reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Pád reklamních prodejů Novy pokračuje: minus 60 procent

16:08, 19. 2. 2013

Plán managementu CET 21 (na fotce obchodní ředitel Jan Vlček) prodat letos méně reklamy jede znamenitě. Za první dva únorové týdny spadly prodeje GRP (Gross Rating Point, cena za zásah jednoho procenta cílové skupiny) na hlavní Nově  v meziročním srovnání skoro o 60 procent. Znamená to, že se propad zrychluje - v lednu za prvních 14 dní se prodalo o 44 procent GRPů méně (meziroční srovnání, hlavní Nova).

Strašidelný pád reklamních prodejů novy je do značné míry výsledkem patové situace: Nova Group od ledna odmítla poskytovat obvyklé 10ti až 15ti procentní slevy, management CET 21 zase drží ceny obchodní politiky pro letošní rok. Výsledkem je přesun reklamních investic části inzerentů na konkurenční televize, například na Primu. Podíl Novy na všech prodaných GRP za první polovinu února tak klesl podle informací Borovan.cz ke 40 procentům.

Nižší prodeje reklamy budou s největší pravděpodobností znamenat meziročně nižší tržby CET 21 v prvním kvartálu 2013. To by mohlo ovlivnit vývoj cen akcií mateřské bermudské společnosti CME. V horizontu několika měsíců by do CME pak měl vstoupit globální zábavní obr Time Warner, který momentálně drží 49,9 procenta firmy.

Vaší pozornosti doporučujeme:

Nově skokově spadly prodeje GRPů o 44 procent