reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Mattel sáhl do peněženek dětí a rodičů pro 300 milionů

17:12, 19. 2. 2013
Film Reklama/PR Aleš Borovan

České pobočce koncernu Mattel klesla výnosnost tržeb. Tržby za prodeje hraček se udržely na úrovni 300 milionů korun (mírný nárůst o pět milionů), zato zisk klesl v meziročním srovnání ze 30 milionů na 19 milionů korun. Za vývojem stojí zejména nárůst provozních nákladů a nákladů na prodané zboží, které meziročně vzrostly o cca 20 milionů.

K nejprodávanějším výrobkům patřila vedle "držáku" Barbie řada panenek Monster High (na fotce), které se inspirovaly monster filmy nebo horory (Dracula, zombie, vlkodlak, Frankenstein).

Mattel Czech Republic čelila nepříznivému vývoji zejména v roce 2009, kdy tržby klesly o tři procenta na 277 milionů korun.