Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Barrandov Studio se vrací k produkci, zahájilo práce na vývoji filmu o Miloši Havlovi

14:55, 7. 7. 2016

Život jediného filmového magnáta, kterého kdy Československo/Česko mělo, se pravděpodobně dočká filmového zpracování. Barrandov Studio (BS; majitelé Tomáš Chrenek a spol.) začalo vyvíjet snímek o Miloši Havlovi, strýci někdejšího prezidenta Václava Havla. Studio se tak po dlouhých letech vrací k vlastní produkci.

Filmový podnikatel Miloš Havel během první světové války slušně rozjel pražské Kino Lucerna, stál u zrodu produkční společnosti Lucernafilm a na počátku 30. let 20. století i barrandovských ateliérů. Scénář pro film s pracovním názvem Miloš Havel bude pro BS psát spisovatel Jan Novák (na fotce vlevo; skvělá mašínovská kniha Zatím dobrý, biografie Miloše Formana nebo komiks o Emilovi Zátopkovi). Bude přitom vycházet z knihy Krystyny Wanatowiczové Miloš Havel - český filmový magnát (mimochodem velmi zdařilé, pozn. aut.).

Pokud vše půjde ideálně, mělo by se začít točit v roce 2018, film by měl jít do kin o rok později. Je však velmi pravděpodobné, že práce na projektu se spíše prodlouží. Projekt má v BS na starost šéf koprodukce a vývoje Lubomír Konečný (vpravo). Vzhledem k historické látce (První republika, protektorát, komunistické Československo) rozpočet filmu podle všeho překročí 100 milionů korun. Barrandov Studio bude na projekt shánět koproducenty, například v sousedním Německu, kde skutečný Miloš Havel zemřel v roce 1968.

Životopis Miloše Havla není jedinou látkou, na kterou se BS zaměřuje. Lubomír Konečný má podle vlastních slov kromě jiného v ruce i jeden scénář Pavla Hajného (Copak je to za vojáka, Když v ráji pršelo).

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Český telekomunikační úřad: dnes zahájil novou veřejnou konzultaci k upravenému návrhu podmínek připravovaného výběrového řízení na kmitočty v pásmech 700 MHz a 3,5 GHz. Připomínky k návrhu bude možné v rámci veřejné konzultace uplatnit do jednoho měsíce od zahájení. "ČTÚ nově v pásmu 700 MHz vyhrazuje blok o velikosti 10 MHz pro nové zájemce o vstup na trh. Tím podporuje možnost vzniku nového celoplošného infrastrukturního hráče." Zahájení tendru úřad předpokládá ještě v průběhu letních měsíců 2020.

  • Benson Oak: investiční fond Gabriela Eichlera spolu s dalšími investory prodali 100procentní podíl ve společnosti Klikpojisteni.cz (online srovnávací portál Klik.cz a Klik.sk). Novým majitelem je firma Netrisk. Ta je většinově vlastněná společností TA Associates, předním globálním hráčem na poli růstového kapitálu. Menšinový podíl v Netrisku má technologický investiční fond MCI EuroVentures.

  • FTV Prima: třetí ročník festivalu Blue Style Prima Fest, který se měl letos konat v termínu 17. a 18. července v největším zábavním areálu Šikland na Vysočině, se kvůli čínskému koronaviru neuskuteční.

  • Dell Technologies: Miroslav Jarolímek, doposud senior field services manager pro Česko, Polsko a Slovensko, se posouvá na pozici business transformation lead pro region EMEA. Nyní bude mít na starosti zajištění optimalizace regionálních a globálních procesů v oblasti postprodejní péče.

  • Telly: opět startuje přenosy z velkých fotbalových soutěží. Za přísných hygienických opatření byla znovu rozehrána německá Bundesliga. Na červnový restart se nyní chystají hráči ve Španělsku, Anglii a v Itálii. Živé přenosy ze všech čtyř fotbalových lig nabízí Digi Sport a Premier Sport, které jsou součástí nabídky internetové a satelitní platformy.

  • V síti: celovečerní dokument Barbory Chalupové a Víta Klusáka v kinech během uplynulého týdne utržil více než 1,5 milionu korun. Celkem již snímek má na kontě hrubé tržby ve výši přes 54 milionů korun.

Recenze

Volání divočiny

Další film, který připomíná nepříjemný a do určité míry zhoubný trend v posledních letech v audiovizuálním průmyslu: totiž nutnost posuzovat dílo ve dvou rovinách. Nejen uměleckou, kreativní stránku (tak jak tomu bylo donedávna), ale i jak moc/málo zcestná ideologie politické korektnosti zasáhla do výsledné podoby.

Zatímco další filmová adaptace klasického díla Jacka Londona nabízí především zdařilé orgie digitálních zvířat (nejen tažné psy, ale i vlky, medvědy atd.), které pobaví i dojmou, další slušný výkon s grácií stárnoucího Harrisona Forda a překrásné záběry aljašské divočiny (kamera Spielbergův Janusz Kamiński - například Indiana Jones a Království křišťálové lebky nebo Most špionů), ideologie filmu zle zaškodila.

Nejde o to, že z indiána je indiánka a z pošťáka Perraulta černoch, to jsou v podstatě jen úsměvné drobnosti. Pokud ale máte nutkání filmovým divákům zatajit, že v Londonově knize zálesáka Johna Thorntona (pána hlavního psího hrdiny Bucka) zabijí indiáni a ústředními zlouny se stane trojice zelenáčů, kteří ale v knižní předloze utonou, rozpadne se vám řada logických návazností, posloupností a velká část příběhové kostry.

Znalci knihy trpí, na druhou stranu nepoučení diváci, zejména kluci a holky, se parádně baví u nesmrtelného dobrodružství Bucka, který se z rozmazleného domácího psíka stane v prostředí zlaté horečky hrdé a svobodné zvíře a vůdcem smečky divokých vlků. Jako rodinný film jednoznačně doporučeno, zapomeňte ale na knihu.