reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Nový kulturní kanál ČT art si vyžádá okolo 250 milionů ročně

aktualizováno
14:43, 21. 2. 2013
Televize Aleš Borovan

Česká televize v horizontu několika let spustí nový kulturní kanál ČT art. Peníze však na něj bude vynakládat již nyní. První ochutnávka ČT art se objeví letos v rámci vysílání dětského kanálu ČT: D, který odstartuje 31. srpna. Podle ředitele ČT Petra Dvořáka by kulturní program neměl představovat další nároky na rozpočet nebo personální zajištění Kavčích hor. Finance se tedy budou hledat v rezervách.

V praxi však Dvořák a jeho tým bude muset někde pro ČT art najít cca 250 milionů korun ročně.

Jen roční náklady celoplošného kanálu na vysílání se pohybují okolo 60 milionů, další desítky milionů padnou na výrobu nových pořadů. Podle managementu ČT bude ČT art sázet především na vlastní výrobu. Pro srovnání: objem výrobního úkolu (interní a externí náklady) podobně laděného programu ČT 2 se letos pohybuje ve výši 360 milionů korun (loni to bylo ještě o 42 milionů více).

Roční náklady na dětský ČT: D, ze kterého se postupně ČT art vydělí, budou dosahovat cca 230 milionů ročně. Za čtyři měsíce letošního vysílání (od 31. srpna) Kavčí hory vynaloží na ČT: D skoro 100 milionů korun. ČT art bude na dětském kanálu vysílat po osmé hodině, dětské programy poběží mezi šestou a 20. hodinou.

Vedením projektu ČT art byl v tuto chvíli pověřen manažer programových okruhů ČT Tomáš Motl (na fotce). K ruce bude mít cca desítku lidí. Zatím není jasné, u kterého operátora bude ČT art vysílat. "Máme nabídku jak od Českých Radiokomunikací, tak i od Digital Broadcasting," uvedl Dvořák. Vzhledem k tomu, že MUX 4 (Digital Broadcasting) čím dál více obsazují kanály konkurenční Novy, není příliš pravděpodobné, že tu bude ČT: D nebo ČT art vysílat. Podle Dvořáka bude konečné řešení vysílacích pozic na stole během měsíce a půl.