soukupa obnovuje po roční přestávce vydávání měsíčníku Instinkt. První číslo se objeví se na pultech 28. ledna.

  • První novinová společnost: český distributor tisku rozšiřuje portfolio regionálních titulů. K několika celostátním titulům nově převzala distribuci regionálních periodik v Kraji Vysočina, na Znojemsku a Zlínsku. Týdenní objem distribuce PNS se tak zvyšuje o desítky tisíc kusů novin a časopisů. Společnost bude také výhradním distributorem tisku do sítě projeden Žabka, čítající 123 poboček.

  • Ogilvy: dlouholetý kreativec Jakub Cabejšek (ex-Mark BBDO, ex-Proximity atd.) nastoupil na pozici creative group head.

  • CETIN: telekomunikační operátor Petra Kellnera fúzuje s jihomoravskou společnosti Stel-Invest (zanikající firma;  výstavbu a servis telco a energetických sítí), kterou koupila na jaře 2019.

  • Hit dne

    Karel Gott & SOČR - Jdi za štěstím

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.