Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Amanita Design prodala 4 miliony kusů hry Machinarium, inkasovala desítky milionů korun

07:32, 15. 7. 2016

České počítačové hry názorně demonstrují, že na rozdíl třeba od tuzemského filmu nebo hudby je to ve světě konkurenceschopný, poptávaný a výnosný obchodní artikl. Nezávislé vývojářské studio Amanita Design (majitel Jakub Dvorský) hlásí překročení skvělé mety 4 milionů prodaných kusů (!!) PC/mobil/konzolové hry Machinarium (screen).

Ta vyšla v říjnu 2009. Zajímavá jsou podrobnosti ohledně prodeje: 8 procent, tedy 320 tisíc kusů hry se prodalo přes samotný web Amanity (přes Steam to bylo 26 procent). Zde se mohla průměrná cena jednoho kusu pohybovat něco mezi 10 až 15 dolarů za kus (odhad). Čisté tržby z prodeje přes web firmy se tak pohybují v intervalu 3,2 milionu až 4,8 milionu dolarů.

Přímý prodej přes web se podle údajů Amanity na celkových tržbách podílel 27 procenty. Jinými slovy číslo celkových tržeb Machinaria i při konzervativním odhadu začíná někde na 12 milionech dolarů (spíše to bude o nějaký ten milion dolarů více). Rozdělení tržeb podle zemí: USA 33 procent, Velká Británie 10 procent, Německo 8 procent, Rusko 8 procent, Francie 4 procenta.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • TV Nova: několik čísel podílů na sledovanosti z uplynulých dní - seriál Kameňák v pátek večer zaujal 29,26 procenta diváků v cílovce 15 až 54, soutěžní show The Voice Česko Slovensko získala 29,62 procenta diváků u obrazovek v 15 až 54 a kriminální série Specialisté 22,13 procenta opět v 15 až 54.

  • MarketUP: digitální agentura změnila před nedávnem pravidla rozdělení zisku mezi poloviční majitele, Miroslava Krále (CEO) a Tomáše Ševčíka (COO). Oba se nově podílejí na zisku, určeného valnou hromadou, v poměru 60 procent pro Krále a 40 procent pro Ševčíka, pokud se Král "bude po dobu běžného účetního období podílet prací na činnosti společnosti z titulu výkonu funkce jednatele a CEO". Pokud tato podmínka nebude splněna nebo převede-li Král podíl na třetí osobu, budou se společníci podílet na zisku podle poměru svých podílů, tj. 50 procenty.

  • Full Capacity: menší agentura (chytré lavičky CapaSitty), má nového společníka, Jakuba Brýdla, který získal třetinu firmy. Zbylé dvě třetiny vlastní Petr Patočka a Jan Koťa Rolník.

Hit dne

Avengers: Endgame, další trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Jak vycvičit draka 3

Již od prvního filmu z roku 2010 je série Jak vycvičit draka zárukou kvalitní, milé, chytré a nápadité zábavy pro celou rodinu. Dobrá zpráva: ani aktuální trojka z této nepříliš hustě obsazené škatulky naštěstí nevybočuje.

Celá vikingská parta - Škyťák s drakem Bezzubkou, Astrid a plno dalších - má pro diváky přichystáno další napínavé dobrodružství se spoustou bláznivých zvratů. Tentokráte nejde o nic jiného, než o nebezpečí, hrozící všem blpským drakům. Jedinou šancí je najít mýty opředený Skrytý svět, daleko od lidí, v němž by se všichni draci mohli před hrozbou ukrýt a přežít.

Samozřejmě, i v takto postavené vyprávěcí kostře se nezbytně objevují prvky současného progresivního a korektního Hollywoodu typu migrace Vikingů, multikulti soužití různých kultur atd. Ovšem scenáristická a režijní účast Deana DeBlois (na kontě má všechny dračí firmy) je zárukou, že vše je zakomponováno do příběhu inteligentně a se vkusem. DeBlois umí vyprávět zajímavě, vtipně, s nadhledem a hlavně se dokáže zkušené vyhnout očekávání diváků, takže ani u trojky se nedá předem odhadnout, jak celé dobrodružství skončí (kromě toho, že skončí dobře).

K tomu si připočteme úchvatné vizuální zpracování, možná nejlepší ze všech tří filmů, které občas nezapře inspiraci slavným Avatarem. Jak vycvičit draka 3 - to je jistota dobře prožitého času v kině. Ale už bych tu sérii neprotahoval, ani kvůli očekávanému ranci peněz.