reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Holešovické postprodukce se dostanou k zajímavým zakázkám

13:03, 13. 5. 2016
Film Reklama/PR Aleš Borovan

Klastr vizuálních a zvukových postprodukcí, soustředěných v Tusarově ulici v pražských Holešovicích, to znamená Spoon, Studio Beep nebo Port#58, může v budoucnu očekávat přísun zajímavých zakázek.

Na stejné adrese se totiž usídlila nová fullservisová produkční společnost Ray Productions. Tu z 51 procent vlastní agenturní síť Young&Rubicam (partnerem v tomto podílu se stane produkční a postprodukční společnost Hogarth Worldwide) a ze 49 procent právě Port#58 Jana Voceďálka a Miroslava Steinbacha.

Ray bude na zakázkách kooperovat právě s výše uvedeným klastrem. Dalšími spolupracujími produkcemi budou GPS Media Technology a Filmservice.

Ray Productions nabízí produkční služby od natáčení spotů, video a audio postprodukci, přes tisk, digitální produkci až po content nebo design. Její evropská síť zahrnující pobočky v Londýně, Lisabonu, Paříži a Krakově byla vybudována tak, aby zvládla jak nákladné high-endové produkce, tak i nízkorozpočtové zakázky. Šéfem Ray Productions se stal výkonný ředitel Young&Rubicam pro střední a východní Evropu Petr Havlíček (foto).

Centrálním hubem nové firmy je právě Praha. Londýnská pobočka slouží především k náročné velkorozpočtové produkci, v Paříži budou využita stávající studia k zužitkování výhod lokace, Lisabon se bude soustředit na designové zakázky a náročnou digitální produkci a Krakov nabídne digitální služby a jednoduchý digitální content.

Jen pár čerstvých hospodářských čísel z klastru: Studio Beep v roce 2015 utržilo 30,7 milionu korun (meziroční nárůst o 2,5 milionu), zisk činil 207 tisíc (o rok dřív šlo o nevýznamnou ztrátu). Tržby Spoon loni klesly na 23,7 milionu z předloňských 33,5 milionu. Prodělek se pohyboval stabilně okolo 2,2 milionu korun.