Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Producent Viktor Tauš začal vyrábět Hřebejkovu filmovou trilogii Zahradnictví

12:49, 24. 6. 2016

Filmová produkce Viktora Tauše Fog´n´Desire Films (49 procent drží Michal Kollár) v polovině června odstartovala výrobu rozsáhlé trilogie režiséra Jana Hřebejka a scenáristy Petra Jarchovského Zahradnictví. Natáčení by mělo skončit v prosinci 2016. Premiéry všech tří filmů by měly proběhnout v roce 2017.

Zahradnictví je jakýmsi "prequelem" jiného Hřebejkova filmu, slavných Pelíšků. Osou příběhu jsou osudy tří sester, které hrají Aňa GeislerováKlára Melíšková a Gabriela Míčová (foto). Jedna ze sester je manželkou Jindřicha, postavy, kterou v Pelíškách ztvárnil Jiří Kodet. Kromě výše uvedených hereček se v Zahradnictví objeví i Ondřej SokolJiří MacháčekSabina Remundová, Lenka Krobotová, David Novotný, Karel Dobrý, Miroslav Táborský či Anna Fialová.

Celkový rozpočet trilogie je 120 milionů korun. Koproducenty jsou Česká televize, Barrandov Studios, za Slovensko Michal Kollár - Sokol Kollár a Tibor Búza - RTVS a za Polsko Agnieszka Kurzydlo - MD4.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Lion Nurun: agentura nyní již vlastněná Publicisem v roce 2017 utržila 11 milionů korun. V meziročním srovnání o 9,5 milionů více. Čistý zisk vyskočil z jednoho milionu na 1,7 milionu korun.

  • FAVI.cz: vyhledávač nábytku, ve které většinu drží investiční skupina Pale Fire Capital, čerstvě expanduje do Maďarska. Je to další zahraniční trh po Slovensku, Rumunsku a Polsku, kam FAVI vstoupil v roce 2017.

  • TV Nova: nová řada pořadu Mise nový domov (přestavby domovů s příběhem) s moderátorkou Terezou Pergnerovou odstartuje ve středu 31. října.

Hit dne

Ochutnávka z nové desky. VNV Nation: When is the Future?

  • Na turné

    Chinaski
    05. 10.07. 12.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

První člověk

Konečně po dlouhé době biják, který je "velký" a přitom současně chytrý, "hluboký". Třetí celovečerní film mladého Damiena Chazelleho (povedené snímky Whiplash, La La Land) První člověk o americkém kosmonautovi Neilovi Armstrongovi opět osvědčuje nesmírný talent, inteligenci a kreativitu hlavního tvůrce. Zvláště, když má po ruce úžasný scénář Joshe Singera (WikiLeaks, Spotlight).

Pečlivost, důraz na autenticitu, dar osobitého vyprávění, skvělé vedení herců - to je to, co diváka napadne při sledování příběhu prvního člověka na Měsíci. Již úvodní scéna letu Armstronga v experimentálním raketovém letadle X-15 vás katapultuje přímo do kabiny rozklepaného pekelného stroje, který se každou chvíli může buď rozbít o Zemi nebo odplout do neznámého vesmíru. Je to tak strhující a ohromně natočená pasáž, že se slabším povahám může udělat nevolno.

Technicky a řemeslně se jedná o film extratřídu. Spíše než mezník v dějinách a s ním spojený patos Chazelleho zajímá, kdo byli první průkopnici vesmírného létání. Ryan Gosling v hlavní roli opět (je to již druhá spolupráce s režisérem) předvádí ze sebe to nejlepší. Jeho Armostrong je ledově klidný v kritických chvílích, výkonný, ale současně lidský, když pohřbívá dvouletou dceru. Další Goslingův mistrovský výkon.

I samotný let prvního Apolla je pojat bez zbytečné heroické epiky (chybí scéna s vlajkou), zato velmi sugestivně a s prvotřídním synchronizováním obrazu a hudební složky. Skvělý, nádherný a podmanivý hold mužům, kteří létali do vesmíru a na Měsíc v technice, se kterou byste dnes nejeli ani do Krkonoš.